سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کینه‌ی تمام شده از امیرانتظام، کینه ناتمام از بهشتی

کینه‌ی تمام شده از امیرانتظام، کینه ناتمام از بهشتی

انتظار بیهوده‌ای است؛ اما کاش کمی شرافت در وجودشان بود و سر سوزنی از وقت و سعیی که برای تطهیر امیرانتظام از اتهاماتِ مسلّم‌اش گذاشتند را، صرف جبران خطاهای گذشته‌شان در حق شهید بهشتی می‌کردند.

 در تاریخ انقلاب، هیچ شخصیتی مثل بهشتی نیست که هم از خودی‌ها فحش و برچسب خورده باشد و هم ضدانقلاب و گروه‌هایی مثل سازمان مجاهدین خلق، کینه‌اش را به دل گرفته باشند.

تکلیف کینه‌توزی های معاندین با بهشتی معلوم است. خودی‌هایی مثل شهید منتظری هم بیش‌تر نادانسته و از روی تحلیل اشتباه حملات تندی را نثارش کردند و البته؛ ناگفته نماند که بعداً دشمنی‌هایشان به دوستی تبدیل شد. تا جایی که منتظری در کنار بهشتی به شهادت رسید. برخی هم هستند که عنادشان با بهشتی تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

وقتی دانشجویان جاسوسخانه امریکا را تسخیر و به اسناد دست یافته و شروع به افشاگری کردند، هسته اصلی دانشجویان که موسوی خوئینی‌ها پدر معنوی‌شان بود، چو انداختند که اسناد ارتباط بهشتی با امریکایی‌ها هم از سفارت کشف شده است. شایعه کردند که اسنادِ سازش بهشتی با بختیار را به دست آورده‌اند.

عنادشان به اندازه‌ای بود که حتی بهشتی را به لانه جاسوسی هم راه ندادند.

دانشجویان مدعی سندی دال بر ارتباط بهشتی با امریکا را هیچ وقت منتشر نکردند. بهشتی هفتم تیر ماه ۶۰ به دست منافقین به شهادت رسید. بدون آنکه فرصت دفاع از خودش در برابر هجمه‌هایی که آن روزها علیه‌اش  شکل گرفته بود را پیدا کند.

یکی از جنجالی‌ترین افشاگری های دانشجویان پیرو خط امام، افشای جاسوسی عباس امیرانتظام، سخنگوی دولت موقت و معاون بازرگان بود. هم اسناد تایید و هم امیرانتظام دادگاهی و محکوم شد.

سال گذشته که امیرانتظام فوت شد، حجم قابل توجهی از مصاحبه‌ و یادداشت از سوی خط امامی‌های دیروز و اصلاح‌طلبان امروز منتشر شد که هر کدام به نحوی به دنبال تطهیر امیرانتظام از جاسوسی برای امریکا بودند.

چهل سال از تسخیر لانه جاسوسی و بیش از سی و هشت سال از شهادت بهشتیِ مظلوم می‌گذرد. نه سندی مبنی بر ارتباط بهشتی با امریکا منتشر شد و نه از ابراز پشیمانی و ندامت شایعه‌پراکنان آن روزها بخاطر دروغ بستن به بهشتی، خبری به میان آمد.

هر قدر که همت گذاشتند تا برای امیرانتظام آبرو بخرند، دو برابرش را خرج پاکسازی اذهان جامعه و صفحات تاریخ، از اتهاماتی کردند که آن روزها به بهشتی می‌زدند.

انتظار بیهوده‌ای است؛ اما کاش کمی شرافت در وجودشان بود و سر سوزنی از وقت و سعیی که برای تطهیر امیرانتظام از اتهاماتِ مسلّم‌اش گذاشتند را، صرف جبران خطاهای گذشته‌شان در حق شهید بهشتی می‌کردند.

بهشتی زیر بار سختی‌ها و مشکلات و بی‌مهری‌هایی که دید قد خم نکرد؛ خم به ابرو نیاورد؛ راست قامت جاودانه تاریخ ماند و اکنون نامش در بلندای تاریخ انقلاب می‌درخشد.

روسیاهی تاریخ هم ماند برای همه آنهایی که در پی بدنام کردن بهشتی بودند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سهم ۱۹ میلیون دلاری فرزندان جاسوس (CIA) از اموال مردم ایران

با حکم یک دادگاه فدرال در آمریکا، ایران به پرداخت نوزده و نیم میلیون دلار غرامت به فرزندان عباس امیرانتظام محکوم شد.

طنز/ کینه شتری !

گفت: روزنامه انگلیسی «گاردین» با انتشار یک گزارش مستند نشان داده است که آمریکا جایگاه …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.