سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جایگاه والای امام جعفر صادق(ع) از دیدگاه علمای برجسته اهل‌سنت کردستان

جایگاه والای امام جعفر صادق(ع) از دیدگاه علمای برجسته اهل‌سنت کردستان

علمای برجسته اهل‌سنت کردستان دیدگاه خود را نسبت به جایگاه والای امام جعفر صادق(ع) بیان کردند.

خبرنگاران خبرگزاری تسنیم در سنندج در میزگرد با حضور علمای برجسته اهل‌سنت کردستان به بررسی سیره و منش امام صادق علیه‌السلام در زندگی و حوزه تربیت شاگرد و جایگاه والای ایشان در بین جامعه اهل‌سنت پرداخته‌اند که در ادامه از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

ماموستا رستمی: اهل‌سنت از دستورات امام جعفر صادق(ع)؛ پیشوای مسلمانان پیروی می‌کنند

ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به تمام مسلمانان ایران اسلامی و مردم استان اظهار داشت: این امام همام(ع) در شهر مدینه متولد و عالم ربانی، دانا و اهل عرفان و معنویت بود.

وی افزود: امام صادق(ع) چهار هزار نفر شاگرد را آموزش می‌دادند و همیشه با چهره‌ای گشاده سخنان و سؤالات آنان را نیز گوش می‌داد و نه تنها در علوم اسلامی و علوم عربی بلکه در فقه، اصول، فلسفه، طب، فیزیک، شیمی، ریاضیات و در علوم طبیعی و اجتماعی مانند جغرافیا و تاریخ نیز تبحر خاصی داشت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از آنجاییکه امام صادق(ع) انسانی متواضع و از فضائل اخلاقی بسیاری برخوردار بود، اهل‌سنت نیز با الگو قرار دادن ایشان، از دستورات این پیشوای مسلمین پیروی می‌کنند.

ماموستا رستمی «خداپرستی، اسلام‌شناسی، راهنمایی و ترویج دین، عقاید و ارزش‌های اسلامی در بین مردم» را از جمله اهداف حضرت امام جعفر صادق(ع) در دوران امامت ایشان برشمرد و خاطرنشان کرد: شخصیت این امام بزرگوار تنها متعلق به شیعه نیست، بلکه مربوط به کل جهان اسلام و بشریت است.

ماموستا خدایی: امام صادق(ع) به‌دنبال تبلیغات دینی و مبارزه در راه حق بود

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج نیز با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به تمام ملت ایران اظهار داشت: امام صادق(ع) یکی از عالمان بزرگ دینی و اهل‌سنت ارادت خاصی به این امام همام دارند.

وی افزود: امام صادق(ع) در دوران عمر با برکت خود به‌دنبال تبلیغات دینی، آگاهی و مبارزه مسلمانان در راه حق بود و شاگردانش تنها از میان مردم شیعه‌مذهب نبودند، بلکه حتی مردمانی از اهل‌سنت، یهودیان و مسیحیان هم در مکتب آن حضرت شاگردی کرده و از دانش و علم ایشان بهره می‌بردند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: «ساده‌زیستی»، «دست‌گیری نیازمندان و محرومان»، «خیرخواهی و گذشت»، «کار و تلاش» و «عبادت» از ویژگی‌های برجسته شخصیتی امام صادق(ع) بود و ایشان در همه شئون زندگی، سیره پیامبر اکرم(ص) را الگوی رفتار خود قرار داده بودند.

ماموستا خدایی یادآور شد: امام جعفر صادق(ع) دارای شخصیتی علمی و جهانی بود و در طول دوران زندگی خود 4 هزار نفر از اهل تشیع، تسنن و یهودی شاگرد ایشان بودند و علوم دینی فرا می‌گرفتند و در پایان نیز شخصیت‌های برجسته‌ای تحویل جامعه اسلام دادند.

ماموستا راستی: تلمذ علمای اهل‌سنت نزد امام صادق(ع) بر هیچ‌ کس پوشیده نیست

ماموستا محمدامین راستی امام جمعه موقت سنندج نیز با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع) به مردم سراسر کشور و استان کردستان اظهار داشت: امام جعفر صادق دارای شخصیتی علمی، دینی، مذهبی و جهانی بود و اهل‌ست کاملاً ایشان را قبول دارند.

وی افزود: اکثر علما و بزرگان اهل‌سنت نزد حضرت امام جعفر صادق(ع) بزرگوار، تلمذ کرده‌اند و این امر بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: امام صادق(ع) در دوران زندگی خود به‌دنبال توسعه اقدامات علمی، فرهنگی و منبع و سرآمد علم و دانش بود بطوریکه 4 هزار نفر شاگرد ایشان بودند.

ماموستا راستی با بیان اینکه حضرت امام جعفر صادق(ع) در دوران زندگی خود محور توحید تمام مسلمانان جهان اسلام بود، یادآور شد: مسلمانان جامعه اسلامی باید با الگو قرار دادن شخصیت این امام همام(ع)، اتحاد و انسجام خود را حفظ کرده تا دشمنان اسلام را شکست بدهند.

ماموستا شیرزادی:امام صادق(ع) محور «وحدت و اتحاد» مسلمانان بودند

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان نیز با تسلیت شهادت ششمین خورشید آسمان ولایت و امامت حضرت امام صادق(ع) اظهار داشت: امام جعفر صادق انسانی عالم، کامل و نمونه عالی گذشت و خیرخواهی بودند.

وی افزود: شاگردان زیادی در مکتب امام جعفر صادق(ع) از علم، درایت، معقولی و اخلاق این امام همام بهره‌مند شدند.

امام جمعه مریوان تصریح کرد: امام صادق(ع) در دروان زندگیش «وحدت و اتحاد» در بین تمام مسلمانان ایجاد کرده بود و مردمانی را که تفرقه بین آنان ایجاد شده بود به مکتب خود دعوت می‌کرد و آنان را به خداپرستی و تشویق فراگیری علم دعوت می‌کرد.

ماموستا شیرزادی یادآور شد: فضایل و مناقب امام صادق(ع) بر کسی پوشیده نیست به‌طوری که ایشان در تمامی عصرها همواره نه تنها معلم شیعیان بلکه تمامی افراد بودند و شخصیت این امام همام به گونه‌ای بود که همه افراد می‌توانستند در زمینه‌های مختلف از آن بهره ببرند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ سروده افشین علا در حمایت از “وعده صادق”

عملیات وعده صادق ایران علیه اسرائیل

محکومیت حمله تروریستی چابهار و راسک توسط علمای اهل سنت نیکشهر

تروریستها در حمله به مقر انتظامی و نظامی چابهار و راسک توسعه و امنیت پایدار سیستان و بلوچستان را هدف قرار گرفته بودند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.