سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ماجرای افشاگری شاهد عینی الجزیره از تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان در غزه

ماجرای افشاگری شاهد عینی الجزیره از تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان در غزه

افشاگری یک شهروند فلسطینی درباره هتک‌حرمت زنان در غزه توسط نظامیان صهیونیست‌، حواشی بسیاری را به‌وجود آورده است.

: عصر روز شنبه بود که شبکه الجزیره به نقل از افراد حاضر در بیمارستان الشفا در نوار غزه اعلام کرد که ‏نیروهای اشغالگر اسرائیلی پس از ورود به بیمارستان شفا و تجاوز دسته جمعی به زنان فلسطینی که در این بیمارستان پناه گرفته بودند، آن‌ها را به قتل رساندند.

رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه گذشته و با بهانه تکراری وجود تونل در بیمارستان الشفا که گروه‌های مقاومت فلسطینی از آن استفاده می‌کنند، به این بیمارستان که مرکز درمانی اصلی غزه است، حمله کرده‌اند.

شبکه خبری الجزیره در ادامه، مصاحبه‌ای را با یک شهروند فلسطینی به نام «جمیله الهسی» که همراه با گروه دیگری از مردم در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی بیمارستان «الشفا» بوده و از آن نجات یافته بودند، روی آنتن برد.

این شهروند فلسطینی افشا کرد که نظامیان صهیونیست علاوه بر بمباران، کشتار، محاصره و جلوگیری از رساندن آب و غذا به مردمی که در نزدیکی بیمارستان بودند، به زنان فلسطینی نیز هتک‌حرمت کردند. 

ویدئو ضبط‌شده این افشاگری به سرعت در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه‌ها دست‌به‌دست شد و واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

پس از افشاگری این شهروند فلسطینی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نزدیکی بیمارستان الشفا، برخی کاربران و رسانه‌ها مدعی شدند شبکه الجزیره متن این اظهارات را از شبکه‌های اجتماعی خود حذف و این خبر را به نوعی تکذیب کرده است.

با بررسی‌های انجام شده مشخص شد متن اظهارات الهسی از وبگاه و کانال تلگرامی الجزیره حذف شده اما در صفحه این شبکه در ایکس موجود است.

البته این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی به بی‌حرمتی علیه زنان متهم می‌شود. اوایل اسفند ماه سال گذشته نیز، کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند: «ادعاهایی را دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه زنان و دختران فلسطینی در زمان بازداشت توسط نیروهای اسرائیل، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. آنها ضمن «معتبر» دانستن این ادعاها، خواستار انجام تحقیقات کامل در این باره شدند.»

هیأت کارشناسان این سازمان می‌گویند شواهدی مبنی بر وقوع دست‌کم دو مورد تجاوز جنسی، در کنار سایر موارد تحقیر جنسی و تهدید به تجاوز وجود دارد.

ریم آلسالم، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان و دختران اعلام کرد که احتمال دارد شمار واقعی موارد خشونت جنسی بیشتر از این گزارش‌ها باشد. او با اشاره به موج گسترده بازداشت زنان و دختران فلسطینی پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر افزود: «از آنجا که سکوت در قبال چنین جرایمی به دلیل ترس قربانیان از انتقام رایج است، شاید برای مدت طولانی ندانیم که تعداد واقعی قربانیان چقدر است.» 

کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود که روز دوشنبه ارائه شد، اعلام کردند: «ما به‌ویژه از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه زنان و دختران فلسطینی در بازداشت مورد تجاوز جنسی متعددی قرار گرفته‌اند، از جمله برهنه شدن و تفتیش توسط افسران مرد ارتش اسرائیل ناراحت هستیم. دست‌کم دو زن فلسطینی بازداشتی مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند و برخی دیگر به تجاوز جنسی و خشونت جنسی تهدید شدند.»

کارشناسان مستقل که از سوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل منصوب شدند اما نماینده سازمان ملل نیستند نیز گزارش دادند که عکس‌های تحقیرآمیز زندانیان زن فلسطینی که گفته می‌شود توسط سربازان اسرائیلی گرفته شده‌اند، در اینترنت بارگذاری شده است.

امروز همچنین روزنامه جروزالم‌پست نوشت: «عمیر آویوی» ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی گفته یک مقام وزارت خارجه آمریکا، اسرائیل را به سوءاستفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی متهم کرده است. سرتیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه رادیویی صهیونیستی اف ام ۱۰۳، بدون اشاره به نام این مقام آمریکایی، وی را «مسئول پرونده (رژیم) اسرائیل – فلسطین» در وزارت خارجه آمریکا معرفی کرد.

آویوی با اشاره به گفت وگوی خود با این مقام آمریکایی، اظهار کرد: وی به من اعلام کرد که سازمان ملل شواهد سوء استفاده جنسی سیستماتیک (رژیم) اسرائیل را به این رژیم ارائه داده است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ خط دفاع ناموفق حامیان اسرائیل

وعده صادق

کاریکاتور/ لانه زنبور

عاقبت طمع

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.