سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تولید ماشین آلات بازیافت پسماند در کشور

تولید ماشین آلات بازیافت پسماند در کشور

فعالان صنعت پسماند، بازیافت و ماشین آلات و تجهیزات آن میگویند: توانسته اند ۹۰ درصد از نیاز ماشین آلات بازیافت پسماند را داخلی سازی کنند و در تلاشند آن را به صددرصد برسانند.

آقای رضا طومار مدیر برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند، بازیافت و ماشین آلات و تجهیزات وابسته گفت: در این نمایشگاه ۶۶ شرکت داخلی و خارجی در زمینه تولید انواع ماشین آلات بازیافت پسماند، جدیدترین دستاوردها و ماشین آلات خود را عرضه کرده اند.

وی افزود: در این نمایشگاه که از دوم بهمن تا ۵ بهمن در محل نمایشگاههای بین المللی تهران برپاست انواع ماشین آلات بازیافت همانند خردکن ها، انتقال دهنده ها، سرندها، شوینده ها، جداسازها، خشک کنها و گرانولها یا همان مواد اولیه تولید محصول از ضایعات برای تولید محصولات جدید دیده میشود.

یکی از تولیدکنندگان ماشین آلات بازیافت درباره چرخه مراحل خط تولید از تفکیک زباله تا تولید محصول نهایی گفت: بعد از جمع آوری زبالهها از سطح شهر توسط ماشین آلات و انتقال زباله به مجتمع پردازش و بازیافت «آرادکوه» کهریزک که در ابتدای جاده قدیم تهران – قم و در جنوب کهریزک با مساحتی نزدیک به ۱۴۰۰ هکتار قرار دارد، زبالهها تفکیک میشوند.

مواد ضایعات پلاستیک، نایلون، گونی و سایر ضایعات بعد از پرس شدن در کارخانه به دلیل حجم بالا در بستههای کوچک برای مراحل بعدی به کارخانههای تبدیل بازیافت پسماند منتقل میشوند؛ مواد ضایعاتی بعد از بازشدن در دستگاه روی نقاله به سمت دستگاه خردکننده یا آسیابها حرکت کرده و پس از اینکه به صورت لاشه و تکههای کوچک تبدیل شد برای شستشو هدایت میشود.

بعد از شستشوی لاشههای ریز ریز شده، ضایعات بعد از عمل جداسازی مواد چربی زا، شن و ماسه، چسب و دیگر موارد داخل مخزنهایی برای پخت مواد و تبدیل آن به گرانول میشود. پس از طی مراحل بازیافتی، از گرانول بدست آمده محصولاتی تولید میشود که در صنایع خودرویی، ساختمان، ظروف پلاستیکی و شویندهها استفاده میشود.

اما برای چرخه بازیافت پسماند نیاز به ماشین آلاتی است که قبلا از کشورهای خارجی وارد کشور میشد، اما در حال حاضر گروهی از صنعتگران توانسته اند ماشین آلات را داخلی سازی کنند.

یکی از تولیدکنندگان ماشین آلات بازیافت پسماند گفت:در گذشته ماشین آلات از کشورهای چین، انگلیس و امریکا وارد کشور میشد البته یکسری از ماشین آلات را به روش مهندسی معکوس طراحی و گروهی از آنها را با دانش فنی خود تولید میکردیم تا اینجا که توانسته ایم ۹۰ درصد از ماشین آلات را تولید کنیم و برای ۱۰ درصد دیگر از قطعات خارجی استفاده میکنیم.

البته تولید ماشین آلات بازیافت پسماند، فقط برای پسماندهای شهری و صنعتی نیست.

یک تولید کننده دستگاههای بی خطرساز زبالههای عفونی گفت: با روش حرارت مرطوب زبالههای عفونی بیمارستانی را بی خطر میکنیم، ابتدا پسماند، خرد شده و داخل کیسههایی قرار میگیرد که از قبل در دستگاه تعبیه شده و کاربر با حداقل تماس با زباله فعالیت میکند؛ شاید بتوان گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد ماشین آلاتی که تولید کرده ایم در مقایسه با نشانهای خارجی ارزانتر است و با توجه به نیاز بیمارستانهای کشور طراحی شده است.

گفتنی است بخش قابل توجهی از ماشین آلات بازیافت پسماند مورد استفاده در کشور داخلی سازی شده و به دلیل افزایش کیفیت و کمیت در حال افزایش است

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ایران به بزرگ‌ترین تولید‌کننده برق بیوگاز در منطقه تبدیل شد 

افتتاح نیروگاه بیوگاز سوز فاضلاب غرب تهران توسط رئیس‌جمهور

تولید رادیوداروی تشخیصی جدید

متخصصان صنعت هسته ای کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.