سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / دروغ مثل شراب خوردن است؛ انسان را نجس می‌کند

دروغ مثل شراب خوردن است؛ انسان را نجس می‌کند

دروغ مثل شراب خوردن است و انسان را نجس می‌کند. قرآن کریم درباره مشرکین می‌فرماید آنها پلیدی و نجاست هستند. زیرا به جای خداپرستی بت پرستی را انتخاب کردند.

آیت الله محمد علی جاودان، استاد اخلاق در مسجد امام خمینی (ع) بازار طی سخنانی گفت: برخی از افراد امید دیگران انسان‌ها هستند. همه جبهه مقاومت به حاج قاسم امید داشتند.

وی افزود: خداوند می‌خواهد از همه عوامل ظاهری در دنیا ناامید شویم به خود خدا روی آوریم و فقط از او کمک بخواهیم اگر مردم ایران و همه مسلمانان چنین شوند از هرآنچه دارند ناامید شوند ظهور امام عصر (عج) رخ می‌دهد، مردم بنی اسرائیل بسیار تحت فشار بودند هر پسر بچه سر بریده می‌شد و زنان هم اسیر بودند، در خانه خدا دعا و ناله کردند بر همین اساس حضرت موسی (ع) برای نجات آنها ۱۵۰ سال زودتر ظهور کرد. برای آمدن حضرت ولی عصر (عج) بسیار دعا کنید و ناله بزنید که ظهور رخ دهد.

آیت الله جاودان با بیان اینکه متأسفانه ما برای خود مشغولیت درست کردیم و به ظهور حضرت ولی عصر (ع) فکر نمی‌کنیم، عنوان کرد: ما احساس راحتی داریم، چون کار و کاسبی ما برقرار است و احساس نیاز به امام زمان (عج) نمی‌کنیم، اما حقیقت اینگونه نیست.

این کارشناس مذهبی با استناد به آیه قرآن کریم ابراز کرد: داستان آن قریه (انطاکیه) که دو نفر «از حواریون حضرت عیسی (ع)» فرستادگان الهی برای هدایت مردم این شهر رفته بودند اما مردم آن دو نفر را نپذیرفتند و گفتند شما هم مثل ما هستید، اما آنها گفتند خدای ما می‌داند و ثابت کرده برای شما که ما از طرف او هستیم، به عنوان مثال یکی از آنها پسر پادشاه را زنده کرده بود اما مردم سخنان آنها را نمی‌پذیرفتند که از بت پرستی دست بردارند، بر همین اساس برای آنها بلا نازل می‌شد، گناه با خود نحسی و بلا می‌آورد، اما آنها فکر می‌کردند که این دو با خود بلا آوردند. شرک و گناه بدترین نحسی و نجسی است. یکی از مردم شهر به آن دو نفر ایمان آورد اما مردم او را کشتند، پس از شهادت فرشتگان به او گفتند به بهشت الهی وارد شو.

آیت الله جاودان با بیان اینکه انسان در اثر اعتقادات نادرست و اعمال بد نجس می‌شود، اظهار کرد: دروغ مثل شراب خوردن است و انسان را نجس می‌کند. قرآن کریم درباره مشرکین می‌فرماید آنها پلیدی و نجاست هستند. زیرا به جای خداپرستی بت پرستی را انتخاب کردند.

این استاد اخلاق در پایان خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که این قرآن برای افراد مطهر است، مطهر کسی است که خداوند او را پاک کرده است. هرکس از ما مطهر باشد از قرآن بهره مند می‌شود، فهمیدن قرآن کریم برای انسان پاک حظ فراوان دارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پوستر/ خوک کثیف

گرافیست: سید محمدعلی بلادی فر

تبعات دروغ

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.