سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / هواپیماهای آمریکایی در الانبار عراق برای تروریست‌های داعش غذا و دارو ریختند

هواپیماهای آمریکایی در الانبار عراق برای تروریست‌های داعش غذا و دارو ریختند

رئیس سازمان «بدر» عراق می گوید هواپیماهای آمریکایی برای اعضای گروه تروریستی «داعش» در صحرای «الانبار» عراق مواد غذایی و درمانی ارسال می‌کنند.

موضوع کمک‌های تسلیحاتی، دارویی، مالی و اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی مرتجع به تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه، موضوع جدیدی نیست و این رژیم‌ها متهمین ردیف اول راه‌اندازی پروژه داعش هستند. طبق گزارش‌های متعدد، هواپیماهای آمریکایی به عنوان بخشی از به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، بارها به تروریست‌ها کمک کرده‌اند. طی سال های گذشته آمریکایی‌ها در حالی از اعضای داعش پشتیبانی می‌کرده‌اند که نیروهای عراقی سرگرم آزادسازی شهرهای «تکریت»، «فلوجه» و «موصل» از چنگ عناصر داعش بوده‌اند. آمریکایی‌ها علاوه بر پشتیبانی تسلیحاتی و لجستیک از تکفیری‌ها، این تروریست‌ها را در شرایط حساس، از مناطق درگیری به مناطق دیگر منتقل می‌کنند.

حالا رسانه‌های عراقی به نقل از «قصی الانباری» رئیس سازمان «بدر» در استان الانبار نوشته‌اند، هواپیماهای آمریکایی بار دیگر به تروریست‌های داعش که در الانبار مخفی شده‌اند، کمک‌های دارویی و غذایی ارسال کردند.

طبق این گزارش عناصرگروه تروریستی داعش در دل صحرای الانبار مخفی شده‌اند و بنا به دستورات قاطع واشنگتن، به جز هواپیماهای آمریکایی هیچ‌کس نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

به گزارش ایسنا،  رئیس «بدر» این را هم گفته که: «خانواده‌های صحرانشین، بالگردها و هواپیماهای آمریکایی را دیده‌اند که در حال ریختن مواد غذایی و درمانی برای تروریست‌هایی بودند که به همراه خانواده‌های خود در صحرای الانبار  پنهان شده‌اند. صحرای الانبار بزرگ و گسترده است و تروریست‌ها نمی‌توانند مسافت زیادی را برای دستیابی به غذا طی کنند.»

از آمریکا کمتر سلاح می‌خریم

«محمدرضا» رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اما اعلام کرده، دولت بغداد به دنبال تنوع‌ دادن به منابع واردات تسلیحات از چندین کشور به جای تکیه صرف به آمریکا است. رویکردی برای توسعه منابع تامین سلاح‌های ارتش عراق وجود دارد و بغداد درصدد است از روسیه، چین، ژاپن و کره جنوبی سلاح وارد کند و خرید سلاح صرفا محدود به یک کشور نخواهد بود.

گفتنی طی سال های 2014 تا 2017 ارتش عراق که به شدت سرگرم مبارزه با گروه تروریستی داعش بود، آمریکا در تحویل سلاح  و مهمات به عراق خودداری می‌کرد. این در حالی بود که عراق از قبل از آمریکایی‌ها سلاح خریده بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

انهدام مخفیگاه داعش در مرز افغانستان با پاکستان

طالبان اعلام کرد

دیدار حاج قاسم با دیده بانی که کارهایش جالب بود

شهید مدافع حرم محمود رادمهر در منطقه خان طومان سوریه توسط تروریست ها به شهادت رسید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.