سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آمریکایی‌ها مجبورند بین ۲ نامزد «پیر» و «منفور» یکی را انتخاب کنند

آمریکایی‌ها مجبورند بین ۲ نامزد «پیر» و «منفور» یکی را انتخاب کنند

«وال استریت ژورنال» در گزارشی با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا نوشت آمریکایی‌ها هرگز در تاریخ مدرن این کشور مجبور نبودند بین دو نامزد پیر و منفور یکی را انتخاب کنند.

رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا بین ترامپ و بایدن در حالی پیگیری می‌شود که تقریباً اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نزدیک به 70 درصد از مردم این کشور هر دو نامزد اصلی حزب دموکرات و جمهوریخواه را بسیار پیر و فاقد صلاحیت جسمی و ذهنی برای تصدی دوباره سکان ریاست جمهوری آمریکا می‌دانند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال هم در گزارشی در همین زمینه نوشته است این مسئله در تاریخ مدرن آمریکا سابقه نداشته است. به گزارش ایسنا این روزنامه آمریکایی نوشته است: با خاموش شدن هیجانات انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پس از سه‌شنبه بزرگ، آمریکا در حال ورود به مرحله جدیدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است: رقابت تن به تن بین بایدن و رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ که شبیه هیچ رقابت دیگری در تاریخ مدرن نیست.

این گزارش می‌افزاید: آمریکا هرگز مجبور نبوده است بین دو نامزد این‌قدر پیر یکی را انتخاب کند، و هرگز در دوران مدرن انتخاب بین دو نامزد تا این اندازه منفور که قبلاً سابقه کار در کاخ سفید را داشته‌اند، دیده نشده است. هرگز یک کمپین انتخاباتی در دادگاه و با مجموعه‌ای از پرونده‌های جنائی که می‌تواند یکی از نامزدها، (ترامپ) را روانه زندان کند و یا با قضاوت‌های مدنی نامطلوبی رو‌به‌رو شود که می‌تواند تجارت خانوادگی او را فلج کند، انجام نشده است.

وال‌استریت ژورنال در بررسی نامزدهای کنونی دو حزب مطرح آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهور می‌نویسد: در همین حال، بایدن در مورد سن و سلامت جسمانی و شناختی خود برای ادامه خدمت با شک و تردید مواجه است و باید بر محبوبیت‌های ضعیف غلبه کند تا برای دور دوم برنده شود.

نظرسنجی وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد که بایدن باید بخش بزرگی از آمریکایی‌ها را متقاعد کند که برای مدیریت موقعیتی که سخت‌ترین پست در جهان به‌شمار می‌رود، از قدرت ذهنی برخوردار است، زیرا تقریباً سه چهارم رای‌دهندگان می‌گویند که او برای کاندیداتوری مجدد خیلی پیر است.

ترامپ باید کشور را متقاعد کند که جریان اتهامات جنائی و قضاوت‌های مدنی نامطلوب او را در کاخ سفید تعقیب نمی‌کند و مانع کارآمدی او نمی‌شود.

نطق سالانه بایدن

همزمان با رقابت‌های انتخاباتی بایدن نطق سالانه خود را نیز در کنگره ایراد و از دستاوردهای خود طی سه سال گذشته دفاع کرد.

وی طبق معمول همچنان خود را متعهد به دفاع از رژیم صهیونیستی و اوکراین دانست و بار دیگر مدعی شد که برای ایجاد ثبات در غرب آسیا باید ایران مهار شود.

«جو بایدن» درباره جنگ اوکراین گفت: «تسلیم در برابر رهبر روسیه خطرناک و غیرقابل قبول است و اگر آمریکا کنار بکشد اوکراین و اروپا به خطر خواهد افتاد. ما کنار نخواهیم رفت.»

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» بایدن در این سخنرانی با این حال در مورد جنگ اوکراین تاکید کرد هیچ سرباز آمریکایی در عرصه میدان جنگ اوکراین حضور نداشته و در این جنگ شرکت نمی‌کند و او مصمم است که همین رویه را حفظ کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از این سخنرانی به موضوع جنگ همراه با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه پرداخته و برای این رژیم حق ادعایی برای جنگ با حماس قائل شده و همچنین خواستار «تضمین حفاظت از جان غیرنظامیان  فلسطینی بی‌گناه» از سوی این رژیم شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا که برای رسیدن به ساختمان کنگره مجبور شده بود معترضان به جنگ غزه در مقابل کنگره را دور بزند و تغییر مسیر بدهد همچنین از طرح خود برای ساخت اسکله‌ای موقت توسط ارتش آمریکا در ساحل غزه خبر داد.

وی اعتراف کرد: بیش از ۳۰ هزار فلسطینی کشته شده‌اند که اغلب آنها عضو حماس نیستند. هزاران زن و کودک بی‌گناهند.

در داخل کنگره نیز شماری از نمایندگان که مخالف تسلیح اسرائیل از سوی آمریکا و همچنین خواستار آتش‌بس بودند پیراهن‌هایی حاوی شعار«تسلیح اسرائیل را متوقف کنید» پوشیده بودند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در سخنرانی خود درباره ایران مدعی شد «ایجاد ثبات در خاورمیانه به معنای مهار تهدید ناشی از ایران نیز هست

او ادامه داد: «به همین دلیل است که من ائتلافی متشکل از ده‌ها کشور برای دفاع از کشتیرانی بین‌المللی و آزادی کشتیرانی در دریای سرخ ایجاد کردم.

من دستور حمله برای کاهش توانایی حوثی‌ها (ارتش یمن) و دفاع از نیروهای آمریکایی در منطقه را صادر کرده‌ام.

من به عنوان فرمانده کل قوا، از هدایت اقدامات بیشتر برای محافظت از مردم و پرسنل نظامی خود تردید نخواهم کرد.

جو بایدن در بخش دیگری از این سخنرانی که در بحبوحه کارزار مربوط به رقابت انتخاباتی در آمریکا ایراد کرد، مدعی شد که کل جهان به وضعیت اقتصاد آمریکا رشک می‌ورزد.

بایدن در حالی مدعی شد که وضعیت اقتصادی آمریکا عالی است که بر اساس داده‌های اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا این کشور در ۴ژانویه ۲۰۲۴ (14 دی) از مرز ۳۴ تریلیون دلار گذشت.

داده‌ها نشان می‌دهد سرعت افزایش این بدهی در ماه‌های اخیر افزایش یافته و به الگوی افزایش یک تریلیون در هر ٣ ماه رسیده است. پیش از این‌، افزایش یک تریلیون دلاری از ۳۱ تریلیون دلار حدود هشت ماه طول کشید.

حمله سایبری به سایت‌های دولتی آمریکا

 گزارش رسانه‌های آمریکایی همچنین حاکی است همزمان با سخنرانی بایدن چندین وب‌سایت دولتی آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفتند.

  وب‌سایت‌های سازمان مدیریت اضطراری فدرال، وزارت امنیت داخلی، اداره مهاجرت و گمرک آمریکا و سرویس مخفی این کشور صفحه‌های مربوط به مشکل فنی را به مدت ۲۰ دقیقه نمایش دادند. هیچ دلیل مشخصی برای این قطعی ارائه نشده، اما مقامات وزارت امنیت داخلی مدعی شدند که از کار افتادن این سایت‌ها ناشی از اقدامات خرابکاری نیست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند

رهبر انقلاب: کارگر رکن جهش تولید است/ باجهش تولید جیب و دست کارگر پُر می‌شود

دیدار جمعی از کارگران به مناسبت هفته کار و کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.