سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار /  واکنش جامعه مسلمانان هند به ضرب و شتم مسلمانان توسط افسر پلیس

 واکنش جامعه مسلمانان هند به ضرب و شتم مسلمانان توسط افسر پلیس

پلیس دهلی و جامعه علمای مسلمان هند در پیام‌های جداگانه، رفتار خشونت‌آمیز یک افسر پلیس با نمازگزاران را محکوم کردند. پلیس هتاک هم بر اساس گزارش‌ها تعلیق شده است.

در حالی که نمازگزاران بعدازظهر جمعه، بیرون از مسجدی در منطقه «ایندرلوک» در شمال دهلی در حال ادای نماز بودند، یک افسر پلیس دهلی به نمازگزاران اهانت می‌کند. بر اساس گزارش‌ها و فیلم‌های منتشر شده این افسر پلیس هتاک به آنان لگد می‌زند همچنین گفته می‌شود که او سجاده نمازگزاران را با پای خود حرکت داده تا جاده را باز کند.

به گزارش ایرنا، پس از انتشار گسترده فایل ویدیویی این اهانت پلیس دهلی این اقدام را محکوم و افسر خاطی را از کار معلق کرد. دفتر پلیس در شمال شرق دهلی در پلتفرم اجتماعی ایکس نوشت مردم این منطقه همواره از پلیس در برقراری نظم و قانون حمایت کرده‌اند. ما حادثه «ایندرلوک» را محکوم می‌کنیم. با توجه به این امر دستورات اکیدی به کلیه پرسنل پلیس داده شده است. از همه مردم درخواست می‌شود که هماهنگی و آرامش اجتماعی را حفظ کنند و به شایعات توجه نکنند. پیش از این، «مانوج کومار مینا»، معاون کمیساریای پلیس دهلی گفته بود اقدامات مقتضی علیه افسر متهم انجام شده است و در پی این حادثه، استخدام این پلیس به حالت تعلیق درآمد. یک مقام ارشد انتظامی هند نیز گفت: یک افسر در رده دستیار کمیسر پلیس در حال بررسی موضوع است و تک تک مقاماتی را که در محل حضور داشته‌اند مورد بررسی قرار خواهد داد و گزارشی از این حادثه ارائه خواهد شد.

«اسدالدین اویسی»، رئیس‌مجلس اتحاد مسلمانان هند نیز روز شنبه با محکوم کردن این حادثه گفت: این واقعه تکان دهنده بود.

این نماینده مجلس حیدرآباد گفت: ما این فیلم را دیدیم، این به خوبی نشان می‌دهد که چگونه نسبت به مسلمانان نفرت ایجاد شده است و همچنین میزان نفرت آن پلیس نسبت به مسلمانان چقدر است.

وی ادامه داد: این حادثه نشان می‌دهد که مسلمانان چقدر از کرامت و احترام برخوردارند. من می‌خواهم از نخست‌وزیر هند (نارندرا مودی) این سؤال را بپرسم، زیرا نظم و قانون در دهلی زیر نظر دولت مرکزی است.

می‌خواهم از نخست‌وزیر و اعضای حزب او بپرسم، فردی که مورد لگد و توهین قرار گرفت، متعلق به کدام خانواده است؟ و چرا این همه توهین به میلیون‌ها مسلمان در این کشور انجام می‌شود.

اوبسی گفت: این‌گونه حوادث نفرت‌انگیز که همه جهان و ما شاهد آن هستیم، دردناک است.

اویسی خطاب به کسانی که دچار چنین حوادثی می‌شوند، گفت: این رفتارها، ما را از اقامه نماز منصرف نخواهد کرد و خطاب به پلیس هند گفت: شما با لگد یا شلیک گلوله… (از طریق چنین اعمالی) ذهنیت و نفرت خود را به نمایش می‌گذارید ولی رفتار شما یکطرفه است و پاسخ خشونت‌آمیزی نخواهید گرفت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

حکومت نظامیان میانمار

میدانید دائم، درمحضر مولانا مهدی سلام الله علیه هستیم؟؟؟

ويدئو/ بقیت الله خیرلکم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.