سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ۱۱ اسفند مشارکت وحدت‌آفرین 

۱۱ اسفند مشارکت وحدت‌آفرین 

۱۱ اسفند مشارکت وحدت‌آفرین 

۱- با یک حساب و کتاب منطقی در پاسخ به اینکه شرکت در انتخابات چه فایده‌ای دارد، باید گفت در دوره‌هایی که مشارکت کاهش یافت، آیا با کاهش مشارکت‌، مشکلات مردم برطرف شد؟، یا نه، شخصی مثل حسن روحانی بر مقدّرات اجرائی کشور حاکم شد و وضع آنچه نباید می‌شد، شد؟! هشت یا چهار سال قبل اگر به شخصی مثل آقای رئیسی رای داده بودیم، و ۸ یا ۴ سال زودتر اگر به جای اینکه نگاه به دست دشمن باشد، شاهد تلاش‌های صادقه برای حل مشکلات کشور بودیم، آیا اوضاع کشور اکنون چنین بود؟ لذا با این نگاه منطقی و عقلانی باید تصمیم بگیریم که در انتخابات شرکت کنیم وضعیت مردم بهتر می‌شود یا شرکت نکنیم؟ کدام‌یک؟ عقل می‌گوید عدم مشارکت در انتخابات هیچ تاثیر مثبتی در وضعیت ما ندارد‌، بلکه اثرات منفی و مخرب داخلی و خارجی هم دارد. اگر در انتخابات شرکت کنیم یا نکنیم‌، در هر حال افرادی انتخاب می‌شوند، پس بهتر است با شرکت کردن و انتخاب پاک‌تر و شایسته‌تر افراد در انتخابات تاثیرگذار باشیم. با رای دادن به چنین افرادی نگذاریم که افراد نالایق بر ما مسلط شوند و باعث وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به مردم شوند. اما یک نکته مهم اینکه میزان مشارکت مردم هیچ ربطی به خسته شدن مردم از نظام ندارد‌، ملت ایران ۴۵ سال قبل هم در اول انقلاب درحالی در رفراندوم جمهوری اسلامی با ۹۸ و دو دهم درصد مشارکت کردند که در اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی میزان مشارکت ۵۲ درصد بوده و کسی هم در این دوره ردصلاحیت نشد و تحریمی‌ در کار نبود. لذا میزان مشارکت را باید تابعی از عملکرد و رویکرد دولت‌ها دانست که ان‌شاءالله در این دوره به استناد جنس دولت آقای رئیسی و تلاش‌های آن، قطعا بیش از دوره قبل خواهد بود.

۲- ثانیا رای دادن با وحدت مهم است. یکی از کلیدواژه‌های مؤکد اسلام و بزرگان اسلام از رسول اعظم و ائمه اطهار صلوات الله علیهم تا امامین انقلاب‌، وحدت و حضور مردم است و تاکنون نیز همین کلیدواژه رمز مقاومت و پیروزی ملت ایران بوده است. اگر توانستیم نظام طاغوت را سرنگون و تمام توطئه‌ها برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را خنثی کنیم و به قله نزدیک شویم و با اقتدار گام دوم انقلاب را آغاز کنیم و زیر سایه ولایت مطلقه الهی به قدرت مطلق منطقه تبدیل شویم، به برکت همین مشارکت و وحدت بوده است. لذا واژه وحدت و حضور مردم را باید از مقدس‌ترین و باارزش‌ترین واژه‌ها دانست و ملکه ذهنمان باشد. بر این اساس هیچ انسان عاقلی برای ادامه مسیر و رسیدن به قله‌ای که به نزدیکی‌اش رسیده‌، با وجود برخی موانع و مشکلات هیچ‌گاه حاضر نیست چنین سرمایه بزرگ اجتماعی را از دست بدهد و یا اجازه دهد کسی آن را خدشه‌دار کند. ملت ایران در مکتب امامین انقلاب به‌خوبی یاد گرفته‌اند که برای ادامه مسیر تا قله باید هوشیارانه با مشارکت و حضور فعال خود مجال را از تفرقه‌افکنیِ بیگانگان بگیرند.

حضرت امام (ره) تاکید داشتند «همه باید با هم باشیم… ایران را نمی‌شود ویران کرد الا به ویران کردن جناح‌ها؛ ایران را نمی‌شود فتح کرد الا به اینکه مردم را از هم جدا کنند».

رهبر معظم انقلاب نیز هفته گذشته تاکید کردند «ما با اتّحاد، و ید واحده‌، مبارزه کردیم و ️پیروز شدیم و تا حالا ادامه داده‌ایم، باید بعد از این هم باید با ید واحده حرکت کنیم. ️اختلافات سلیقه‌ای و سیاسی نباید در وحدت ملی ملت ایران در مقابل دشمنان تأثیری بگذارد».

این جملات امام و رهبری شاه‌کلید انتخابات امسال است:

«با هم بودن»!، «مردم را دعوت کنید به وحدت، دعوت کنید به مشارکت»! اینکه برای شرکت در یک واجب بزرگ و حماسی مثل انتخابات، کاندیداها و جریان‌های سیاسی با مردم چه سخنی دارند و مردم چه گلایه‌ها و مطالبات بحقی دارند، یک بحث است، اما بحث اصلی این است که هم کاندیداها و هم مردم در یک فضای همدلی سخنان و مطالبات خود را بیان کنند و با هم بودن را برای ادامه مسیر تقویت کنند.

مصالح عمومی مردم‌، عامل و اسلام‌، محور وحدت است.

شعار معروف «دست خدا با جماعت است» ترجمۀ همین کلام است که حضرت علی(ع) ‌فرمود «یدالله مع الجماعهًْ». این سنّت و قانون لایتغیر الهی حاکم بر جهان است.

حتی در شرایط خاص امام(ره) فقدان وحدت را نوعی «انتحار» و «خودکشی» و تخلف از اتحاد و وحدت را «خیانت» و موجب «شکست و نابودی ملت» می‌دانند و تصریح داشتند «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا». لذا تا نوشتن نمایندگان خود روی برگه رای، همه، همه را به مشارکت دعوت کنند.

۳- برای مشارکت و وحدت حداکثری باید چند نکته اساسی را مدنظر قرار داد.

اولا خودمان از خودمان چه انتظاری داریم؟! اقتصاد سالم و راهگشا و نجات دهنده کشور مطالبه اصلی مردم است که باید مورد توجه باشد. باید اجازه داد راه‌حل‌های جدید و متفاوتی برای حل مشکلات اقتصادی به میدان بیاید.

الحمدلله نیروهای جوان و متخصص و متعهد فراوانی هستند که می‌توانند با فکر تازه راه‌های جدید حل مشکلات را بیان و اجرا کنند تا همه با هم ادامه مسیر را طی کنیم.

رهبری تاکید دارند «وقتی حرف‌های جدید وارد چرخه تصمیم‌گیری شود برای مشکلات کشور راه‌های تازه ارائه می‌شود». حضرت آقا از سال‌ها پیش تذکر دادند

 «اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد، وضع زندگی مردم این‌گونه نبود!…نسخه‌های وارداتی و غربی مشکل اقتصاد را حل نمی‌کند». لذا این سخنان رهبری باید پرچم انتخابات امسال باشد و مردم به کاندیدایی اعتماد کنند که از بن دندان به این رهنمودهای رهبری اعتقاد دارد. ثانیا مردم جهان از ما چه انتظاری دارند؟!

اکنون ملت ایران که توانسته است ۴۵ سال با حضور حماسی خود موجب تقویت و استواری انقلاب و کشور و نظام خود شود‌، به یک ملت پیشرو و الگو برای ملت‌های جهان تبدیل شده و شتاب‌دهنده و موجب انگیزه آنها برای رسیدن به اهداف متعالی است.

اکنون نیز در شرایط جهانی و منطقه‌ای چشم ملت‌ها و حتی دولت‌ها به ملت ایران دوخته شده است و منتظر حضور انرژی بخش و امیدوارکننده ملت ایران هستند و دشمنان به انتظار ناامیدی و خلوتی روز ۱۱ اسفند نشسته‌اند تا بهانه لازم برای ناامیدسازی ملت‌های منطقه و جهان را پروپاگاندا کنند و ملت‌ها را از مقاومت و ایستادگی در مقابل سیاست‌های جنایتکارانه نظام سلطه برحذر دارند.

این سخن دیگران که از بیرون به ملت ایران نگاه می‌کنند‌، نیز هست. تحلیلگران منطقه از ملت ایران حضور در پای صندوق‌های رای را می‌خواهند و تصریح دارند «نقشه تضعیف ایران از درون را دارند، برای اینکه ملت‌های منطقه را تضعیف کنند.

رفتن مردم ایران پای صندوق‌های رای والله یک جنگ است و تیری به قلب دشمنان ملت‌های ایران و منطقه. برای ما مهم نیست مردم ایران چه کسی را انتخاب می‌کنند، برای ما فقط حضور مردم ایران در پای صندوق رای است».

لذا این سخن حضرت امام (ره) را فراموش نکنیم که صدای اسلام‌خواهی مردم در کل جهان از «الگو بودن ملت ایران» است و «اگر خدای نخواسته اسلام در ایران سیلی بخورد، بدانید که در همه دنیا سیلی خواهد خورد.

حفظ اسلام در ایران الآن یک تکلیف بسیار بزرگی است که از همه تکالیف بالاتر است، و حفظ اسلام در ایران به وحدت و حضور مردم در صحنه است».

ثالثا به نقاط قوت و ضعف داخلی توجه داشته باشیم. آنچه واضح است اینکه رای مردم باعث شد تا مجلس و دولت فعلی نقص‌های گذشته را تصحیح کنند، هرچند تا اصلاح نهائی راه بسیار است‌، اما «حرکت» به سمت حل مشکلات قابل مشاهده است.

یک نمونه این که دولت گذشته اقتصاد را با تورم بالای ۶۰ درصد تحویل دولت جدید داد و علی‌رغم پیش‌بینی‌های مسئولین دولت سابق مبنی بر تورم سه رقمی در آینده، اکنون تورم به حدود۴۰ درصد رسیده و هم‌چنان کاهنده است.

همچنین از رشد منفی اقتصاد در دولت قبلی به ۴ درصد بدون نفت رسیدیم و نرخ بیکاری از ۱۱ و نیم درصد به رکورد ۷ و شش دهم درصد کاهش یافت. طی دو سال گذشته قله صادرات غیرنفتی با عدد ۵۲ میلیارد دلار شکسته شد. رشد ۱۰ برابر قیمت مسکن با رشد تولید و عرضه در دو سال گذشته متوقف شد و مواردی از این دست که همگی ثمره مشارکت مردم و همکاری مشترک دولت و مجلس است.

پس رای دادیم و تغییرات و حرکت ایجاد شد و برای تقویت اصلاح وضع موجود نیز تنها راه‌حل‌، مشارکت است. رابعا دشمنی دشمن را ببینیم. دشمنی که چنین از قساوت و جنایات صهیونیست‌ها در غزه حمایت می‌کند آیا اگر بتواند‌، به ملت ایران رحم خواهد کرد؟ اینکه نمی‌تواند به دلیل همین حضور مردم است.

دشمنان از این وحدت و حضور ملت ایران بیشترین ضربه را خورده‌اند و از آن عصبانی هستند و برای از بین بُردنش انواع و اقسام توطئه‌ها و سناریوها را با هزینه کردن هزاران میلیارد دلار به کار بردند‌، امّا نتوانستند.

به فرمایش رهبر معظم انقلاب «دشمن از سلاح و موشک ما می‌ترسد اما از پشتوانه مردمی بیشتر می‌ترسد».

حفظ امنیت ملی که حاصل خون هزاران شهید مثل شهید سلیمانی‌هاست‌، نیازمند مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

غربگراهایی که فریبکارانه برای مردم اشک تمساح می‌ریزند، حتی سرانشان اذعان دارند «وظیفه اصلی حفظ امنیت شهروندان است، زیرا بدون امنیت از آزادی، ثبات و رفاه خبری نخواهد بود».

با حضورمان قدردان این نعمت الهی باشیم که به قول قدیمی‌ها «امنیت خود یک نعمت بزرگ است»!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ بند کفش!

غربگرا‌ها و نیکی هیلی‌ نماینده آمریکا

محمد خاتمی؛ یک بازنده بزرگ در انتخابات ۱۴۰۲

رای ندادن خاتمی در انتخابات ۱۱ اسفند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.