سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / از ادعاهای دروغین تا اعتراف به هزینه حداقلی ایران در غزه

از ادعاهای دروغین تا اعتراف به هزینه حداقلی ایران در غزه

اینترنشنال بر اساس گزارش روزنامه گاردین طی شش سال گذشته حداقل ۳۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است!

رسانه‌ای که تعداد کارمندان آن با جمعیت دو میلیون نفری غزه قابل مقایسه نیست، دوبرابر کمک جمهوری اسلامی ایران به غزه خرج آن شده است.

رسانه تروریستی اینترنشنال چندی پیش در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی خبری را مبنی بر کمک‌ مالی جمهوری اسلامی ایران به حماس منتشر کرد؛ ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد طی حمله به نوار غزه اسنادی را به دست آورده است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران طی شش سال گذشته مبلغ ۱۵۴ میلیون دلار به یحیی سنوار، رهبری حماس در نوار غزه کمک مالی کرده است.

این ادعا توسط اکانت فارسی اسرائیل در شبکه ایکس (توییتر سابق) نیز تکرار شد.

این اعتراف شبکه تروریستی اینترنشنال در حالی رخ داد که پیش از این نیز نشریه اکونومیست در مقاله‌ای مبلغ کمک مالی و نظامی ایران به نوار غزه را حدود صد میلیون دلار در سال اعلام کرده بود که رقمی بیش از ادعای رسانه تروریستی اینترنشنال و ارتش رژیم صهیونیستی است و اعتراف اسرائیل به مبلغ بسیار پایین‌تر کمک مالی جمهوری اسلامی ایران به نوار غزه بسیار جالب توجه خواهد بود.

 چندی قبل نشریه اکونومیست در مقاله‌ای به منابع و شبکه مالی گسترده حماس پرداخت که طبق این گزارش حماس توانسته است در سالیان اخیر شبکه ای نسبتا مستقل برای خود ایجاد کند که گردش مالی آن در سال به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد. شبکه ای که بخش بزرگی از آن خارج از نوار غزه قرار دارد و به شکل مستقل در کشورهای ترکیه، امارات، سودان و قطر به فعالیت هایی نظیر ساخت و ساز ساختمانی، ساخت مراکز خرید و سرمایه‌گذاری در معادن می‌پردازد. مقاله اکونومیست منابع مالی حماس را به سه بخش تقسیم می‌کند.

بخش اول داخلی است و طی مالیات‌ستانی از واردات کالایی که از کرانه باختری و گذرگاه رفح در مرز با مصر انجام می‌گیرد، به دست آمده و حدودا ۳۶۰ میلیون دلار است. این رقم تنها منبع درآمد حماس در «داخل نوار غزه» به حساب می‌آید و بسیار آسیب‌پذیر است. پس از خروج اسرائیل از نوار غزه در سال ۲۰۰۵ این باریکه تحت محاصره شدیدی قرار گرفت و این مبلغ ۳۶۰ میلیون دلاری نیز بسیار تحت تاثیر تصمیمات رژیم در باز یا بسته گذاشتن مسیر کالا به نوار غزه بوده است. طبق گزارش اکونومیست به جز این بخش از منابع مالی حماس، مابقی در خارج نوار غزه قرار دارد.

مثلا بخش دوم شامل کمک‌های مالی خارجی توسط برخی کشورها به حماس می‌شود که در این بخش نیز کشور قطر و ترکیه مبلغ بیشتری را نسبت به ایران در حمایت از این گروه در نوار غزه اختصاص می‌دهند.

همچنین پس از هر دوره تجاوز وحشیانه اسرائیل اکثر بیمارستان‌ها و ساختمان‌های این باریکه نیز با کمک‌های مالی قطر، ترکیه و سایر کشورهای اسلامی مانند مالزی یا کویت بازسازی می‌شوند. جمهوری اسلامی ایران نیز در بین کشورهایی که به حماس کمک مالی می‌کنند، قرار دارد؛ با این تفاوت که کمک‌های ایران بیشتر در قالب کمک نظامی، اطلاعاتی و آموزشی به گردان‌های نظامی حماس بوده که مبلغ آن نیز بسیار اندک است.

بخش سوم منابع مالی حماس، قسمت اعظم آن را تشکیل داده و رقم آن به حدود ۵۰۰ میلیون دلار در سال می‌رسد؛ رقمی که طبق تخمین منابع رژیم صهیونیستی از طریق برخی فعالیت‌ها نظیر ساخت و ساز در شارجه، ساخت مراکز خرید در سودان، سرمایه‌گذاری در معادن آفریقا و فعالیت در بخش رمز ارزها و صرافی‌های ترکیه در استانبول به دست می‌آید.

این‌ها سرمایه‌گذاری‌هایی است که توسط دفتر سرمایه‌گذاری حماس در خارج از غزه و در قطر و ترکیه مدیریت می‌شود. این شبکه مالی که در سیستم بانکی ترکیه، قطر و چند کشور اسلامی دیگر قرار دارد بسیار حرفه ای و مقاوم طراحی شده است. به شکلی که آمریکا و رژیم صهیونیستی از ردگیری آن ناتوان هستند و این شبکه تا الان توانسته است از تحریم های آمریکا نیز در امان بماند. البته در سالیان اخیر شبکه بانکی ترکیه توسط FATF در لیست خاکستری قرار گرفت تا فشار بر شبکه مالی حماس افزایش یابد اما تلاش‌های آن‌ها در همین سطح محدود ماند و از انجام اقدامات بیشتر ناتوان بودند.

جدا از موارد ذکر شده باید به این تحلیل توجه داشت که پس از حملات وحشیانه اخیر رژیم به غزه، بسیاری از کشورهای مسلمان و امت اسلام در تلاش برای رساندن کمک بیشتر به نوار غزه بر‌آمدند که در نتیجه آن به احتمال زیاد شبکه مالی حماس قدرت بیشتری خواهد گرفت و در آینده به دردسر بزرگی برای رژیم صهیونیستی مبدل می‌شود.

اما در این میان اعتراف رسانه های فارسی زبان دشمن به این حقیقت که حمایت مالی جمهوری اسلامی ایران از نوار غزه بسیار پایین‌تر از ادعاهای دروغینی است که سابقا و طی سالیان متمادی توسط همین رسانه ها مطرح می‌شد، بسیار جالب توجه است. رقم ۱۵۴ میلیون دلار طی شش سال، ادعایی است که اخیرا اینترنشنال به نقل از منابع رژیم صهیونیستی مدعی آن شده است. این رقم یعنی چیزی حدود ۲۵ میلیون دلار در سال که تقریبا بیشتر از هزینه خرید یک فروند جنگنده آموزشی یاک ۱۳۰ است!

نکته جالب توجه هزینه رسانه تروریستی اینترنشنال است. این رسانه که سال گذشته بخشی از کمپین گسترده اما ناتوان فشار حداکثری برای براندازی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌داد، بر اساس گزارش روزنامه گاردین طی شش سال گذشته حداقل ۳۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است! رسانه‌ای که تعداد کارمندان آن با جمعیت دو میلیون نفری غزه قابل مقایسه نیست، دوبرابر کمک جمهوری اسلامی ایران به غزه خرج آن شده است. 

سوای از این باید به کمک های مالی و نظامی ۱۴ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم و همچنین حمایت سیاسی، منطقه‌ای و جهانی آن از این رژیم کودک‌کش پس از هفت اکتبر توجه داشت. این حمایت‌ها به جایی رسید که ایالات متحده آمریکا هرگونه طرح علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در شورای امنیت سازمان ملل را وتو می‌کند.

مبلغ اندکی که جمهوری اسلامی ایران به صورت سالیانه تحت عنوان کمک نظامی به نوار غزه و سایر کشورهای منطقه ارائه می‌دهد توانسته است در مقابل این میلیاردها دلار پیروز میدان شود. به همین دلیل هم اعتراف زرد این رسانه های مزدور قابل توجه خواهدبود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای حمله به رفح

نسل کشی اسرائیل در غزه همچنان ادامه دارد.

مجموعه کاریکاتور/ مجسمه آزادی

آزادی بیان آمریکایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.