سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / گلوبال تایمز: نظامیان آمریکایی در 150 پایگاه با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند

گلوبال تایمز: نظامیان آمریکایی در 150 پایگاه با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند

یک روزنامه چینی خبر داد، شیوع ویروس کرونا، ارتش آمریکا را تضعیف کرده و نیروهای آمریکایی در 150 پایگاه نظامی این کشور با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «گلوبال تایمز» طی مطلبی، با استناد به مطالب رسانه‌های آمریکایی نوشت، شیوع ویروس کرونا، ارتش آمریکا را تضعیف کرده است.

این روزنامه افزود، علی‌رغم این واقعیت، ارتش آمریکا در تلاش است تا رقبای خود را متقاعد کند که تضعیف نشده است.

به نوشته این روزنامه، پنتاگون در حالی تلاش دارد در بحبوحه ابهام در مورد وضعیت سلامتی پرسنل نظامی این کشور بیانیه‌های متعدد صادر کند که 2031 نفر از اعضای نیروهای مسلح آمریکا، مبتلا به ویروس کرونا هستند.

این در حالی است که «مایک میلی» رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا، پنجشنبه مدعی شد: تصور رقبای آمریکا مبنی بر برتری بر ما به دلیل ویروس کرونا، ‌اشتباه است. این در حالی است که بنابر اعلام پنتاگون، در مجموع و با احتساب کارمندان غیرنظامی و خانواده‌های آنها، تاکنون 3366 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

گلوبال تایمز افزود: به خوبی روشن است که ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» مجبور به پهلو گرفتن در جزیره «گوام» شده، زیرا 416 نفر از مجموع 4800 پرسنل این ناو به کرونا مبتلا شده‌اند.

به نوشته گلوبال تایمز، نشریه آمریکایی «نیوزویک» پنجشنبه نقشه‌ای منتشر ساخت که بر اساس آن، 150 پایگاه نظامی آمریکا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس‌ ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا پنجشنبه گفت، نظامیان این کشور که چند ماه پیش روانه خاورمیانه شده‌اند، به دلیل شیوع بیماری کرونا، قادر به بازگشت به آمریکا

نیستند.

شیوع کرونا در عین الاسد

«محمد کریم» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف فتح‌، دیروز ابتلای شماری از نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه عین‌الاسد استان الانبار، به ویروس کرونا را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، او از دولت و ستاد مقابله با بحران کرونا خواست تدابیر فوری و اضطراری را برای جلوگیری از تماس نظامیان آمریکایی با نیروهای عراقی و یا با پیمانکاران عراقی، به کار گیرند.

این عضو پارلمان عراق تصریح کرد: «اطلاعاتی که درباره مبتلا شدن شماری از سربازان آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد فاش شده صحیح بوده و تأیید شده است و آنها در حال حاضر در هتلی در استان اربیل حضور دارند و تحت معالجه هستند.»

وی افزود: «مقامات آمریکایی اعتراف کرده‌اند که ویروس مرگبار در بین نیروهای آنها از جمله در ناوهای هواپیمابر آنها در دریای مدیترانه، به دلیل تعویض سربازان، شیوع پیدا کرده است و احتمالا موارد ابتلا به این ویروس در پایگاه عین الاسد هم در نتیجه تعویض سربازان رخ داده است».

کریم از دولت و ستاد مقابله با بحران کرونا در عراق خواست تا اقدامات فوری انجام دهند و مانع تعویض نظامیان آمریکایی و آمیختن آنها با نیروهای عراقی و پیمانکاران عراقی شوند و از ورود نیروهای عراقی به پایگاه جلوگیری شود و همچنین نامزد نخست‌وزیری(مصطفی کاظمی) را مجبور کنند که یک برنامه فوری برای اجرای تصمیم پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای خارجی اتخاذ کند.

پایگاه «المعلومه» دیروز به نقل از منابع عراقی، از ابتلای ۲۲ الی ۲۵ نظامی آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» به ویروس کرونا و انتقال آنها به اربیل خبر داد.

بنا بر این گزارش، حال پنج تن از آنها وخیم است و به همین خاطر، به بیمارستانی در شهر اربیل منتقل شده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

 قتل یک سیاه‌پوست دیگر درآمریکا زیر زانوی پلیس

قتل وحشیانه «جرج فلوید» وقتل فرانک تایسون آمریکایی در آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.