سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / افتخار اسرائیل و نتانیاهو به کشتار ایرانیان

افتخار اسرائیل و نتانیاهو به کشتار ایرانیان

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان قرائت کتاب استر نسبت به وزیر شهیر هخامنشی گستاخی کرد و سالروز کشتار ایرانیان را گرامی داشت!

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنار فرماندهان و سربازان گردان پلیس نظامی کیبوتص اریز (Erez) در مراسم قرائت کتاب «استر» شرکت کرد. این کیبوتص در یک کیلومتری شمال نوار غزه واقع شده است.

« نتانیاهو» در این مراسم از برنامه ورود نظامی به منطقه رفح در نوار غزه خبر داد. او ورود به رفح را با واقعه‌ای در ایران باستان قیاس کرد. نتانیاهو اظهار کرد: «ما متحد خواهیم شد، می‌جنگیم و پیروز خواهیم شد همانگونه که در عهد باستان پیروز شدیم.»

منظور نتانیاهو از دوران باستان، اشاره به ایران هخامنشی و عهد سلطنت خشایارشا دارد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه به قتل وزیر ایرانی در دوران هخامنشی توسط یهودیان افتخار می‌کند و می‌گوید: [همانطور که] هامان را نابود کردیم، یحیی سنوار را هم نابود می‌کنیم»

ماجرای هامان چیست؟

«یحیی سنوار» نفر شماره یک نیروی مقاومت حماس در غزه است. سنوار از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به «هامان» تشبیه شد که یکی از شخصیت‌های تاریخی ایران باستان است.

ماجرای معروفی در تاریخ یهود وجود دارد که البته روایت‌های مختلفی از آن انجام شده است. صرف نظر از میزان واقعیت آن، یهودیان هرساله آن را به عنوان روز غلبه بر دشمن خود جشن می‌گیرند و در زمره یکی از مهم‌ترین ایام سال اسرائیلی‌هاست.

خلاصه ماجرا از این قرار است که خشایارشا در جریان یک جشن مست بوده و از ملکه «وشتی» می‌خواهد که در مقابل انذار عریان شود. ملکه سرپیچی می‌کند. شاه نیز او را به تیغ جلاد می‌سپارد!

«مردخای» از یهودیان مخفی حاضر در دربار هخامنشی، «استر» برادرزاده خود را به شاه عرضه کرد. «استر» یهودی در نهایت ملکه ایران شد! از طرفی، عوامل «مردخای» در هر منطقه‌ای از بلاد امپراتوری، مخالفان خود را از میدان به در می‌کردند و ایضاً رفتار مخرب داشتند.

همین موضوع «هامان» وزیر خشایارشا را بر آن داشت تا اخراج و مجازات محافل توطئه‌گر یهود را در دستور کار قرار دهد. اما استر با بدگویی از هامان توانست او را از سمت خود برکنار کند. مردخای جانشین هامان شد.

ماجرا به همین جا ختم نشد.  یهودیان حکم قتل هامان و همراهانش را از شاه می‌گیرند. نقل است که این حکم در حالت مستی شاه اخذ شده است. هامان به همراه ۱۰ پسرش بی‌درنگ دار‌ زده شدند.

ایرانی کشی!

«کتاب استر» در عهد عتیق داستان را اینگونه روایت می‌کند: «و‌یهودیان بر دشمنان خویش استیلا یافتند… ترس‌ایشان بر همه قوم‌ها مستولی شده بود و جمیع رؤسای ولایت‌ها و‌امیران و والیان و عاملان پادشاه، ‌یهودیان را اعانت کردند، زیرا ترس مردخای بر‌ایشان مستولی شده بود… پس‌یهودیان جمیع دشمنان خود را به دم شمشیر‌زده، کشتند و هلاک کردند و با‌ایشان هر چه خواستند به عمل آوردند. ‌یهودیان در دارالسلطنه شوش ۵۰۰ نفر را به قتل رسانیده و هلاک کردند… ۱۰ پسر هامان بن همدانای، دشمن‌یهود را کشتند… و جسد آنان را در شوش به دار آویختند… در روز چهاردهم ماه آذار نیز جمع شده، ۳۰۰ نفر را در شوش کشتند… و سایر‌یهودیانی که در ولایت‌های پادشاه بودند… ۷۷ هزار نفر از مبغضان خویش را کشته بودند… در روز چهاردهم ماه آرامی یافتند و آن روز را روز بزم و شادمانی نگاه داشتند… »

یهودیان هرساله این واقعه را در قالب جشن پوریم جشن می‌گیرند. نقل است آنقدر مست می‌کنند تا فرق «نفرین بر هامان» و «درود بر مردخای» را تشخیص ندهند!

جشن پوریم امسال یهودیان مصادف با روز یکشنبه پنجم فروردین بود و اسرائیل یکپارچه شادان از ایرانی کشی بودند. نتانیاهو در مراسم قرائت کتاب استر گفت: «امروز عید پوریم را جشن می‌گیریم. بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در ایران باستان، «هامان شریر» دشمن‌یهودستیز که می‌خواست قوم‌یهود را از روی زمین محو کند، ‌برخاست. یهودیان‌ ایستادند، متحد شدند، جنگیدند و یک پیروزی کامل کسب کردند.»

رجزخوانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی است که ارتش رژیم بیش از شش ماه است در باتلاق غزه گیر کرده است. غزه‌ای که در محاصره کامل است و وسعت آن نهایتاً به اندازه نصف تهران است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعترافات شارون روف اوفير نماینده سابق کنست

ويدئو/ استودیوی شبکه ۱۴ رژیم صهیونیست

شکست تاریخی ۲۰۲۴ اسرائیل و امریکا 

نابودی اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.