سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اسرائیل پس از دادگاه لاهه صدها فلسطینی دیگر را قتل‌عام کرد!

اسرائیل پس از دادگاه لاهه صدها فلسطینی دیگر را قتل‌عام کرد!

حکم اولیه دادگاه لاهه علیه جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه گویا تأثیری بر روی صهیونیست‌های آدمکش نداشته است. طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر در اروپا و مدیترانه، صهیونیست‌ها بعد از صدور این حکم تاریخی و اولیه 373 فلسطینی دیگر را که تقریبا همه آنها غیرنظامی‌اند، به شهادت رسانده‌اند!

آپارتاید، نژاد‌پرست، خودبرتربین، آدمکش و…صفات زشت و خطرناکی هستند که اگر روی یک فرد جمع شوند، آن فرد تبدیل به هیولایی می‌شود که جز خود و مثل خود را «غیر انسان» و مستحق «مرگ» و «تحقیر» می‌بیند. حالا تصورش را بکنید این صفات روی یک رژیم یا دولت سوار شود. طی 115 روزی که از جنگ غزه گذشته است، رژیم آپارتاید، نژاد‌پرست، خودبرتربین و آدمکش صهیونیستی چیزی بالغ بر 26هزار فلسطینی را با بمب‌های بعضا چند تُنی آمریکا و سلاح‌های غیرمتعارف و ممنوعه آلمانی، انگلیسی و اسرائیلی به خاک و خون کشیده است که بنابر اعلام رسمی سازمان ملل، دست‌کم 80درصد این تعداد غیرنظامی و بیش از 11هزار نفرشان هم کودک و نوزادند! این عدد در این مدت، یک رکورد در جنایت است!

همین جنایات هولناک که با حمایت‌های شیطانی برخی کشورهای غربی و عربی ادامه دارد، باعث شد آفریقای‌جنوبی از این رژیم به دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) شکایت کند و تا به جرم «نسل‌کشی» محاکمه گردد. جمعه‌ای که گذشت حکم اولیه این دادگاه صادر شد و خشم نتانیاهو را برانگیخت. طبق حکم اولیه، پرونده نسل‌کشی این رژیم بسته نشده و صهیونیست‌ها باید کشتار هدفمند مردم مظلوم فلسطین را متوقف کنند. حالا کمتر از 48ساعت پس از صدور این حکم تاریخی، دیده‌بان حقوق بشر در اروپا و مدیترانه، گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد، صهیونیست‌ها همچنان مشغول کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطینی‌اند!

مهر دیروز در همین رابطه به نقل از پایگاه خبری «الجزیره» نوشته است: «دیده‌بان حقوق بشر در اروپا و مدیترانه امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اسناد مربوط به استمرار کشتار غیرنظامیان فلسطینی و مهاجرت اجباری و گرسنه نگه‌داشتن آنها توسط ارتش اسرائیل را طی ۴۸ساعت بعد از صدور حکم دادگاه لاهه جمع‌آوری کرده است. این در حالی است که این دادگاه اسرائیل را به اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از کشتارجمعی ضد فلسطینیان در نوار غزه ملزم کرده است… ارتش اسرائیل تنها طی این مدت پس از صدور حکم، ۳۷۳ فلسطینی را به قتل رسانده است که ۳۴۵ نفر از آنها غیرنظامی‌اند. علاوه‌بر اینکه ۶۴۳ فلسطینی دیگر نیز در نتیجه حملات آنها در این مدت زخمی شده‌اند. به نوشته مهر، این گزارش تاکید می‌کند که رژیم صهیونیستی به نادیده گرفتن حکم دادگاه لاهه و نقض تعهدات بین‌المللی خود و نادیده گرفتن مبانی حقوق بین‌الملل ادامه می‌دهد و همچنان اصرار به ادامه جنایت‌های وحشیانه خود که تا حد جنایت‌های جنگی و جنایت‌های ضد انسانی و نسل‌کشی ضد فلسطینیان پیش رفته، ادامه می‌دهد. رژیم صهیونیستی که توان مقابله با جوانان مسلح فلسطینی را ندارد، تلافی شکست خود در میادین جنگ را از زنان و کودکان و نوزادان فلسطینی- حتی از بیماران بستری در بیمارستان‌ها- می‌گیرد.

کویت: سازمان ملل فورا ورود کند

دیروز از کویت نیز خبر رسید، پارلمان این کشور خواستار ورود فوری شورای حقوق بشر سازمان ملل به مسئله جنایات اسرائیل در غزه شده است. آن طور که ایرنا نوشته است، روز دوشنبه رسانه‌های کویتی اعلام کردند، ۳۶ نماینده از مجموع ۵۰ نماینده پارلمان کویت، از دولت این کشور به عنوان یکی از اعضای شورای حقوق بشر خواستند که درخواستی برای برگزاری جلسه اضطراری این شورا ارائه کند. آنها همچنین خواستار تشکیل کمیته‌ای بین‌المللی برای تحقیق درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی شدند.

بنابراین صدور این حکم که چند هفته پس از برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای‌جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه صورت گرفت را می‌توان تیر خلاصی بر پیکر بی‌رمق نتانیاهو و رژیم او دانست؛ رخدادی که افزون بر رسوایی و محکومیت حقوقی این رژیم، متحدان غربی را نیز به دلیل هزینه‌های ناشی از حمایت بی‌چون و چرا از ارتکاب یک فاجعه ضدبشری به تدریج در مقابل زیاده‌خواهی نتانیاهو قرار خواهد داد.

اخراج اسرائیل از کنفرانس امنیتی مونیخ

در واکنش به این جنایات، دیروز شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، کنفرانس امنیتی مونیخ به این نتیجه رسید که «اسرائیل را از مرحله اصلی این رویداد به دلیل جنگ جاری علیه فلسطین کنار بگذارد.» روزنامه عبری‌زبان «جروزالم‌پست» هم در این‌باره نوشت: «این تصمیم غافلگیرکننده بود، زیرا این کنفرانس یکی از معتبرترین کنفرانس‌ها در حوزه امنیت ملی به‌شمار می‌رود و اسرائیل از لحاظ تاریخی سهم عمده‌ای در این رویداد داشته است.» این رسانه صهیونیستی همچنین گزارش داد، تا سال گذشته، کنفرانس مونیخ به نمایندگان این رژیم جایگاه مهمی اعطا می‌کرد و به بنیامین نتانیاهو، بنی گانتس، یوآو گالانت و موشه یعالون، وزرای جنگ ادوار مختلف، کرسی‌های اصلی در کنفرانس داده شده بود.

100 متفکر برجسته جهان: اسرائیل را متوقف کنید

اما «میدل‌ایست مانیتور» گزارشی از درخواست 100 روشنفکر، متفکر، استاد دانشگاه، رهبر مذهبی، برنده جایزه‌های جهانی و هنرمند منتشر کرده است که با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف «جنایات اسرائیل در غزه» شده‌اند. در بیانیه این افراد می‌خوانیم: «ما نادیده گرفتن جنایاتی فجیع همچون نسل‌کشی و پاکسازی قومیتی علیه بشریت را که مردم غزه در معرض آن قرار گرفته‌اند، محکوم می‌کنیم… دنیایی که تصمیماتی عمدی می‌گیرد تا ارزش‌ها، اصول و قراردادهای خود را به شیوه‌ای گزینشی به‌کار گیرد و به این واسطه نگاه نابرابرانه‌ای به جان، حقوق، آزادی و کرامت انسان‌ها دارد، جهان متعصبی است که بذر خشم را در دل نسل‌هایی که متوجه این واقعیت می‌شوند، می‌کارد چرا که بین شعارهای بزرگ و اقدامات هولناکی که انجام می‌شود، تفاوت بسیار است.» گفتنی است روز یکشنبه اعلام شد 10 کشور غربی از جمله آمریکا، کانادا، آلمان و انگلیس در حمایت از رژیم صهیونیستی کمک‌های خود به «آنروا» (آوارگان فلسطینی) را قطع کردند! اقدامی که با ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها مواجه شد.

افشاگری مهم نیویورک‌تایمز

اینکه «چرا صهیونیست‌ها، این طور دست به جنایت می‌زنند؟» را، در همان جملات آغازین این گزارش پاسخ دادیم. اما دلایل دیگری هم برای بروز این وحشی‌گری‌ها از سوی رژیم اسرائیل وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، ضربه‌ای است که آنها در 7 اکتبر (15 مهر) در عملیات طوفان‌الاقصی خوردند. این ضربه بی‌سابقه که هنوز صهیونیست‌ها از آن گیج هستند، آن‌قدر بزرگ و تحقیر‌آمیز بود که رژیم آپارتاید، برای تخلیه روانی خود و ساکنان زورکی‌اش هم که شده، همین‌طور جلوگیری از مهاجرت معکوسی که شدت گرفته است، این طور دست به «کودک‌کشی» می‌زند. حالا «نیویورک‌تایمز» گزارش جدیدی از عملیات 7 اکتبر جوانان فلسطینی منتشر کرده است که دانستن آن، دلیل این همه خشم و کینه و خشونت صهیونیست‌ها را قابل فهم‌تر می‌کند! طبق این گزارش، آن روز فلسطینی‌ها با استفاده از سلاح‌های همین صهیونیست‌ها، دست به آن عملیات پیچیده، کاری و تاریخی زدند!

در گزارش این روزنامه آمریکایی می‌خوانیم: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که بخش اعظم تسلیحات مورد استفاده حماس در عملیات هفتم اکتبر تسلیحاتی بوده که از انبارهای مهمات ارتش اسرائیل مفقود شده بود… گزارش‌های متعدد امنیتی از سرزمین‌های اشغالی نشان می‌داد که هزاران گلوله و صدها تفنگ و بمب از پایگاه‌های ارتش اسرائیل مفقود شده و برخی از آنها به کرانه باختری اشغالی و بخش دیگر از طریق صحرای سینا به نوار غزه منتقل شده است… مشخص شد که مبارزان مقاومت به بسیاری از پایگاه‌های ارتش اسرائیل نفوذ کرده و سلاح‌های آن را به غنیمت برده و به غزه بازگشته‌اند…

دیروز سرایاالقدس نیز اعلام کرد که، رزمندگان مقاومت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی (نیروهای ویژه) را که در داخل ساختمانی در محله الامل واقع در خان‌یونس در جنوب نوار غزه سنگر گرفته بودند، با موشک هدایت‌شونده و تک‌تیرانداز هدف قرار داده و این نظامیان را به هلاکت رسانده یا مجروح کردند. طبق گزارش العالم، ارتش رژیم صهیونیستی نیز دیروز اذعان کرد 6 نظامی این رژیم در نبردهای 24ساعت گذشته در نوار غزه زخمی شده‌اند.

همزمان «یائیر لاپید»، رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی تصریح کرد که کابینه فعلی این رژیم در شرایط جنگی قادر به مدیریت سرزمین‌های اشغالی نیست و «اسرائیل هم اکنون نیازمند ایجاد تغییر است.»

سایر رویدادها

* گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس دیروز اعلام کرد: در پاسخ به ادامه کشتار غیرنظامیان در غزه، تل‌آویو را هدف حملات موشکی قرار داده است… دیروز آژیر خطر در مناطق وسیعی از اراضی اشغالی از جنوب گرفته تا تل‌آویو در مرکز به صدا درآمد. شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی تعداد موشک‌های شلیک‌شده از سوی غزه را 15 فروند اعلام کرد.

* کارشناس اسرائیلی خطاب به صهیونیست‌ها: «آقایان ما فریب خوردیم و برای این جنگ آماده نیستیم، با شبکه‌ای پیچیده از تونل‌ها مواجهیم و تانک چند میلیون دلاری ما را با راکتی 200 دلاری هدف قرار می‌دهند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ایران به شورای امنیت: هرگز آغازگر جنگ علیه اسرائیل نبوده‌ایم

تهران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده است.

چه کسی باور می‌کرد در دانشگاه‌های آمریکا شعار مرگ بر اسرائیل سر بدهند؟

حسن رحیم‌پور ازغدی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.