سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / «علی‌اف» در اوج جنایات صهیونیست‌ها در غزه بر توسعه روابط با این رژیم تأکید کرد!

«علی‌اف» در اوج جنایات صهیونیست‌ها در غزه بر توسعه روابط با این رژیم تأکید کرد!

در حالی که جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه دارد، الهام علی‌اف در دیدار با رئیس رژیم اسرائیل بر توسعه روابط آذربایجان با این رژیم تاکید کرد.

بیش از 4 ماه از جنگ غزه می‌گذرد، جنگی که به گفته کارشناسان حقوق بین‌الملل و تأیید نهادهای بین‌المللی رژیم صهیونیستی در آن تمامی مرزهای وحشی‌گری را جابه‌جا کرده است. وزارت بهداشت فلسطین می‌گوید: آمار شهدا به نزدیکی 30هزار تن رسیده است. به گفته نهادهای بین‌المللی بیش از 70درصد از شهدا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اما نکته تاسف‌بار این که سران برخی کشورهای اسلامی در اوج این جنایت‌ها همچنان نه‌تنها بر حفظ روابط با رژیم صهیونیستی اصرار دارند بلکه به دنبال توسعه روابط با این رژیم جنایتکار نیز هستند. در همین راستا «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان جمعه‌شب در حاشیه اجلاس امنیتی در شهر مونیخ آلمان با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اسرائیل دیدار کرد. در دیدار «علی‌اف» و «هرتزوگ» درباره همکاری‌های جمهوری آذربایجان و رژیم اسرائیل در زمینه‌های مختلف، بر فعالیت‌های کمیسیون دوجانبه و نیز روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی و بشردوستانه بحث و تبادل‌نظر شد. به گزارش تسنیم، هرتزوگ پیروزی علی‌اف در انتخابات ریاست‌جمهوری آذربایجان را تبریک گفت.علی‌اف نیز ضمن قدردانی از این تبریک گفت که تبریکات اسحاق هرتزوگ را در قالب نامه‌ای رسمی دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، جمهوری آذربایجان به‌رغم مخالفت جامعه شیعی و مذهبی خود، در ادامه توسعه مناسباتش با رژیم صهیونیستی، اوایل سال جاری سفارت را خود در تل‌آویو افتتاح کرد. پارلمان جمهوری آذربایجان در روز ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ (27 آبان 1401) افتتاح سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را به تصویب رساند که به تایید الهام علی‌اف نیز رسید. پس از این اقدام دولت باکو، مختار محمداُف را که پیش‌تر در سمت‌های معاون وزیر علوم و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان فعال بود، به عنوان اولین سفیر این کشور در سرزمین‌های اشغالی معرفی کرد. دوطرف طی سال‌های اخیر همکاری‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی نزدیکی با هم برقرار کرده‌اند به طوری که بر اساس اعلام مؤسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، بیش از ۱۷درصد صادرات نظامی رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان انجام شد و حدود ۴۰درصد نفت وارداتی رژیم اسرائیل نیز از جمهوری آذربایجان تامین شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ بادمجون!

غربگرایان و جنایات هولناک رژیم صهیونیستی

گسترش اعتراض‌های ضد صهیونیستی از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تا اقیانوسیه و آفریقا

اعتراض‌های دانشجویی علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.