سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / سالانه ۱۵۰ هزار بیمار در کشور به سرطان مبتلا میشوند

سالانه ۱۵۰ هزار بیمار در کشور به سرطان مبتلا میشوند

رئیس انجمن رادیو آنکولوژی ایران گفت: در سال به طور متوسط حدود ۱۵۰ هزار نفر در کشور به بیماری سرطان مبتلا میشوند که بسیاری از این افراد برای بار دوم سرطان میگیرند.

دکتر پاشا مخدومی، رئیس انجمن رادیو آنکولوژی ایران در مصاحبه با خبرنگار ما در خصوص آمار بروز سرطان در کشور گفت: به طور متوسط ۱۵۰ هزار بیمار سرطانی در سال مبتلا به سرطان میشوند ؛ این درحالی است که آمار شیوع وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از افراد مبتلا در مراکز پیشرفته درمانی، بهبود مییابند افزود: در بسیاری از موارد افرادی که قبلا مبتلا به سرطان بودند، مجددا دچار این بیماری میشوند.

رئیس انجمن رادیو آنکولوژی ایران با اشاره به افزایش متخصصان درمانی در طول سالیان گذشته، گفت: سالها قبل ما کمتر از ۳۰ پزشک متخصص در این حوزه در کشور داشتیم و اکنون متخصصین انکولوژی به بیش از ۸۰۰ نفر رسیده است و این نشان میدهد در این زمینه رشد داشتیم.

دکتر مخدومی در پایان به لزوم برگزاری همایش بینالمللی آنکولوژی بیمارستانی اشاره کرد و گفت: هر چند در این سالها کشور تحریم بوده است، اما پیشرفتهای زیادی انجام گرفته که لازم است همه همکاران در این همایش آخرین دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند و درباره اخرین تحولات این حوزه به بحث و تبادل نظر بپردازند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سوئد کشوری برای چه جور زندگی …

ويدئو/

ورود یک میلیون و 500هزار «گردشگر سلامت» به کشور 

رونق گردشگری سلامت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.