سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معجزات / معجزه / ساربانی که همه امیدش امام جواد(ع) بود

معجزه / ساربانی که همه امیدش امام جواد(ع) بود

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب العالمین

اللَّهُمَّ أَنْتَ كَشَّافُ الْكُرَبِ وَ الْبَلْوَى وَ إِلَيْكَ أَسْتَعْدِي فَعِنْدَكَ الْعَدْوَى وَ أَنْتَ رَبُّ الْآخِرَةِ وَ الدُّنْيَا فَأَغِثْ يَا غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِينَ..

شتر چران مستضعفى، دربدر دنبال كار مى گردید، كارى پیدا نکرد، تنها امیدش این بود كه اگر امام جواد (علیه السلام) از بى كارى او آگاه شود او را ناامید نمى كند،

در این مورد با ابوهاشم جعفری كه از شاگردان برجسته امام جواد (علیه السلام) بود صحبت كرد كه اگر به حضور آن حضرت رفت به عرض او برساند كه، فلان ساربان، بى كار است و دنبال كار مى گردد، برایش كارى پیدا كن.

ابوهاشم مى گوید: به این قصد به حضور امام جواد (علیه السلام) رفتم دیدم با جماعتى مشغول غذا خوردن است، فرصتى بدست نیامد تا در مورد سفارش ساربان، صحبت كنم.

امام جواد (علیه السلام) رو به من كرد و فرمود: بیا جلو از این غذا بخور، كاسه غذا را جلو من گذاشت و فرمود: بخور.

در این هنگام بى آنكه من در مورد ساربان سخنى بگویم، یكى از غلامان خود را صدا زد و به او فرمود: ساربانى هست كه با ابوهاشم نزد من مى آید، او را پیش خود نگهدار و براى او كارى معین كن، تا مشغول کار گردد.

اصول کافی – باب مولد ابى جعفر على ثانى، حدیث 5، ص 495 – ج 1.

اللهم صَلَّ علی محمدٍ و آلِ محمدٍ الکَهفِ الحَصینِ و غیاثِ المُضطَّر المُستَکینِ و مَلجَأِ الهارِبینَ و مُنجیِ الخائِفینَ و عِصمَهِ المُعتَصِمینَ 
خدایا! بر محمد و آل محمد صلوات بفرست که ایشان کهف محکم و نفوذ ناپذیر، و فریاد رس بیچارگان، و پناهگاه فرار کنندگان، و نجات دهنده افراد نا امن، و حفظ کننده افرادی هستند که به دامان ایشان چنگ می زنند.

خدایا بحق مولانا جوادالائمه علیه السلام درظهور مولایمان مهدی عجل الله تعالی فرجه بسیار تعجیل بفرما

امام سجاد (علیه السلام) فرمودند:

وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السّلَامُ فِي ذِكْرِ التّوْبَةِ وَ طَلَبِهَا – يَا مَنْ لَا يُجَاوِزُهُ رَجَاءُ الرّاجِينَ‏

نیایش در ذکر توبه و طلب آن از خدای تعالی – و ای کسی که امید امیدواران از تو در نگذرد.

صحیفه سجادیه دعای 31، فراز 2

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

صداقت دولت سیزدهم

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

فاطمه یعنی که بسم الله الرحمن الرحیم

فاطمی یعنی درون کهف با مولا شدن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.