سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اذعان صهیونیست‌ها به شکست و التماس به حماس برای برقراری آتش‌بس

اذعان صهیونیست‌ها به شکست و التماس به حماس برای برقراری آتش‌بس

همزمان با 4ماهه شدن جنگ غزه و مقاومت جانانه ملت فلسطین صهیونیست‌ها با پذیرش شکست و ناکامی در دستیابی به اهداف خود به دنبال برقراری آتش‌بس هستند. نتانیاهو نیز در داخل فلسطین اشغالی به‌شدت تحت فشار پذیرش شکست و قبول آتش‌بس قرار دارد. حماس اعلام کرده است تا شروط مقاومت محقق نشود خبری از آتش‌بس نخواهد بود.

امروز جنگ غزه و مقاومت جانانه ملت فلسطین 4ماهه شد. به گفته مقامات بهداشتی فلسطین شمار شهدا طی این مدت از 27هزار تن گذشته است و شمار زخمی‌ها نیز به بیش از 67هزار تن رسیده است. نهادهای بین‌المللی می‌گویند 70درصد شهدا زن و کودک هستند. طی 120 روز بمباران شدید غزه خانه‌ای، مدرسه‌ای، مسجدی، درمانگاهی و بیمارستانی نمانده است که رژیم صهیونیستی آن را بمباران نکرده باشد. به گفته اکثر کارشناسان حقوق بین‌الملل رژیم اسرائیل در این جنگ تمامی قواعد آمره بین‌المللی مبنی بر حفظ جان غیرنظامیان، مجروحان، اسیران، خبرنگاران، ‌پرستاران، پزشکان و مکان‌های امدادرسانی را زیرپا گذاشته است. سازمان ملل می‌گوید: مردم غزه غذایی برای خوردن، آبی برای نوشیدن و دارویی برای درمان زخم‌های خود ندارند. صهیونیست‌ها مانع ورود کمک‌های امدادرسانی به غزه می‌شوند و سعی دارند همزمان با بمباران‌های شدید از قحطی و گرسنگی به عنوان سلاح درجهت تسلیم‌شدن ملت فلسطین استفاده کنند.

شکست اسرائیل در همه عرصه‌ها

رژیم صهیونیستی 4 ماه پیش یورش به غزه را با چند هدف مشخص آغاز کرد، نابودی حماس و کشتن رهبران آن، آزادسازی اسرا و به دست گرفتن کنترل غزه اما امروز به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده است. به اذعان رسانه‌های بین‌المللی اسرائیل حتی به نابودی حماس نزدیک هم نشده است. رهبران حماس نیز در داخل غزه همچنان به مدیریت جنگ مشغول هستند و عملیات نظامی برای آزادسازی اسرا هم کاملاً شکست خورده است. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی طی این مدت هزاران سرباز و افسر و فرمانده خود را در جنگ از دست داده است. رسانه‌های صهیونیستی همین دیروز با اشاره به اینکه کشته‌شدن فرمانده ارشد یگان «شلداگ» که یکی از یگان‌های ویژه نیروی هوائی اسرائیل است، اتفاقی فاجعه‌بار می‌باشد، تاکید کردند: تعداد زیادی از عناصر این یگان در درگیری‌های غزه کشته شده‌اند. یکی از افسران اطلاعاتی سابق آمریکا هم اذعان کرد که جنبش مقاومت اسلامی حماس از نظر نظامی و سیاسی در جنگ با اسرائیل در غزه پیروز شد. «اسکات ریتر» در گفت‌وگویی مفصل با «الجزیره نت» عنوان کرد که اسرائیل دریافته است که استراتژی اتخاذشده در غزه نتوانسته حماس را از نظر نظامی تضعیف کند، به همین خاطر در حال حذف اولویت‌های خود است. به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در جنگ با رژیم صهیونیستی در نوار غزه از نظر نظامی و سیاسی پیروز شده است، تاکید کرد: باید گفت که تل‌آویو در تمام سطوح این درگیری سیاسی، نظامی و اقتصادی شکست می‌خورد و بازنده خواهد بود. افسر سابق اطلاعاتی آمریکا همچنین در مورد جایگاه حماس در میان مردم فلسطین، گفت: به اعتقاد من اگر امروز در غزه، کرانه باختری و خارج از آن انتخابات برگزار شود، حماس پیروز این انتخابات خواهد شد زیرا این تنها سازمان فلسطینی است که کار می‌کند و خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

همزمان مؤسسه تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز با تأکید بر اینکه عموم اسرائیلی‌ها اعتمادی به کابینه و مقامات این رژیم ندارند، گزارش داد که حتی ارائه تصوری از پیروزی در جنگ غزه برای اسرائیلی‌ها هم دشوار است و خطر بزرگی درباره طولانی شدن جنگ وجود دارد. در این گزارش تأکید شده است: واقعیت کنونی که باید به آن توجه کنیم این است که از یک‌سو مقامات اسرائیلی بر ادامه جنگ تا زمان رسیدن به اهداف تأکید دارند و از سوی دیگر اوضاع طبق تصورات پیش نمی‌رود و ایجاد تصوری از پیروزی غیرممکن است، همچنین خطر غرق شدن در یک جنگ طولانی بدون وجود چشم‌انداز روشن برای تحقق اهداف اعلام‌شده نیز وجود دارد و این وضعیت عواقب شدیدی برای ارتش و جامعه اسرائیلی خواهد داشت. این نهاد صهیونیستی تصریح کرد: تصویر روشنی در نظرسنجی‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد رهبری سیاسی فعلی اسرائیلی از اعتماد عمومی لازم برخوردار نیست و اظهاراتی که مقامات سیاسی درباره پیروزی در جنگ مطرح می‌کنند تنها این احساس عدم اعتماد را میان اسرائیلی‌ها بیشتر می‌کند.

فشارها به نتانیاهو برای قبول شکست و پذیرش آتش‌بس

با قطعی‌شدن شکست اسرائیل در جبهه میدانی و عدم تحقق هیچ‌یک از اهداف این رژیم در جنگ غزه، این روزها صهیونیست‌ها و حامیان آنها پرچم آتش‌بس را بلند کرده و به رهبران حماس التماس می‌کنند آتش‌بس را بپذیرند. رسانه‌های صهیونیستی اذعان دارند این رژیم به چنان وضعیت اسف‌باری رسیده است که از هدف نابودی حماس مجبور شده است برای برقراری آتش‌بس التماس کند. فشارها به نتایاهو نیز برای برقراری آتش‌بس و مبادله اسرا به شدت افزایش یافته است. روزنامه عبری‌زبان هاآرتص به نقل از یکی از مسئولان حزب اردوگاه دولت به رهبری بنی گانتز اعلام کرد: اگر به این نتیجه برسیم که نتانیاهو توافق برای مبادله اسرا را به دلیل ملاحظات سیاسی رد کرده است، از ائتلاف دولتی خارج خواهیم شد. خانواده‌های گروگان‌ها نیز همچنان در خیابان‌های تل‌آویو به نتانیاهو فشار می‌آورند که یا آتش‌بس را بپذیر یا استعفا بده. شب پنج‌شنبه نیز همزمان با برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی طرح پیشنهادی مبادله اسرا، خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر وزارت جنگ دست به تظاهرات زدند. آنها با شعار «وقت زیادی باقی نمانده است» خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا برای آزادی اعضای خانواده خود در غزه شدند. بر اساس این گزارش، معترضان که خواستار انجام توافق با حماس برای مبادله اسرا هستند، راه ارتباطی بین درخ بگین- تل‌آویو را مسدود کردند.

شروط مقاومت برای آتش‌بس

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مذاکره‌کنندگان صهیونیست، آمریکایی، مصر و قطر یکشنبه گذشته در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند. به گفته مقامات قطری، اسرائیل این طرح را پذیرفته اما حماس در حال بررسی آن است. به گزارش فارس یکی از رهبران مقاومت فلسطین با اشاره به اینکه گروه‌های مقاومت فلسطین در حال بررسی این طرح هستند، جزئیات این طرح را این‌گونه عنوان کرد: آتش‌بس فراگیر و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه، تأمین امنیت محل اسکان آوارگان، بازسازی غزه و شکست محاصره آن و عملیات جدید تبادل اسرا. وی با اشاره به اینکه تا این لحظه، هیچ هیئتی از حماس به قاهره نرفته و هنوز هم زمان دیدارها مشخص نیست، گفت که رسانه‌های اسرائیلی برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی، در حال انتشار اخبار جعلی و دروغ هستند. پیش‌تر «دیوید بارنیا» رئیس موساد جزئیاتی از طرح توافق احتمالی تبادل اسرا با حماس را اعلام کرده بود. در طرح توافق احتمالی مبادله اسیران با حماس در مرحله اول شامل آزادی ۳۵ اسیر صهیونیست زنده از میان زنان، مجروحان و سالمندان در نوار غزه در ازای ۳۵ روز آتش‌بس است و این به معنای یک روز آتش‌بس در ازای آزادی یک اسیر است. بارنیا ادامه داد: پس از آن می‌توان آتش‌بس را برای یک هفته دیگر تمدید کرد تا مذاکرات درباره امکان تکمیل مرحله دوم توافق انجام گیرد؛ مرحله دوم شامل آزادی جوانان و همه کسانی است که حماس آنها را به عنوان نظامی صهیونیست به اسارت گرفته است.

از سوی دیگر همزمان با انتشار خبرهایی درباره احتمال برقراری آتش‌بس در جنگ غزه، یک رهبر حماس در سخنانی تاکید کرد که هر طرحی باید متضمن شروط مقاومت باشد. به گزارش مهر «محمود مرداوی»، از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که موضع ما کاملاً واضح و روشن است و هر طرح و توافقی باید متضمن توقف جنگ در غزه، عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از این باریکه و آزادی اسرای فلسطینی باشد. مرداوی اظهار داشت که موضع رژیم صهیونیستی تا این لحظه در رابطه با طرح جدید برای آتش‌بس نامشخص و مبهم است. وی تصریح کرد که حماس طرح پیشنهادی جدید برای آتش‌بس را بررسی می‌کند و موضع خود را مشخص کرده سپس پاسخ خود به این طرح را اعلام خواهد کرد.

منتظر حماس هستیم

رژیم صهیونیستی که اعلام کرده بود حماس را نابود و رهبران آن از جمله «یحیی سنوار» را می‌کشد. حالا منتظر موافقت سنوار با طرح آتش‌بس است. یک خبرنگار عبری با اشاره به وضع اسفناک این رژیم گفته است باید منتظر موافقت سنوار با طرح آتش‌بس باشیم. «امیر بوخبوط»، خبرنگار نظامی سرشناس اسرائیلی تاکید کرد: «این چه وضعی است که به آن گرفتار شده‌ایم، باید منتظر موافقت سنوار رهبر حماس در غزه با طرح آتش‌بس باشیم.» یک مقام ارشد اسرائیلی نیز به ان‌بی‌سی‌نیوز گفت: کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو منتظر واکنش حماس به طرح پاریس برای تبادل اسرا و وقفه ۲ماهه در جنگ غزه است. این مقام اسرائیلی که از مشاوران کابینه بنیامین نتانیاهو است و خواسته نامش فاش نشود به ان‌بی‌سی گفت: «همه منتظر واکنش حماس هستند».

جنگ تمام شد!

رئیس اسبق دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) هم با بیان اینکه جنگ در غزه پایان یافت و آتش‌بس ممکن است پنج یا شش سال ادامه داشته باشد، تاکید کرد: با این وجود حماس همچنان در قدرت می‌ماند. به گزارش ایرنا به نقل از سمانیوز، «کرمی گیلون» در گفت‌و‌گو با کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنبش حماس در این جنگ انتقام‌جویانه ضربه محکمی خورد، ولی تا زمانی که در نوار غزه خلأ وجود دارد و هیچ‌کس نیست آن را پر کند در قدرت می‌ماند. «کرمی گیلون» تصریح کرد: به باور من جنگ به پایان رسیده است و تنها دلیل ماندن ارتش «اسرائیل» در میدان بازگرداندن اسیران «اسرائیلی» در غزه است و فقط با فشار نظامی می‌توان آنها را آزاد کرد. گیلون که در فاصله سال‌های 1994 تا 1996 ریاست شاباک را به عهده داشته است، درباره ناکامی رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر گفت که هیچ‌کسی حتی تصور هم نمی‌کرد که چنین اتفاقی رخ دهد. وی افزود: هیچ تفسیری مربوط به سازمان اطلاعات ندارم و گمان می‌کنم که با ادامه جنگ و فاش شدن واقعیت‌های بیشتر درباره آمادگی حماس ناکامی‌های وحشتناک و بزرگ اطلاعاتی «اسرائیل» مشخص خواهد شد.

حمایت 48 شهر آمریکا از آتش‌بس

شورای شهر شیکاگو نیز روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه به تصویب رساند، تا بزرگ‌ترین شهر حامی آتش‌بس در آمریکا لقب بگیرد. با آنکه این قطعنامه هیچ اثر حقوقی ندارد اما از مخالفت‌های گسترده در جامعه آمریکا با حمایت‌های همه‌جانبه دولت بایدن از اسرائیل در جنگ غزه حکایت دارد. پایگاه ان‌بی‌سی‌نیوز نوشته است تاکنون دست‌کم ۴۸ شهر در آمریکا قطعنامه‌هایی در حمایت از آتش‌بس در غزه به تصویب رسانده‌اند. این در حالی است که تظاهرات‌ها در آمریکا نیز در حمایت از آتش‌بس در غزه کماکان ادامه دارند. روز پنجنشبه گزارش شد، تظاهرات‌کنندگان حامی فلسطین با تجمع نزدیک ساختمان کنگره آمریکا خواستار تلاش دولت این کشور برای ایجاد آتش‌بس در غزه شدند. «آتش‌بس همین حالا»، «فلسطین را آزاد کنید»، «همه کمک‌ها به اسرائیل را متوقف کنید» و «اشغالگری را تمام کنید»، برخی از شعارهایی است که روی پلاکاردهای تظاهرات‌کنندگان نوشته است. حامیان فلسطین روز پنج‌شنبه همزمان با آمریکا در شهرهای مختلف اروپا نیز از جمله پاریس و بروکسل به خیابان‌ها ریختند و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تظاهرات کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نظامیان صهیونیست، پیکر ۳ شهید را آتش زدند

کانال تلگرام الرساله

نماهنگ/ شریک جرم

مرگ بر آمریکا ،دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.