سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار /  گزارش تکان‌دهنده اسکای‌نیوز از آزار جنسی هزاران نفر در مراکز روانی  انگلیس

 گزارش تکان‌دهنده اسکای‌نیوز از آزار جنسی هزاران نفر در مراکز روانی  انگلیس

گروه‌های مختلف مدنی و حقوق بشری در سرتاسر انگلیس خواستار تحقیقات فوری دولت این کشور در مورد بحران تجاوز و آزار جنسی در مراکز درمان بیماری‌های روحی و روانی شدند. رسانه انگلیسی اسکای‌نیوز از ۲۰ هزار آزار جنسی در مراکز روانی انگلیس از سال ۲۰۱۹ گزارش داده است.

اسکای نیوز اعلام کرد در پی تحقیقات گسترده این شبکه خبری با همراهی چند گروه مدنی، مشخص شد که از سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰ هزار مورد آزار جنسی شامل تجاوز به بیماران و کارکنان بیش از ۳۰ مرکز نگهداری بیماران روحی و روانی رخ داده است. این پویش از دولت انگلیس می‌خواهد وزیری را که مسئول ایمنی زنان در بخش‌های سلامت روان و همچنین بخش‌های مخصوص زنان باشد، معرفی نماید. این گزارش همچنین فاش کرد که سیستم بهداشت و درمان انگلیس موسوم به ان‌اچ‌اس سازوکار پیشگیری و گزارش‌دهی برای موارد مربوط به آزار جنسی و تجاوز در مراکز تحت پوشش خود را فعال نکرده است.

گفتنی است، گزارش‌هایی انتشار یافته نشان می‌دهد، برخلاف آمارهای رسمی، روز-به-‌روز بر شمار قربانیان تجاوز جنسی در انگلیس افزوده می‌شود و قربانیان که از طریق دادگاه‌های جنائی برای احقاق حق خود راه به‌جایی نبرده‌اند، ناگزیرند از راه‌های دیگر دنبال اجرای عدالت باشند. به نوشته روزنامه گاردین، قربانیان تجاوز جنسی که از طریق دادگاه‌های جنائی انگلستان برای احقاق حق خود راه به‌جایی نبرده‌اند، مجبور می‌شوند در جای دیگری به دنبال عدالت باشند. «ما در انگلستان شاهد حذف مجازات کیفری در زمینه تجاوز جنسی هستیم و در نتیجه، زنان بیشتری باید راه‌های جایگزین برای دستیابی به عدالت بیابند.» در سال ۲۰۲۱ تعداد ۶۳ هزار و ۱۳۶ مورد اتهام تجاوز به عنف به پلیس انگلستان و ولز گزارش شد اما فقط ۸۲۰ نفر از متجاوزان متهم شدند. به عبارتی میزان تعقیب قانونی برای تجاوز فقط ۱.۳ درصد بوده ‌است.

همچنین «پرونده قربانیان تجاوز به عنوان اتلاف وقت توسط پلیس نادیده گرفته می‌شوند»، عنوان گزارشی بود که دیگر روزنامه انگلیسی «تلگراف»، منتشر کرد و در این زمینه نوشت: یافته‌های فاش شده از یک مطالعه وزارت کشور انگلیس نشان می‌دهد بازرسان پلیس، پرونده تجاوز به زنان را به‌عنوان «دروغ و اتلاف‌کننده وقت» نادیده می‌گیرند. تحقیق آکادمیک که به سفارش وزارت کشور انجام شده‌، نشان می‌دهد برخی از افسران پلیس در حال تحقیق درباره اتهام‌های تجاوز جنسی معتقدند که تعداد قابل توجهی از گزارش‌ها نادرست است و برخی قربانیان وقت آنان را هدر می‌دهد.

معضل «محتوای خشونت بار» در فضای مجازی

خبر دیگر آن‌که بر اساس یک تحقیق جدید، کودکان در «بریتانیا» در حالی که هنوز در مدرسه ابتدائی هستند با محتوای خشونت‌آمیز آنلاین، از جمله مطالبی که خودآزاری را ترویج می‌کند، برخورد می‌کنند و آن را «بخش اجتناب‌ناپذیر» استفاده از اینترنت می‌دانند. به گزارش شفقنا، رویترز نوشت: «این گزارش بر چالش پیش روی دولت‌ها و گروه‌های فناوری جهان مانند متا (صاحب فیسبوک و اینستاگرام) تأکید می‌کند تا اقدامات حفاظتی، به ویژه برای افراد زیر سن قانونی را اعمال کنند. بریتانیا در اکتبر گذشته قانونی را تصویب کرد که مجازات سخت‌تری را برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تعیین کرد، از جمله دستوری برای آن‌ها برای جلوگیری از دسترسی کودکان به محتوای مضر و نامناسب با اعمال محدودیت‌های سنی و اقدامات کنترل سن به طوری‌که این قانون به آفکام این اختیار را می‌دهد که در صورت عدم رعایت الزامات جدید، شرکت‌های فناوری را جریمه کند، اما این مجازات‌ها هنوز اجرائی نشده‌اند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ادعای آسیب‌دیدن نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی کذب و عملیات روانی است

سردار رمضان شریف

فقط خودمان بودیم.

عبدالله گنجی آنچه مهم‌تر است اینکه در آن شب مدافعان مقابل ما، چهار قدرت اتمی دنیا، یعنی امریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل بودند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.