سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ظریف: جناح چپ در انحصارطلبی دست جناح راست را از پشت می‌بندد

ظریف: جناح چپ در انحصارطلبی دست جناح راست را از پشت می‌بندد

ظریف در پایان این فایل صوتی اعتراف می‌کند که از بهار ۹۷ به بعد حتی مردم نیز شروع به انتقاد از برجام و بی‌فایده دانستن آن کرده بودند: «مردم از بهار ۹۷ شروع کردن می‌گفتن «برجام» هم که پایه‌ای نداشت. حاکمیت هم می‌گفت ولی مردم هم می‌گفتن.»

: اخیرا یک فایل صوتی دیگر از محمدجواد ظریف در فضای مجازی منتشر شده که اگرچه بخش‌هایی از آن مثل همیشه اتهامات ثابت نشده و توهین‌های آقای ظریف به چهره‌های مخالف خود است اما قسمت‌هایی دیگر از آن حاوی اعترافات و نکات جالب آقای ظریف درباره جریان طرفدار و همسو با خود اوست.

این فایل صوتی که مثل گذشته باز هم توسط جریان‌های رسانه‌ای معاند خارج کشور منتشر شده یک بار دیگر نشان می‌دهد که ظاهرا اطرافیان و هم‌نشینان آقای ظریف ارتباط ناگسستنی‌ای با جریان معاند خارج کشور دارند که فایل‌های صوتی گفت‌گوهای خصوصی او سر از این رسانه‌ها در می‌آورد. 

آقای ظریف در سخنان خود ضمن اعتراف به انحصارطلبی جریان چپ می‌گوید: «به نظر من جناح چپ توی انحصارطلبی، دست جناح راست رو از پشت می‌بنده. یه بار من به آقای خاتمی گفتم. گفتم این رفیق‌های شما وقتی که تند بودن، با ما مخالف بودن؛ می‌گفتن این لیبراله. الان هم که اومدن، از ما لیبرال‌تر شدن، هنوز هم با ما مخالفن.»

ظریف استقبال جریان چپ از خودش برای نامزدی ریاست‌جمهوری را صرفا یک تاکنیک برای کسب قدرت عنوان می‌کند و می‌گوید: «درسته که من پیرارسال[۱۴۰۰] بالاترین رای رو آوردم در جبهه اصلاحات واسه رییس جمهوری. ولی اونم نه به خاطر عشق به من بود، به خاطر این بود که باور داشتن تنها کسی که شانس رای آوری داره، منم.»

آقای ظریف در تحلیل خود از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ آقای جهانگیری و لاریجانی را فاقد محبوبیت و اقبال عمومی عنوان می‌کند و می‌گوید:«[سال ۱۴۰۰]جهانگیری رای نمی‌آورد. اشتباهی که اینا[شورای نگهبان] کردن، این بود که جهانگیری و لاریجانی را رد صلاحیت کردن. هیچ کدوم‌شون رای نمی‌آورد.»

آقای ظریف همچنین درباره اقدام خودسرانه همتی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ و برخورد روحانی با او می‌گوید: «[همتی] سرخود ثبت نام کرد. دیگران باهاش صحبت کرده‌ بودن که بره ثبت‌نام کنه ولی آقای روحانی باهاش برخورد کرد که چرا بدون هماهنگی رفتی. برکنارشم کرد.»

ظریف در پایان این فایل صوتی اعتراف می‌کند که از بهار ۹۷ به بعد حتی مردم نیز شروع به انتقاد از برجام و بی‌فایده دانستن آن کرده بودند: «مردم از بهار ۹۷ شروع کردن می‌گفتن «برجام» هم که پایه‌ای نداشت. مردم می‌گفتنا! حاکمیت هم می‌گفت ولی مردم هم می‌گفتن.»

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دسته‌بندی صحیح میان رسانه‌ها، چپ و راست نیست بلکه بر اساس امیدآفرینی و یأس‌آفرینی است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

قبل از به نتیجه رسیدن مبادله جیسون رضاییان، ظریف تلفنی گفت جان کری گفته ایران یکطرفه جیسون را آزاد کند

حجت‌الاسلام طائب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.