سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / قدردانی وزیر فرهنگ از اجرای طرح «شهر من، شهر نماز»

قدردانی وزیر فرهنگ از اجرای طرح «شهر من، شهر نماز»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح «شهر من، شهر نماز» به عنوان طرح برتر عمومی کشور قدردانی کرد.

 در هشتصد و هفدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور، گزارش شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر و گزارش نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم قرائت و همچنین آیین نامه ستاد تعظیم شعائر دینی تصویب شد.

در این نشست شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه شعار امسال جشنواره بین‌المللی قرآن کریم «میخوانمت برای زندگی با آیه ها» است، توضیحاتی درباره نحوه برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم ارائه کرد.

پررنگ بودن مسئله غزه در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، پویش «حافظ شو» برای نوجوانان با محوریت حفظ ۱۴ سوره آخر قرآن و زندگی با آیهها از دیگر مواردی بود که فیروزیان به آنها اشاره کرد.سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ گفت: در اکثر استانها نمایشگاه استانی قرآن کریم برگزار میشود که پیش از این شروع شده و مورد استقبال قرار گرفته است و برآورد ما استقبال پنج میلیونی از این نمایشگاه است.در ادامه این نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح «شهر من، شهر نماز» به عنوان طرح برتر عمومی کشور قدردانی کرد.در این نشست همچنین مهدی فاضلی مهرآبادی مدیر مؤسسه قرآن و عترت ریحانة النبی (س) شهر ری، مبدع و مدیر کشوری طرح ملی «شهر من، شهر نماز» گفت: نماز جریان احیای سنت است. در این طرح، با اهدای کتاب و آموزش رایگان به مربیان پایه اول و اختصاص هفتهای ۱۵ دقیقه، به آموزش نماز با شیوه کودکانه و ابزار آموزشی پرداخته میشود. طرح «شهر من، شهر نماز» در چند سال اخیر به همت مؤسسه ریحانة النبی (ص) شهرری و مدرسی مهدی فاضلی مهرآبادی در بیش از ۲۳ استان کشور  با موفقیت در دست اجراست.

.اجرای طرح «شهر نماز» که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل استان ها، همکاری وزارت آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز کشور اجرا میشود، با بیش از ۱۲ خلاقیت شامل سرود ملی شهر نماز، شهید شهرنماز، برگزاری جشن شهرنماز، برپایی نمایشکاه عکس کودکان و خواندن هزار نفری نماز دو رکعتی انجام میشود.در این نشست همچنین از ۳ تابلوی نفیس مزین به بیانات مقام معظم رهبری رونمایی شد.در پایان این نشست تعدادی از دانشآموزان در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور حضور یافتند و یکی از دعاهای ماه رمضان را در روز اول ماه مبارک اجرا کردند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پدر شهید خرازی از شهید زاهدی می‌گوید

پدر سردار شهید خرازی درباره سرلشکر شهید زاهدی در جمع رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین

ویژگی‌های خاص شهید صیاد شیرازی

 امیر سرتیپ احمد آرام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.