سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / «چریک کوچک»؛ داستان «محمد نزال»، کوچکترین اسیر آزاده فلسطینی عملیات طوفان الاقصی

«چریک کوچک»؛ داستان «محمد نزال»، کوچکترین اسیر آزاده فلسطینی عملیات طوفان الاقصی

محمد نزال، نوجوان ساکن جنین، کوچکترین اسیر آزاده فلسطینی است که در جریان عملیات تبادل اسرای صهیونیستی و فلسطینی از زندان های رژیم رهایی یافت. وی در گفتگو با تسنیم به تشریح ایام سخت اسارت و شکستن کتف و دستانش به دست زندانبانان صهیونیست می پردازد.

  محمد نزال، کوچکترین اسیر فلسطینی در بند زندان های رژیم صهیونیستی بود که در جریان عملیات تبادل اسرای فلسطینی و صهیونیست با دستانی شکسته از زندان های این رژیم آزاد شد.

این کودک فلسطینی  در کرانه باختری با تشریح وضعیت زندگی اش پیش از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست گفت: شغل من در شهر جنین، گل فروشی بود و در گلخانه گل می کاشتیم و به مردم می فروختیم. تمام زندگی من به همین امر خلاصه می شد. گاهی به همراه دوستانم برای تفریح بیرون می رفتیم و بعد از آن به خانه برمی‌گشتیم.

این کودک فلسطینی که بدون تفهیم اتهام برای مدت 3ماه در بازداشت اداری رژیم صهیونیستی قرار داشت با تشریح بدرفتاری نظامیان صهیونیست با اسرای فلسطینی در زندان ها گفت: تا قبل از انجام عملیات طوفان الاقصی اذیت و آزار زندانبانان اسرائیلی برای همه ما قابل تحمل بود اما دقیقا پس از این ضربه سهمگین به این رژیم بود که آزار اسرای فلسطینی توسط زندانبانان به شکل بی سابقه ای شدت گرفت. بسیاری از اسرای باسابقه به من می گفتند که در طول سالهای دور و دراز اسارتشان چنین شرایطی را تجربه نکرده بودند. آنها اسامی ما را در میکروفون اعلام می کردند و بعد از خروج ما از سلول هایمان، بدون هیچ دلیلی اقدام به ضرب و شتم ما می کردند. شکنجه های آنها بسیار وحشیانه بود، تا حدی که تلاش می کردم سر و پاهایم را با دستانم بپوشانم تا آسیب نبینند و همین مسئله باعث شد تا از ناحیه کمر و کتف دچار جراحت شوم.

اسرای فلسطینی , فلسطین , کرانه باختری , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , ارتش رژیم صهیونیستی ,

محمد نزال سپس با اشاره به عدم اهتمام زندان های رژیم صهیونیستی به درمان جراحات اسرای فلسطینی گفت: 9 روز قبل از آزادیم من را با تمام شکستگی ها و آسیب های جسمی که بر من وارد شده بود، به حال خود رها کردند، اما بعد از 5 روز دیگر تحمل درد برایم عادی شده بود، یعنی به خاطر مقداری گوشت و استخوان درد بکشم؟

این اسیر فلسطینی در ادامه افزود: حتی زمانی که یک پزشک زن اسرائیلی برای دیدن من به زندان آمده بود، از مشاهده وضعیت من به گریه افتاد.

این چریک کوچک فلسطینی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حق کودکان فلسطینی به خبرنگار تسنیم در کرانه باختری گفت: دوران کودکی در فلسطین معنایی ندارد، اسرائیل کودکی همه را از ما ربوده،کودکان فلسطینی حتی از مردان فلسطینی هم مردتر هستند.

محمد نزال سپس در تشریح جزئیات روز آزادی خود گفت: اسرائیلی ابتدا ما را به زندان عوفر منتقل کردند و لباس های مناسب بر تن ما کردند، وقتی نیروهای صلیب سرخ را دیدیم متوجه شدیم صهیونیست ها قصد آزادی ما را دارند و تلاش می کنند تا تصویر انسانی تری در برابر رسانه ها از خود به نمایش بگذارند.

وی در ادامه اظهار داشت: وقتی به رام الله رسیدیم، خانواده همه اسرا به استقبال اسیران خود آمده بودند اما خانواده من با دیدن وضعیت دستانم به گریه افتادند. به خاطر آثار صدمات بر روی کتف و دستانم من را بلافاصله به بیمارستان منتقل کردند و پزشکان پس از معاینات پزشکی متوجه شدند که دستانم به اشتباه جوش خورده اند و پس از باز کردن گچ دستانم برای سه مرتبه تحت عمل جراحی از ناحیه کتف قرار گرفتم.

اسرای فلسطینی , فلسطین , کرانه باختری , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , ارتش رژیم صهیونیستی ,

داستان محمد نزال، چریک کوچک فلسطینی نمونه ای از جنایات رژیم صهیونیستی در حق کودکان فلسطینی است که این روزها با جنایات نظامیان این رژیم در نوار غزه در حال تکرار است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

هاله غریط

جوان فلسطینی:به ما می‌گویند شیعه شدید؟

ويدئو/ آره شیعه شدیم هرکسی بویی از شرف برده شیعه است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.