سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معجزات / معجزات/ عقوبت کتمان کنندگان ولایت مولا امیرالمؤمنین علیه السلام

معجزات/ عقوبت کتمان کنندگان ولایت مولا امیرالمؤمنین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب العالمین

سزای کتمان کنندگان ولایت مولاامیرالمؤمنین علیه السلام

جابر بن عبدالله انصاری می گوید : امام امیرالمؤمنین علیه السلام  برای ما که جمعیت بسیاری بودیم ، سخنرانی کرد ،

پس از حمد و ثنا فرمود : در پیشاپیش جمعیت چهار نفر از اصحاب محمد صل الله علیه واله وسلم  در این جا هستند که عبارتند از : 1- انس ابن مالک 2- برا بن عازب انصاری 3- اشعث بن قیس 4- خالد بن یزید بجلّی .

سپس رو به یک یک این چهار نفر کرد ،

نخست از انس بن مالک پرسید 🙁 ای انس ! اگر تو شنیده ای که رسول خدا صل الله علیه واله وسلم  در حق من فرمود : من کنت مولاه فهذا علی مولاه ، کسی که من مولا و رهبر او هستم ، بداند که امیرالمؤمنین علیه السلام  مولا و رهبر او است

ولی امروز گواهی به ولایت من ندهی ، خداوند تو را به بیماری برص ( پیسی )مبتلا می کند که لکه های سفید آن ، سر و صورت را فرا می گیرد و عمامه ات آن را نمی پوشاند .

سپس به اشعث بن قیس رو کرد و فرمود : اما تو ای اشعث ! اگر شنیده ای که پیامبر صل الله علیه واله وسلم  در حق من چنین گفت ، ولی اکنون گواهی ندهی آخر عمر ، از هر دو چشم کور می شوی

و اما تو ای خالد بن یزید ! ، اگر در حق من چنین شنیده ای و امروز کتمان کنی و گواهی ندهی ، خداوند تو را به مرگ جاهلیت بمیراند .

و اما تو ای برا بن عازب ! اگر شنیده ای که رسول خدا صل الله علیه واله وسلم  در حق من چنین فرمود : و اینک گواهی به ولایت من ندهی ، در همان جا می میری که از آن جا به سوی مدینه  هجرت کردی .

 این چهار نفر ، آن چه در روز غدیر ازرسول خدا صل الله علیه واله وسلم  شنیده بودند که آن حضرت ، امیرالمؤمنین علیه السلام  را ولی بعد از خود قرار داد ، کتمان کردند 

جابر بن عبدالله انصاری می گوید :  سوگند به خدا بعد از مدتی من انس بن مالک را دیدم که بیماری برص گرفته به طوری که عمامه اش نمی تواند لکه های سفید این بیماری را از سر و رویش بپوشاند .

و اشعث را دیدم که از هر دو چشم کور شد ،

و می گفت :  سپاس خداوندی را که نفرین امیرالمؤمنین علیه السلام  در مورد کوری دو چشم در دنیا بود ، و مرا به عذاب آخرت نفرین نکرد که در این صورت برای همیشه در آخرت ، عذاب می شدم  .

خالد بن یزید را دیدم که در منزلش مرد ، خانواده اش خواستند او را در منزل دفن کنند ، قبیله کِنده با خبر شدند ، و هجوم آوردند و او را به رسم جاهلیت کنار در خانه ، دفن کردند ، و به مرگ جاهلیت مرد .

و اما برا بن عازب ، معاویه او را حاکم یمن کرد ، و او در یمن از دنیا رفت ، همان جا که از آن جا هجرت کرده بود   آن هم در حالی که حاکم از ناحیه ظالم بود.

منهاج البراعه، ج 12، ص 216 (به نقل از خصال و امالی صدوق) و المواعظ العددیه، ص 126.

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

امام حسن مجتبی(علیه‌السّلام)همواره بر حفظ جبهه بندی حق و باطل تاکید داشتند

سالروز میلاد کریم اهل بیت(علیهم السّلام)

معجزات علوی/زنده کردن بانویی که از حق امیرالمؤمنین دفاع کرد

از معجزات امیر مؤمنان علیه السلام، زنده کردن بانویی به نام أمّ فَروَة بود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.