سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اظهارات جدید اوکراین درباره ارتش اجاره‌ای این کشور «از 50 کشور سرباز داریم»

اظهارات جدید اوکراین درباره ارتش اجاره‌ای این کشور «از 50 کشور سرباز داریم»

مقامات دولتی اوکراین رسماً اعتراف کردند که مزدورانی از 50 کشور جهان در ارتش این کشور حضور دارند و علیه روسیه می‌جنگند.

طی هفته‌های اخیر اظهارات ماکرون درباره احتمال اعزام نیروی نظامی از سوی کشورهای عضو ناتو به اوکراین حسابی جنجال برانگیز شده است. در حالی که بعد از این اظهارات بسیاری از سران کشورهای عضو ناتو به صراحت اعلام کردند که چنین قصدی ندارند اما اظهارات خود مقامات روسیه نشان می‌دهد که افسران و مزدورانی از آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در ارتش اوکراین حضور دارند.

به تازگی هم مقامات وزارت دفاع اوکراین نیز رسماً اعتراف کردند مزدورانی از ده‌ها کشورجهان در ارتش این کشور علیه روسیه می‌جنگند.

اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین روز پنج‌شنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که «داوطلبان خارجی از بیش از 50 کشور جهان در صفوف لژیون بین‌المللی نیروهای مسلح این کشور خدمت می‌کنند.»

در این بیانیه آمده است: «لژیون وزارت دفاع داوطلبانی را از بیش از 50 کشور متحد کرده است.» آنها همچنین اعتراف کردند که در میان مزدوران خارجی، کهنه سربازان نیروهای عملیات ویژه و سایر واحدهای نظامی از ایالات متحده آمریکا، انگلیس، استرالیا، دانمارک و سایر کشورهای اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی نیز حضور دارند. بر اساس گزارش این اداره، نیروهای نظامی خارجی، از جمله، در دفاع از شهر کیف، و همچنین در نبردها در مناطق خارکف، خرسون، نیکولایف و زاپاروژیه شرکت دارند.

ماکرون: هیچ خط قرمزی نداریم

اما در ادامه اظهارات جنگ‌طلبانه ماکرون وی بدون توجه به انتقادهای داخلی و اعلام خطوط قرمز روسیه تأکید کرد که پاریس در کمک نظامی و مالی به کیف هیچ محدودیت و خط قرمزی را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که در زمینه حمایت پاریس از اوکراین هیچ محدودیت یا «خط قرمزی» از طرف روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد؛ اظهاراتی که انتقاد مسکو و مخالفان دولت ماکرون را برانگیخت.

ماکرون پنج‌شنبه در کاخ الیزه و پس از گفت‌و‌گو با رهبران مخالف دولت تأکید کرد که از «هیچ محدودیتی» برای کمک به کیف تبعیت نمی‌کند و این اقدام را افزایش تنش‌ها نمی‌داند، بلکه «پاسخی متناسب» از طرف پاریس به اقدامات مسکو است. «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به این اظهارات گفت که امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه بیش از پیش کشورش را به جنگ در اوکراین می‌کشاند.

الحاق رسمی سوئد به ناتو

خبر دیگر این که پس از دو قرن بیطرفی و سپس عدم تعهد نظامی و دو سال مذاکره، روز پنجشنبه سوئد رسماً سی و دومین عضو ناتو شد. به گزارش ایسنا به نقل از فیگارو الحاق سوئد به ناتو پس از مذاکرات طولانی با برخی از اعضای این اتحاد، به دست آمد و پرچم آبی و زرد سوئد باید روز دوشنبه در مقابل مقر ناتو در بروکسل برافراشته شود.

روسیه هفته گذشته متعهد شد که در واکنش به الحاق سوئد «اقدامات متقابل» اتخاذ کند که به شرایط و میزان ادغام سوئد در ناتو بستگی دارد. الحاق سوئد، پس از پیوستن فنلاند در سال گذشته، به این معنی است که همه کشورهای همسایه دریای بالتیک، به استثنای روسیه، اکنون اعضای اتحاد آتلانتیک ناتو هستند.

فنلاند و سوئد به طور همزمان نامزدی خود را برای پیوستن به ناتو در سال ۲۰۲۲ در واکنش به حمله روسیه به اوکراین اعلام کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تلاش‌های آمریکا برای نجات اوکراین و اسرائیل با تصویب کمک 95 میلیارد دلاری در مجلس نمایندگان

نجات اوکراین و رژیم صهیونیستی از شکست در جنگ

آنروا: هر 10 دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود

قایق‌های جنگی ارتش اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.