سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / 500 هزار کودک زیر 5 سال افغان به دلیل گرسنگی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند

500 هزار کودک زیر 5 سال افغان به دلیل گرسنگی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند

«صندوق کودکان سازمان ملل» (یونیسف) اعلام کرد، هم اکنون 500 هزار کودک زیر پنج سال در افغانستان به دلیل گرسنگی، با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و روزانه 9 کودک به خاطر جنگ و درگیری در این کشور می‌میرند.

یونیسف طی گزارشی‌، اعلام کرد: در ۹ ماهه اول سال جاری ۲۰۱۹ میلادی، به طور متوسط روزانه ۹ کودک در این کشور کشته یا معلول شده‌اند، که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸‌، رشد ۱۱ درصدی داشته است. افزایش حملات انتحاری، بمب‌گذاری‌ها و درگیری‌های زمینی بین نیروهای دولتی و مخالفان دولت، علت بیشتر شدن تلفات کودکان در سال جاری بوده است.

به گفته «هانریتا فور» مدیر اجرایی یونیسف، حتی با در نظر گرفتن استانداردهای وخیم افغانستان، سال ۲۰۱۹ میلادی را می‌توان سالی مرگبار برای کودکان دانست.

 فور اظهار داشت: کودکان، خانواده‌ها و جوامع آنها هر روز عواقب وحشتناک ناشی از درگیری را به جان می‌خرند.

بر اساس اعلام یونیسف، از سال‌ ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۸ در افغانستان نزدیک به ۶۵۰۰ کودک کشته و حدود ۱۵ هزار کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند و این امر به افغانستان در تبدیل شدن به مرگبارترین منطقه جنگیِ جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی کمک کرده است.

علاوه‌بر تأثیر مستقیم خشونت‌های ناشی از درگیری‌ها، زندگی کودکان افغانستانی همچنین به خاطر ترکیبی از اثرات بلایای طبیعی، فقر و عدم توسعه، فاجعه بار است.

 گزارش اخیر یونیسف، سه میلیون و 800 هزار کودک در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، سه میلیون و 700 هزار کودک در سن مدرسه از تحصیل محروم هستند و ۶۰۰ هزار کودک زیر پنج سال نیز به شدت دچار سوء تغذیه هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مرگ ۶۶۴ نفر در تصادفات

/ استفاده از پهپادها برای مدیریت ترافیک

بیش از ۱.۱میلیون نفر در غزه با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند

تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محاصره سنگین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.