سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / شهادت بیش از ۱۳ هزار کودک در تجاوزات اسرائیل به غزه/ وضعیت کودکان فاجعه‌بار است

شهادت بیش از ۱۳ هزار کودک در تجاوزات اسرائیل به غزه/ وضعیت کودکان فاجعه‌بار است

صندوق کودکان سازمان ملل در گزارشی با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار کودکان غزه در سایه تداوم تجاوزات صهیونیست‌ها اعلام کرد که شمار کودکانی که در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارش جدید خود درباره وضعیت کودکان غزه در سایه تداوم تجاوزات صهیونیست‌ها اعلام کرد که که در طول بیش از 5 ماه جنگ مداوم اسرائیل در نوار غزه، بیش از 13 هزار کودک جان خود را از دست داده و هزاران کودک دیگر هم زخمی شده‌اند.

 «کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف در گفت‌وگو با شبکه سی بی اس آمریکا گفت که این میزان مرگ و میری که طی چند ماه در غزه شاهد آن بودیم، در هیچ درگیری دیگری در هیچ کجای جهان تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی افزود که بسیاری از کودکان غزه از کم‌خونی شدید و سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و حتی دیگر انرژی برای گریه کردن هم ندارند. این درحالی است که چالش‌های زیادی در برابر ورود کاروان‌های کمک‌رسانی به غزه وجود دارد.

از سوی دیگر سازمان عفو بین‌الملل هم در بیانیه‌ای از «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا خواست ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و هرچه سریعتر به جنگ ویرانگر غزه پایان دهد.

این سازمان اعلام کرد که بیش از 30 هزار نفر در حمله اسرائیل به غزه و با سلاح‌های آمریکایی قتل عام شده‌اند و باید محاصره غزه که از 17 سال قبل علیه این منطقه تحمیل شده پایان یابد.

در شرایطی که کودکان غزه بزرگترین قربانی جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و جنگ گرسنگی این رژیم علیه غزه هستند، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس آنروا جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در غزه را جنگ علیه کودکان دانسته و گفت که تعداد کودکانی که تنها در 4 ماه در غزه جان خود را از دست داده‌اند از همه کودکانی که در خلال 4 سال در همه درگیری‌های جهان جان باخته‌اند بیشتر است.

از طرف دیگر سخنگوی یونیسف اعلام کرد که وضعیت کودکان در نوار غزه فاجعه‌بار بوده و هرچه سریعتر باید این جنگ پایان یابد. جان صدها هزار کودک در حال حاضر به دلیل تاخیر در رسیدن کمک‌ها در خطر است.

یونیسف همچنین در گزارش جدید خود درباره وضعیت بحرانی کودکان غزه اعلام کرد که از هر 3 کودک زیر 2 سال در شمال نوار غزه 1 کودک از سوءتغذیه حاد رنج می‌برد.

یونیسف تاکید کرد که وضعیت کودکان در غزه روز به روز بدتر می‌شود و تلاش‌های ما برای ارائه کمک‌های حیاتی با محدودیت‌های غیرضروری و مشکلات فراوان مواجه شده است که به‌قیمت جان کودکان تمام می‌شود. تحقیقاتی که برای اولین بار در خان‌یونس در منطقه مرکزی نوار غزه انجام شده است، نشان می‌دهد که 28 درصد کودکان زیر دو سال در این منطقه از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند و بیش از 10 درصد آنها تبدیل به پوست و اسکلت شده‌اند.

از سوی دیگر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز در گزارشی به همین منظور اعلام کرد که سوءتغذیه میان کودکان غزه به‌سرعت گسترش یافته و به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و قحطی واقعی در کمین است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ خط دفاع ناموفق حامیان اسرائیل

وعده صادق

کاریکاتور/ لانه زنبور

عاقبت طمع

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.