سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تعطیلی مراکز دولتی و خصوصی دارای بخش‌های بستری در نوروز ممنوع است

تعطیلی مراکز دولتی و خصوصی دارای بخش‌های بستری در نوروز ممنوع است

وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند شروع شده و تا ۱۸ فروردین در کشور اجرا می‌شود، افزود: در این مدت، هرگونه تعطیلی مراکز دولتی و خصوصی دارای بخش‌های بستری ممنوع است.

 نشست خبری وزیر بهداشت با عنوان طرح سلامت نوروزی روز شنبه برگزار شد. بهرام عین‌اللهی در این نشست با بیان اینکه در سفر به شانگهای، جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرجعی در حوزه سلامت مشخص بود و بسیاری از کشورها خواستار کمک آموزشی، دارویی و درمانی از ایران بودند، گفت: با توجه به در پیش بودن نوروز، در کمیته سلامت نوروزی تشکیلات ستادی، درمان، بهداشت و اورژانس کشور حضور دارند، همچنین در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کمیته سلامت نوروزی تشکیل شده است.

 تداوم طرح سلامت نوروزی

 تا 25 فروردین‌ماه

عین‌اللهی ادامه داد: طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند شروع شده و تا ۱۸ فروردین در کشور اجرا می‌شود. در این مدت، هرگونه تعطیلی مراکز دولتی و خصوصی دارای بخش‌های بستری مانند بیمارستان‌ها ممنوع است و این موضوع را به عنوان تخلف تلقی می‌کنیم. البته خدمات انتخابی یا غیر اورژانسی در تعطیلات نوروزی انجام نمی‌شود و عمده خدماتی که به بیماران ارائه خواهد شد، خدمات اورژانسی در همه تخصص‌های پزشکی است. وی بیان داشت: تمامی بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها، مراکز خدمات جامع شبانه‌روزی، مراکز پایش مراقبت‌های درمانی، مراکز هدایت عملیات بحران و مراکز هدایت عملیات اورژانس علاوه‌بر باقی ایام سال که فعالیت دارند، در ایام نوروز به‌صورت ویژه و ۲۴ساعته فعال هستند و به‌صورت صوتی و تصویری در مراکز ارتباطاتی که در استان‌ها وجود دارد، موارد را رصد می‌کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همه داروخانه‌های شبانه‌روزی باید فعال باشند، افزود: دارو برای داروخانه‌ها کاملاً تامین شده است، با تلاش بانک مرکزی وضعیت بهتری در تامین دارو داریم و قبل از تعطیلات تجهیزات و امکانات دارویی را در مراکز تامین کردیم. همچنین مردم اگر با مشکل و یا تخلفی مواجه شدند، می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند و از سراسر کشور مطالب خود را ارائه کنند.

 آماده‌باش نیروهای بهداشت و درمان

 در سراسر کشور

عین‌اللهی درباره آمادگی بخش‌های مختلف بهداشت و درمان گفت: سه‌هزار و 345 پایگاه اورژانس در کشور داریم و در کلانشهرها چهار و در شهرستان‌ها دو پایگاه نوروزی نیز مستقر خواهد شد. پنج‌هزار و 700 آمبولانس در طرح سلامت نوروزی در حالت آماده‌باش خواهند بود‌. همچنین 52 دستگاه بالگرد هوائی و دو دستگاه هواپیمای بال ثابت و 64 دستگاه اتوبوس آمبولانس آماده ارائه خدمات خواهند بود. علاوه‌بر این، پنج دستگاه شناور اورژانس در مناطق دریایی مستقر خواهد شد. در شهرهای بزرگ که امکان رسیدن آمبولانس به دلیل ترافیک کمتر است موتورلانس‌ها در نظر گرفته می‌شود که اقدامات اولیه اورژانسی را ارائه دهند.

 2هزار و 200 تیم

مسئول نظارت بهداشت محیط و ایمنی

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت، بحث ایمنی مواد غذایی و پیشگیری از بیماری‌های منتقله از غذا را معاونت بهداشت محیط وزارت بهداشت انجام می‌دهند و از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین نظارت بر ایمنی مواد غذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات، کنترل مصرف دخانیات در اماکن عمومی، کنترل حشرات و… با دو هزار و 200 تیم در قالب این طرح انجام خواهد شد. عین‌اللهی گفت: آزمایشگاه‌های مواد غذایی در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری با هماهنگی معاونت غذا و داروی دانشگاه‌ها فعالیت خواهند داشت و طبیعتاً در ایام نوروز، در مسافرت‌ها و ترددهایی که وجود دارد در رستوران‌ها و اماکن دیگر ممکن است مشکلاتی به وجود آید که نیاز است این موارد به دانشگاه‌ها اعلام شود تا نظارت صورت گیرد. وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز سراج برای کنترل مسائل روانشناسی، بیان داشت: این مراکز مورد توجه مراکز بین‌المللی نیز قرار گرفته‌اند و در ایام نوروز دایر خواهند بود و به ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مردم می‌پردازند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ عشقِ مسیحا دم

عشقِ مسیحا دم بُلبُل از جلوه‌ی‌ گُل نغمه‌ی‌ داوُد نمود       نغمه‌اش، درد دل غمزده بهبود نمود

نوروز علما/ کمک آیت‌الله شهید بهشتی به همسر در نوروز

شهید آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.