سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آمریکا برای آتش‌بس فوری در غزه به شورای امنیت قطعنامه داد

آمریکا برای آتش‌بس فوری در غزه به شورای امنیت قطعنامه داد

وزیر امور خارجه ایالات متحده آنتونی بلینکن به رسانه‌های سعودی گفته است که واشنگتن پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دادکه در آن خواستار آتش‌بس فوری در غزه در ارتباط با آزادی اسرای اسرائیلی شده است و ابراز امیدواری کرده که کشورها از آن حمایت کنند.
وی چهارشنبه شب در جریان سفر به عربستان سعودی برای بحث با مقام‌های این کشور درباره جنگ غزه، به شبکه «الحدث» گفت «ما در حقیقت قطعنامه‌ای را ارائه داده‌ایم که در حال حاضر در نزد شورای امنیت است و خواستار آتش‌بس فوری مرتبط با آزادی گروگان‌ها شدیم و بسیار امیدواریم که کشورها از آن حمایت کنند».
پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در شرایطی ارائه شده است که در هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای حمله به جنوبی‌ترین شهر غزه یعنی رفح مطرح شده است و وخامت اوضاع انسانی رو به تشدید است.
از طرف دیگر، روزنامه واشنگتن‌پست روز چهارشنبه به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت: «رسیدن به توافق آتش‌بس ممکن است چندین هفته طول بکشد یا ممکن است به دلیل حمله اسرائیل به رفح اصلاً اتفاق نیفتد.»
بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه از زمان آغاز جنگ به منطقه رفح در جنوبی‌ترین نقطه در این باریکه تحت حصر پناه برده و در اردوگاه‌هایی فشرده اسکان داده شده‌اند.
نهادهای بین‌المللی هشدار می‌دهند عملیات اسرائیل در رفح می‌تواند به ایجاد یک فاجعه تمام‌عیار انسانی منجر شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ خط دفاع ناموفق حامیان اسرائیل

وعده صادق

کاریکاتور/ لانه زنبور

عاقبت طمع

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.