سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تظاهرات ضدصهیونیستی از انگلیس و لهستان و ترکیه تا اندونزی و بحرین و فرانسه

تظاهرات ضدصهیونیستی از انگلیس و لهستان و ترکیه تا اندونزی و بحرین و فرانسه

دیروز و همزمان با صدمین روز آغاز جنگ غزه، مردم کشورهای اندونزی، ترکیه، انگلیس، آمریکا، دانمارک، لهستان، فرانسه، بحرین، پاکستان و…در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تظاهرات کردند.

تظاهرات لندن که از روز شنبه آغاز شده بود، بسیار باشکوه و در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

شاید رهبران کشورهای مرتجع عربی، ساکنان مظلوم غزه را در 100 روزی که از جنگ غزه می‌گذرد، رها کرده و به همراه رهبران برخی کشورهای غربی، از صهیونیست‌ها حمایت کرده باشند اما مردم کشورهای دنیا، حتی یک روز هم فلسطینی‌ها را فراموش نکرده و طی این مدت، با برپایی راهپیمایی‌های کوچک و بزرگ، دِین خود را به نوعی ادا کرده‌اند. صهیونیست‌ها طی این 100 روز، ده‌ها هزار تُن بمب از نوع ممنوعه و

غیر ممنوعه بر سر ساکنان این باریکه ریخته و چیزی نزدیک به 23 هزار غیر نظامی را به شهادت رسانده‌اند که از این تعداد بیش از 10 هزار نفر کودک و نوزاد هستند. تقریبا تمام بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها، مدارس، کلیساها و… نیز تخریب شده است. جنایات صهیونیست‌ها این بار آن‌قدر شنیع و بزرگ است که دادگاه لاهه برای نخستین بار در تاریخ، محاکمه این رژیم را به جرم «نسل‌کشی» آغاز کرده است.

همزمان، مردم در چهارگوشه عالم با برپایی تظاهرات‌های خیابانی و حمایت مردم مظلوم غزه صهیونیست‌ها را «بی‌آبرو» کرده فشارها به این رژیم جعلی را به شدت افزایش داده‌اند طوری که اولین آتش‌بسی که در همین جنگ آغاز شد را به همین تظاهرات‌ها مرتبط می‌دانند. حالا خبر رسیده که ساکنان شهرهای ترکیه، انگلیس، اندونزی، آمریکا، دانمارک، لهستان، فرانسه، بحرین و پاکستان به خیابان‌ها آمده، ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه خواستار محاکمه رهبران این رژیم در دادگاه‌های بین‌المللی شده‌اند. در برخی کشورها مثل انگلیس و پاکستان و آمریکا، شمار تظاهرات‌کنندگان «بسیار بالا» عنوان شده است.

فلسطین، از بحر تا نهر آزاد خواهد شد

در ترکیه، ساکنان شهر اسلامبول در حالی که پرچم‌های فلسطین و کشور خودشان را به اهتزاز درآورده بودند، خواستار توقف تجاوزات به غزه شدند. راهپیمایی در لندن نیز طبق روال قبل، بسیار با شکوه و بزرگ برگزار شد. پس از اینکه 300 هزار انگلیسی در محکومیت جنایات اسرائیل تظاهرات کردند، «تایمز» انگلیس نوشت این تظاهرات را ایران راه‌اندازی کرده است! روی دست‌نوشته یکی از تظاهرات‌کنندگان انگلیسی نوشته شده بود: ««فلسطین، از بحر تا نهر آزاد خواهد شد.» یا «دولت تروریستی اسرائیل را در غزه متوقف کنید.» فرانسوی‌ها هم که در پاریس جمع شده بودند، خواستار توقف «جنایات هولناک اسرائیل در غزه» شدند. پرچم‌های ایران، فلسطین و لبنان در دستان تظاهرات‌کنندگان فرانسوی دیده می‌شد.

در اندونزی اما تظاهرات‌کنندگان با حمل پرچم فلسطین و پوشاندن سر و گردن خود با چفیه فلسطینی، شعار می‌دادند: «جنگ غزه را متوقف کنید…کودکان را نکشید.» در آمریکا تظاهرات مقابل کاخ سفید برگزار شد و عده‌ای از تظاهرات‌کنندگان با شعار «دست‌های بایدن به خون آغشته است» حمایت دولتمردان خود از جنایات اسرائیل را محکوم کردند. طبق گزارش‌های منتشر شده هزاران نفر در واشنگتن مقابل کاخ سفید تظاهرات کرده و خواستار آتش‌بس و پایان حملات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند. معترضان در تظاهرات شنبه دست‌نوشت‌هایی در دست داشتند که با اشاره به نامزدی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ و حمایت وی از رژیم صهیونیستی روی آنها نوشته شده بود: «به نسل‌کشی جو رای ندهید؛ دست‌های بایدن به خون آغشته است؛ بگذارید غزه زندگی کند.» تظاهرات واشنگتن به بزرگی تظاهرات لندن و کراچی پاکستان بود. مردم مظلوم بحرین نیز با وجود نگرانی از برخورد آل‌خلیفه، به خیابان‌ها آمدند و با فلسطینی‌ها ابراز همدردی کردند. در بحرین نیز خطاب به بایدن شعار می‌دادند: «قتل کودکان فلسطینی را متوقف کن.»

تظاهراتی نیز در کپنهاگ، پایتخت دانمارک و در همبستگی با فلسطین برگزار شد که مردم در آن خواستار توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بودند. روی یکی از پارچه‌هایی که تظاهرات‌کنندگان حمل می‌کردند عکسی از کودکی فلسطینی رسم شده بود که فریاد می‌زد: «ما را نکشید.» لهستان نیز در این روز شاهد تظاهرات مشابهی بود. یکی از تظاهرات‌کنندگان لهستانی کاغذ نوشته‌ای را بالای سر خود نگه داشته بود که روی آن نوشته بود: « هر ده دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود.» یا «نسل‌کشی را متوقف کنید.» شنبه شب تل‌آویو نیز شاهد تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو بود. صهیونیست‌ها کابینه نتانیاهو را عامل بدبختی‌های این روزهای خود می‌دانند.

چه خبر از دادگاه لاهه؟

محاکمه تاریخی صهیونیست‌ها در دادگاه بین‌المللی لاهه که از روز پنج‌شنبه گذشته گذشته آغاز شده، همچنان مورد توجه رسانه‌های دنیا قرار دارد. نتانیاهو در واکنشی چندباره به این دادگاه گفته است، حتی لاهه هم نمی‌تواند او را [در ادامه جنایاتش] متوقف کند: «هیچ کس نه لاهه، نه محور شرارت و نه هیچ کس دیگر، ما را متوقف نخواهد کرد.» او سپس از دیوان بین‌المللی دادگستری و آفریقای جنوبی به شدت انتقاد کرد و طرح اتهام «نسل‌کشی» علیه اسرائیل در این دادگاه را با یورش حماس مقایسه کرد(!) او محاکمه شدنش در دادگاه لاهه به جرم قتل عام بیش از 23 هزار غیر نظامی را هم «یک حضیض اخلاقی در تاریخ ملت‌ها» و «عمیقا پوچ» خواند!!

اما وزیر دادگستری آفریقای جنوبی که محاکمه تاریخی اسرائیل را پیگیری می‌کند گفته است: «معتقدم اسرائیل به دنبال نابودی غزه با تمام ساکنان آن است. انهدام زندگی فلسطینیان از 7 اکتبر آغاز نشده است از 76 سال پیش آغاز شده است.»

عقب‌نشینی از مرکز غزه

از دیروز خبرهایی نیز از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از مرکز غزه منتشر می‌شود. صهیونیست‌ها پیش از این، عقب‌نشینی از شمال غزه و بیرون کشیدن 5 تیپ خود از این ناحیه را تایید کرده بودند. برخی رسانه‌های این رژیم نیز دلیل این عقب‌نشینی‌ها را بر خلاف اظهارات مقامات این رژیم، نه تغییری تاکتیکی که، تلاش برای توقف «تلفات بالا» در میان نظامیان صهیونیست عنوان کرده بودند. کانال تلگرامی روزنامه جمهوری اسلامی در این باره نوشته است، نیروهای اسرائیلی از مرکز غزه عقب‌نشینی کردند…️ نیروهای ارتش رژیم اشغالگر از مناطق شرقی شهر دیرالبلح در مرکز غزه همزمان با گلوله‌باران شدید شهر عقب‌نشینی کردند…️ به گفته خبرنگار الجزیره این گلوله‌باران شدید منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان فلسطینی شده است…️ خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داده که نیروهای اسرائیلی از روستای «المصدر» در شرق دیرالبلح و از منطقه ورودی خیابان بیمارستان شهدای الاقصی در همین شهر و از اردوگاه النصیرات عقب‌نشینی کرده‌اند.»

سایر رویدادها

* لیبرمن، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی: کابینه کنونی [اسرائیل] دیگر قادر به رهبری نیست و باید کابینه جدیدی تشکیل شود.

* یدیعوت آحارونوت: نزدیکان رئیس‌جمهور آمریکا معتقدند که نتانیاهو به دلایل سیاسی و شخصی جنگ را طولانی می‌کند.

* رسانه‌های اسرائیلی: «اسرائیل» موفق به از بین بردن اقتدار «حماس» در غزه نشد، زیرا تمام مناطقی که از شمال نوار غزه تخلیه شده‌اند در حال حاضر تحت مدیریت «حماس» هستند.

* واکنش حماس و جهاد اسلامی به بازداشت خواهران شهید العاروری.

* ایرنا: «حسام بدران»، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس: رژیم اشغالگر با بازداشت خواهران شهید صالح العاروری در رام‌الله تلاش می‌کند که از آن شهید انتقام بگیرد.

* «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در یکصدمین روز عملیات طوفان الاقصی: طوفان الاقصی

گامی استراتژیک بود…به ملت خود به‌ویژه کسانی که در غزه در نبرد هستند و رزمندگان مقاومت افتخار می‌کنیم.

* العالم: رویترز: پیش‌نویس اصلاح شده بودجه اسرائیل نشان می‌دهد که درصد کسری تولید ناخالص داخلی به 6.6 درصد افزایش یافته است. این پیش‌نویس همچنین نشان می‌دهد که جنگ غزه به کاهش 1.1 درصدی رشد اقتصادی اسرائیل در سال جاری منجر شده است… طبق پیش‌نویس بودجه اسرائیل، تأثیر مالی جنگ بیش از

40 میلیارد دلار در دوره 2023-2024 برآورد شده است.

* باشگاه اسرای فلسطینی از افزایش شمار فلسطینیان بازداشت شده در کرانه باختری به ۵ هزار و ۸۷۵ نفر از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون خبر داد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ بادمجون!

غربگرایان و جنایات هولناک رژیم صهیونیستی

گسترش اعتراض‌های ضد صهیونیستی از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تا اقیانوسیه و آفریقا

اعتراض‌های دانشجویی علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.