سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جنایت و ترور بی‌پاسخ نمی‌ماند و اسرائیل را از باتلاق نجات نمی‌دهد

جنایت و ترور بی‌پاسخ نمی‌ماند و اسرائیل را از باتلاق نجات نمی‌دهد

شهادت ۵ مستشار نظامی ایران در حمله اسرائیل به دمشق

جنایت و ترور بی‌پاسخ نمی‌ماند و اسرائیل را از باتلاق نجات نمی‌دهد

رژیم از نفس افتاده اسرائیل با ترور در پی ایجاد هیاهو و پوشاندن شکست مفتضحانه خود است که باید بداند کار بر رژیم روز به روز سخت و سخت‌تر خواهد شد و طوفان سهمگین‌تری در پیش دارد.

 رژیم شکست خورده صهیونیستی سر و صدایی دیگر برپا کرد و با حمله هوائی به ساختمانی در دمشق ۵ مستشار نظامی ایرانی را به شهادت رساند.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای خاطرنشان کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در پی اقدام متجاوزانه رژیم ددمنش و جنایتکار صهیونیستی در حمله هوائی به دمشق، ۴ تن از مستشاران نظامی سپاه و مدافعین حرم و تعدادی از نیروهای سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. شهادت شهیدان

«حجت‌الله امیدوار»، «علی آقازاده»، «حسین محمدی» و «سعید کریمی» را به حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، خانواده‌های معظم شهیدان و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت می‌گوییم.»

روابط عمومی کل سپاه ساعاتی بعد در اطلاعیه‌ دیگری اعلام کرد: پاسدار رشید اسلام محمدامین صمدی یکی از مدافعین حرم نیز به علت شدت جراحت به فیض شهادت نائل آمد.

اسرائیل هر روز ناامن‌تر می‌شود

در این شرایط باید یادآور شویم که نمایشگاه ناتوانی و حرکت نزولی اسرائیل امروز در غزه پیش روی جهانیان است. از پانزدهم مهر همزمان با عملیات طوفان الاقصی، رژیم جعلی اسرائیل به زانو درآمد و بیش از پیش در انتظار فروپاشی است. رژیم، مقابل مقاومت فلسطین درمانده شده و از نابودی حماس، ناکام. این همان رژیمی است که نیل تا فرات را مال خود می‌دانست اما جبهه مقاومت اسلامی توانست خیال او را برای تسلط بر منطقه باطل کند. به همین دلیل رژیم آشفته و رو به اضمحلال است و با ترور می‌خواهد حرکت رو به زوال خود را کتمان کند که البته کشیده محکمی از ایران خورد. بامداد سه‌شنبه سپاه با موشک‌های بالستیک به مقر موساد در اربیل حمله کرد و سیلی سختی که گام اول برای پاسخ سخت به ترور برخی فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت بود، به صورت رژیم درمانده کوبید. سپاه همچنین با شلیک تعدادی موشک بالستیک، محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر کرمان و راسک به‌ویژه داعش را در مناطقی از سوریه هدف قرار داد و چند فرمانده ارشد داعش را به هلاکت رساند. این حملات دقیق و هوشمند نشان داد نظام اسلامی جنایت و ترور را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و برخوردی بسیار شدید و قاطع خواهد داشت. جنایت صبح دیروز رژیم اشغالگر قدس در دمشق، بازتاب درد سیلی سخت در اربیل بود که به هلاکت مهره‌های مهمی از اسرائیل انجامید. اسرائیل با این ترورها نه تنها نمی‌تواند خود را از باتلاقی که در آن فرو رفته، نجات دهد، بلکه کار بر رژیم روز به روز سخت و سخت‌تر خواهد شد و اسرائیل هر روز ناامن‌تر می‌شود.

کنعانی تجاوز نظامی دیروز رژیم صهیونیستی به دمشق را شدیدا محکوم کرد

تجاوز صبح شنبه رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی المزه دمشق که به شهادت 5 مستشار نظامی ایران و تعدادی از نیروهای محلی منجر شد، از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شدت محکوم شد.

ناصر کنعانی نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه و تشدید حملات متجاوزانه و تحریک‌آمیز به اهداف مختلف در خاک سوریه توسط رژیم مجرم و کودک‌کش صهیونیستی را گویای عجز و درماندگی این رژیم در میدان نبرد و مبارزه با نیروهای مقاومت در غزه و کرانه باختری در بیش از صد روز گذشته و تلاشی مذبوحانه برای گسترش بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه خواند.

، وی گفت: شایسته است دولت‌ها، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد، نسبت به اقدامات متجاوزانه، تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی واکنش صریحی داشته و آن را به طور قاطع محکوم کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند، نقش مهمی در کمک به دولت، ارتش و ‌‌ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در این کشور طی سالیان گذشته داشته‌ و همچنان دارند.

کنعانی ترور مستشاران نظامی ایران توسط رژیم صهیونیستی را به روشنی گویای پیوند عمیق و سازمان یافته بین این رژیم تروریستی با گروه‌های مختلف تروریستی و داعشی در منطقه برشمرد.

وی با بیان اینکه بی‌تردید خون این شهیدان والامقام هدر نخواهد رفت، افزود: جمهوری اسلامی ایران علاوه‌بر پیگیری سیاسی، حقوقی و بین‌المللی این اقدامات متجاوزانه و جنایتکارانه، حق خود را در پاسخ متقابل به تروریسم سازمان یافته رژیم جعلی صهیونیستی در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی برای روح بلند این شهیدان والامقام و قهرمانان مبارزه با تروریسم علو درجات نزد خدای سبحان و برای خانواده‌های آنان صبر و شکیبایی مسئلت کرد.

جنبش حماس حمله رژیم صهیونیستی به دمشق رابه شدت محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز حمله رژیم صهیونیستی به دمشق را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مهر به نقل از شهاب، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، حمله رژیم صهیونیستی به دمشق پایتخت سوریه را به شدت محکوم می‌کند.

این جنبش در ادامه تصریح کرد: ما این حمله را جنایتی منزجرکننده و نقض حاکمیت کشوری عربی می‌دانیم و بار دیگر بر خطر رژیم نازی اشغالگر برای امنیت و ثبات منطقه تاکید می‌کنیم. حماس ضمن درود فرستادن بر شهیدان این حمله رژیم صهیونیستی به دمشق تاکید کرد: رفتار رژیم اشغالگر و تروریسم آن، امت و نیروهای مقاومت را از تداوم حمایت از مقاومت ملت فلسطین تا اخراج اشغالگران و برپایی کشور فلسطین با حاکمیت کامل و به پایتختی قدس منصرف نخواهد کرد.

جهاد اسلامی فلسطین حمله اسرائیل به دمشق را  محکوم کرد

همچنین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای حمله بزدلانه رژیم صهیونیستی به دمشق را محکوم کرد و شهادت مستشاران سپاه پاسداران را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

 پایگاه خبری العهد، در بیانیه جنبش جهاد اسلامی آمده است: این تجاوز که فرماندهان سپاه ایران را هدف قرار داده است، در چارچوب تلاش‌های رژیم غاصب صهیونیستی برای صادر کردن شکست نظامی خود در میدان نبرد با گسترش دامنه تجاوزاتش در منطقه قرار می‌گیرد.

جهاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: این ترورها همبستگی ما را افزایش می‌دهد و ما را از ادامه نبرد خود با دشمن دلسرد نمی‌کند.

ضربه بعدی سپاه به رژیم صهیونیستی

«دردناک‌تر» خواهد بود

در همین شرایط، سیدهادی سیدافقهی، کارشناس ارشد مسایل غرب آسیا ، با اشاره به شهادت‌ تنی چند از مستشاران نظامی کشورمان توسط رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: پس از موشکباران یکی از مراکز مهم «موساد» در «اربیل» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ضربه مهلکی برای صهیونیست‌ها بود، طبیعی است که این رژیم بخواهد از ما انتقام بگیرد.

وی تصریح کرد: ضربه بعدی سپاه دردناک‌تر و غافلگیرکننده‌تر خواهد بود.

ایهود باراک: سیاست‌های نتانیاهو

موجب غرق شدنمان در باتلاق غزه می‌شود

شرارت‌های رژیم صهیونیستی در حالی است که وضعیت داخلی این رژیم نیز به طور کامل بی‌ثبات و به‌هم‌ریخته و در شرایط جنگ سیاسی است.

مدت‌هاست نشانه‌های بسیاری در این باره وجود دارد. اخیرا ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در روزنامه عبری ‌هاآرتص منتشر شد، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی شد.

وی نوشت: جنگ وارد پانزدهمین هفته خود می‌شود و در میدان جنگ شاهد فداکاری‌های الهام‌بخش و جسورانه هستیم اما در میان مردم شاهد یأس و این احساس هستیم که با وجود دستاوردهای ارتش اسرائیل، حماس شکست نخورده است و بازگشت اسرا ممکن نیست.

به گزارش ایسنا، باراک فاش کرد: دو ماه پیش، ایالات متحده پیشنهادی را به اسرائیل ارائه کرد که منافع مشترک دو طرف را تأمین می‌کند. این پیشنهاد تشکیل نیروی عربی همراه با نابودی توانایی‌های حماس بود. این نیرو برای دوره محدودی کنترل غزه را در دست می‌گیرد و یک قدرت فلسطینی که از سوی جهان به رسمیت شناخته شده باشد، مجددا کنترل غزه را در دست می‌گیرد.

باراک آورده است: از سه ماه پیش نتانیاهو مانع برگزاری مذاکرات در کابینه درباره روز بعد از جنگ می‌شود. این رسوایی است. در سایه نبود یک هدف واقعی در باتلاق غزه غرق می‌شویم. در عین حال نیز در لبنان و کرانه باختری می‌جنگیم. با کارهایی که می‌کنیم باعث می‌شویم حمایت آمریکا از ما به پایان برسد. توافق‌های ابراهیم و توافق‌های صلح با مصر و اردن را نیز در معرض خطر قرار می‌دهیم.

وی تأکید کرد: اسرائیل دارای حاکمیت است و در امور مربوط به امنیت خود براساس منافع خود عمل می‌کند، حتی اگر لازم باشد به نحوی برخورد می‌کند که با موضع آمریکا مغایر باشد. آمریکا به احترام به حاکمیت خود پایبند است اما حمایتش از اسرائیل سنگ بنای امنیت ماست. آمریکا جلوی حزب‌الله و ایران می‌ایستد و از ما حمایت تسلیحاتی می‌کند و قطعنامه‌های شورای امنیت را وتو می‌کند و از ما در لاهه حمایت می‌کند.

باراک نوشت: رفتار نتانیاهو امنیت ما را به مرحله وخیمی می‌رساند. نتانیاهو و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی به خاطر منافع شخصی خودشان اسرائیل را به سمت جهنم می‌برند. اسرائیل به رهبری دیگری نیاز دارد و باید انتخابات زودهنگام برگزار شود.

عضو کابینه جنگی اسرائیل: شکست دادن حماس

 داستان‌سرایی است

گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگی اسرائیل نیز در اظهاراتی در انتقاد از نحوه پیشبرد جنگ توسط «بنیامین نتانیاهو» ایده پیروزی کامل بر حماس را غیرواقع‌بینانه و «داستان‌سرایی» توصیف کرده است.

آیزنکوت در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل همانند «ایهود باراک»، نخست‌وزیر اسبق رژیم خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی شده است.

او در این مصاحبه گفت: «هر کسی که از شکست کامل [حماس] صحبت می‌کند حقیقت را نمی‌گوید. به همین دلیل است که ما نباید داستان‌سرایی کنیم….. امروز اوضاع در غزه به گونه‌ای است که اهداف جنگی‌مان هنوز محقق نشده‌اند.»

به گزارش فارس، روزنامه تایمز اسرائیل نوشته مصاحبه آیزنکوت روز پنج‌شنبه ساعاتی بعد از آن پخش شد که بنیامین نتانیاهو در سخنانی وعده «پیروزی کامل بر حماس» را داد و ایده کنار رفتن از قدرت قبل از اتمام جنگ را نیز رد کرد.

آیزنکوت در پاسخ به این سؤال که آیا مقام‌های فعلی اسرائیل حقیقت را می‌گویند گفت: «خیر» او سپس به انتقاد از بنیامین نتانیاهو بابت عدم قبول مسئولیت درخصوص شکست اطلاعاتی، نظامی و امنیتی ۷ اکتبر پرداخت.

آیزنکوت گفت: «من الان در مرحله‌ و سنی هستم که به این رهبر یا آن رهبر با چشم‌های بسته نگاه کنم. من آنها را بر اساس تصمیم‌ها و نحوه رهبری‌شان در کشور قضاوت می‌کنم.» آیزنکوت خاطرنشان کرد شکست‌های رخ داده در زنجیره فرماندهی «مسئولیت را از او سلب نمی‌کند.» اظهارات او احتمالاً ناظر به سخنان نتانیاهو است که گفته بود که مسئولان امنیتی به او درباره حمله قریب‌الوقوع حماس هشدار نداده بودند. نتانیاهو همچنین مدعی شده بود که تمامی مقام‌های امنیتی به او اطمینان خاطر داده بودند که حماس مهار شده است.

آیزنکوت علاوه‌بر این از نتانیاهو بابت نداشتن برنامه برای غزه بعد از اتمام جنگ نیز انتقاد کرد. او گفت: «شما باید رهبری‌تان را در توانایی برای گفتن حقیقت به مردم و در ترسیم یک نقشه ‌راه نشان دهید.»

او گفت: «اهداف جنگ هنوز محقق نشده‌اند در حالی که تعداد سربازهایی که الان در میدان حضور دارند محدودتر شده است… باید درباره مرحله بعد چاره‌اندیشی کرد.»

آیزنکوت همچنین گفت که لازم است در ماه‌های آینده انتخابات زودهنگام برگزار شود تا اعتماد عموم به کابینه اسرائیل دوباره سنجیده شود.

وی تصریح کرد: «ضروری است که ظرف چند ماه آینده رأی‌دهندگان اسرائیلی را پای صندوق‌های رأی آورد تا اعتماد آنها مجددا احیا شود چون الان اعتمادی وجود ندارد.»

آیزنکوت نیز در انتقاد از نتانیاهو گفت: «کشور اسرائیل به عنوان یک دموکراسی بایستی بعد از این حوادث جدی از خودش بپرسد ما چطور می‌خواهیم با رهبرانی که اینچنین مفتضحانه ما را به شکست کشانده‌اند ادامه دهیم؟»

او در پاسخ به این ادعای نتانیاهو که برگزاری انتخابات در میانه جنگ باعث لطمه به اتحاد عمومی خواهد شد گفت: «عدم اعتماد عموم به دولت او نیز اتفاق کم‌اهمیت‌تری نیست.»

آیزنکوت در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی شده که روز ۱۱ اکتبر اسرائیل در آستانه حمله به حزب‌الله بوده اما او و بنی گانتز توانسته‌اند اعضای کابینه جنگی را متقاعد کنند که فعلاً این کار را انجام ندهند.

او تصریح کرد: «فکر می‌کنم حضور ما در آنجا از ارتکاب یک خطای راهبردی فاحش جلوگیری کرد.»

وی تصریح کرد: «اگر تصمیمی برای حمله به لبنان گرفته می‌شد ما دیدگاه راهبردی یحیی سینوار برای ایجاد یک جنگ منطقه‌ای را محقق می‌کردیم.»

او اضافه کرد: «با انجام آن کار ما کل محور [مقاومت] در سوریه، عراق، ایران را به همراهی حماس می‌آوردیم که این باعث وارد شدن بزرگ‌ترین خسارت به ما از زمان تشکیل اسرائیل می‌شد.»

هاآرتص: نتانیاهو برای فرار از مسئولیت

جنگ غزه را طولانی می‌کند

همچنین، روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص نوشت، نتانیاهو از طولانی کردن جنگ غزه به عنوان استراتژی فرار و اجتناب از سؤالاتی درباره این جنگ و جلوگیری از فروپاشی ائتلاف حاکمش استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته این روزنامه صهیونیستی، یکی از مقام‌های رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، گفت: نتانیاهو می‌داند که یک احتمال معقول وجود دارد که به اهداف جنگ نمی‌رسد و صرفا زمان را برای پاسخگویی خود به سؤالاتی که وجود دارد، نگه می‌دارد.

وی گفت، اسرای صهیونیست در غزه برای نتانیاهو مهم نیستند و باورش سخت است که او با تبادل اسرا در ازای پایان جنگ و آزادی اسرای فلسطینی موافقت کند.

این مقام رژیم صهیونیستی همچنین گفت، نتانیاهو می‌داند اگر ایتامار بن گویر، وزیر امنیتش ائتلاف حاکم را ترک کند، او باید به حکمرانی خود پایان دهد و برای همین، از صحبت درباره این مسئله در روز پس از جنگ غزه فرار می‌کند.

لازم به تصریح است که رژیم صهیونیستی اکنون از سوی جبهه مقتدر مقاومت اسلامی؛ حزب‌الله، انصارالله، مقاومت اسلامی عراق و مقاومت فلسطین زیر موشکباران است اما از این به بعد باید منتظر طوفان سهمگین‌تری باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

۳ ترور با یک فرمول

سه دولت، سه سپهبد شهید

موشک‌های سپاه به پایگاه نواتیم اصابت کرده است

بی بی سی فارسی:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.