سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / سرایت شورش‌های کشاورزی از آلمان و فرانسه به بلژیک

سرایت شورش‌های کشاورزی از آلمان و فرانسه به بلژیک

در ادامه اعتراض کشاورزان اروپایی در فرانسه و آلمان به افزایش قیمت سوخت و واردات ارزان‌قیمت محصولات از اوکراین، کشاورزان بلژیکی نیز دست به اعتصاب و تظاهرات زدند.

اعتراضات کشاورزان اروپایی به سیاست‌های ریاضتی دولت‌ها در شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد و هر روز نیز ابعاد تازه و خشن‌تری به خود می‌گیرد. طی هفته‌های گذشته شهرهای مختلف آلمان شاهد اعتراضات کشاورزان بود. هفته جاری نیز کشاورزان فرانسوی با تراکتورهای خود پاریس پایتخت را محاصره کرده و در حومه پاریس چادر زدند.

رویترز گزارش داده است در ادامه این اعتراضات کشاورزان بلژیکی نیز به دلیل افزایش هزینه‌ها، سیاست‌های زیست‌محیطی اتحادیه اروپا و واردات ارزان مواد غذایی از اوکراین دست به اعتراض زده‌اند.

نقل از رویترز گفته می‌شود کشاورزان معترض قصد دارند راه‌های دسترسی به بندر «زیبروژ» به عنوان دومین بندر مهم بلژیک را مسدود کنند.

بر اساس گزارش‌ها، راه‌بندان در خیابان‌ها نیز قرار است تا عصر چهارشنبه (امروز) ادامه داشته باشد. سخنگوی اداره بندر «زیبروژ» در واکنش به این اقدام کشاورزان اعلام کرده است که قادر به ارزیابی میزان اختلال حاصل از این اقدام نخواهد بود.

کشاورزان همچنین صبح روز سه‌شنبه راه‌بندان گسترده‌ای در نزدیک مرز هلند ایجاد کردند و علاوه‌بر این، یک کاروان تراکتور به سمت شهر بندری اَنتوِرپ به راه افتاد.از همین‌رو، «الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک قرار است با انجمن‌های کشاورزان دیدار کند. کشاورزان بلژیکی روز دوشنبه نیز با مسدود کردن بزرگراه‌ها در جنوب این کشور، تراکتورهای خود را در نزدیکی پارلمان اتحادیه اروپا در بروکسل متوقف کردند.

ادامه تظاهرات در آلمان

گزارش‌ها از آلمان نیز حاکی است کشاورزان این کشور تظاهرات خود را در شهر‌ هامبورگ واقع در شمال این کشور از سر گرفتند. کشاورزان با ۱۵۰۰ تراکتور و ماشین‌های کشاورزی به بزرگراه‌های اطراف شهر رفتند و به سیاست‌های دولت از جمله مالیات‌های سنگین و دیوان‌سالاری اعتراض کردند. پلیس آلمان از تردد و اختلال در راه‌ها و مسیر‌ها خبر داده است.

نقل از آناتولی «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد یارانه سوخت کشاورزی و وسایل نقلیه را به عنوان بخشی از اقدامات ریاضتی جدید برای رعایت قوانین بودجه کاهش دهد.علی‌رغم بازنگری دولت در برنامه خود، انجمن کشاورزان پیشنهادات را رد و  تاکید کرد که این تغییرات برای رفع مشکلات آنها کافی نیست.

کشاورزان آلمانی معترض به طرح کاهش یارانه‌های کشاورزی نیز در روزهای گذشته با بیش از ۴۰۰۰ تراکتور خیابان‌های شهر «برلین» پایتخت آلمان را مسدود کردند. «یوآخیم راکوید»، رئیس انجمن کشاورزان آلمانی گفت: معترضان زیر بار طرح پیشنهادی اخیر دولت این کشور برای برچیدن تدریجی تخفیف‌های مالیاتی برای کشاورزان نخواهند رفت و به اعتراضات‌شان تا زمان رسیدن به نتیجه ادامه خواهند داد.

ادامه محاصره پاریس

در فرانسه نیز پس از چند روز بسیج عمومی، کشاورزان فرانسوی همچنان به فشار بر دولت ادامه می‌دهند و روز دوشنبه محاصره‌های جدیدی را در اطراف پاریس و چندین شهر بزرگ مانند لیون اعمال کردند. به گزارش ایسنا، در سراسر پایتخت فرانسه، ترافیک با بسته‌شدن بخش‌هایی از بزرگراه‌ها در چند ده‌کیلومتری شهر مختل شده است.

«پریسکا تونو»، سخنگوی دولت پس از نشست شورای وزیران اعلام کرد: تدابیر جدید به نفع کشاورزان اتخاذ خواهد شد. با این وجود کشاورزان تدابیر دولت را کافی نمی‌دانند. به گفته منابع پلیس، نزدیک به ۱۰هزار کشاورز در سراسر فرانسه در اواخر بعدازظهر روز دوشنبه، «با نزدیک به 5000 دستگاه تراکتور» بسیج شدند.

بر اساس این گزارش در مواجهه با تهدید انسداد، ۱۵هزار افسر پلیس و ژاندارم به‌ویژه برای جلوگیری از ورود تراکتورها به پاریس و شهرهای بزرگ مستقر شدند. برای کشاورز فرانسوی نیز رقابت ناعادلانه از تصمیمات مربوط به اوکراین نشأت می‌گیرد.

مسئولین فرانسوی گمرک را برای تولیدات اوکراین باز کرده‌اند. کشاورزان فرانسوی همچنین به دلیل افزایش هزینه‌ها، قطع یارانه‌های گازوئیل،تأخیر در پرداخت یارانه کشاورزی، ممنوعیت استفاده از سموم مجاز، بحران بیماری‌های دامی و بی‌توجهی دولت «امانوئل ماکرون» خشمگین هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم غزه از دانشگاه‌های آمریکا به فرانسه

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.