سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / انقلاب اسلامی / بزودی لشگر شهدا / نام سیدرضی با حاج قاسم از کجا پیوند خورد؟

نام سیدرضی با حاج قاسم از کجا پیوند خورد؟

شهید سیدرضی موسوی، چهره پنهان جبهه مقاومت بود و هر قدمی که در مسیر مقاومت برداشته شده، او در این قدم‌ها در کنار حاج قاسم نقش‌آفرینی کرده است

شهید سیدرضی موسوی حدود ۳۰ سال در سوریه حضور داشت و در این مدت در کنار گمنام بودن، اقدامات مؤثری در محور مقاومت انجام داد؛ تا جایی که بیش از یک سال گذشته نام این شهید در لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار داشت و حتی در شبکه ۱۴ اسرائیل، سیدرضی موسوی به عنوان رابط ایران در سوریه، مدیر دفتر رابط بین دمشق و تهران و مغز متفکر جابجایی تجهیزات از منطقه دمشق به انبارهای مهمات در سوریه یا به حزب الله لبنان معرفی شد.

سیدرضی موسوی، چهارم دی‌ماه در منطقه زینبیه دمشق با موشک صهیونیست‌ها به شهادت رسید. پس از شهادت سیدرضی حرم حضرت رقیه سلام الله علیها سیاهپوش و پیکر این شهید با استقبال مردم و زائران در این مکان مقدس تشییع شد و پس از آن به حرم حضرت زینب سلام الله علیها رفت. پس از آن در شهرهای مقدس عراق و در ادامه در مشهد و تهران روی دستان مردم بدرقه شد.

شهید سیدرضی موسوی به تأسی از اربابش پیکرش ارباً اربا شد. پیکر شهید سیدرضی همچون حاج قاسم در حرم‌های مقدس کربلا و نجف نیز تشییع شد و پس از آن به میهن بازگشت.

 نماینده سابق ولی‌فقیه در سوریه یعنی «حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری» به گفت‌وگو نشستیم تا با ویژگی‌های شخصیتی این شهید مقاومت آشنا شویم.


 نماینده سابق ولی‌فقیه در سوریه، سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری

شهید سیدرضی موسوی، چهره پنهان جبهه مقاومت بود

شهید سیدرضی موسوی در محور مقاومت چه نقشی داشت و چگونه عمل کرد؟

جایگاه شهید سیدرضی موسوی در محور مقاومت به عنوان جایگاه پشتیبانی بود. معنای جایگاه پشتیبانی در محور مقاومت این است که هر قدمی از قدم‌های پیروزی در محور مقاومت برداشته شده که به تعبیر مقام معظم رهبری مقاومت بدون مرز، شهیدسید رضی موسوی در آن سهیم و مؤثر بوده است.

حضور سیدرضی موسوی در لبنان و سوریه محدود به سال‌های اخیر نمی‌شد. یعنی اینگونه نبود که حضور ایشان در سال‌های اخیر بحران سوریه و فتنه داعش در این سوریه در دفاع از حرم باشد، بلکه سیدرضی از سال‌های بسیار دور در سوریه حضور داشت. بر همین اساس، از آن زمان تا به حال هر قدمی که در مسیر مقاومت برداشته شده، سیدرضی موسوی در این قدم‌ها حتماً اثرگذار و نقش‌آفرین بوده است.

با توجه به اینکه جبهه مقاومت در سال‌های اخیر نیاز به پشتیبانی و حمایت بیشتری داشت، حضور شهید موسوی برای مشارکین در محور مقاومت ملموس‌تر بود؛ تا جایی که می‌توان گفت که «شهید سید رضی موسوی، چهره پنهان جبهه مقاومت به شمار می‌رفت.» او تلاش می‌کرد تا دیگران در صف، توفیق پیروزی‌هایی داشته باشند و خودش در پشت صحنه حضور داشت. او نه تنها در اطلاع رسانی  بلکه در موفقیت‌های مختلف در دوران حضور داعش در سوریه هم سخنی به میان نمی‌آورد و سعی می‌کرد که نامی از او به میان نیاید.


شهید سیدرضی کنار حاج قاسم

علاقه ویژه شهید سیدرضی به حاج قاسم

حاج قاسم سال‌ها در سوریه به عنوان فرمانده محور مقاومت برای نابودی داعش تلاش کرد و در این منطقه حضور پررنگی داشت؛ به طوری که حتی نام این شهید با حاج قاسم پیوند خورده است. با توجه به سابقه فعالیت شهید سیدرضی موسوی در سوریه، رابطه او با حاج قاسم سلیمانی چگونه بود؟

مطلب بعدی که درباره شهید سیدرضی می‌شود، گفت این است که این فرمانده محور مقاومت، دوست بسیار صمیمی و بسیار مورد اعتماد شدید حاج قاسم سلیمانی بود.در مدتی که در کشور سوریه در محور مقاومت بودیم و با آنها ارتباط داشتم، این اعتماد حاج قاسم به شهید سید رضوی موسوی را به طور مکرر مشاهده کردم.

می‌دیدم که در مسائل گوناگون و در بسیاری از امور، حاج قاسم با سیدرضی مشورت می‌کرد و اگر خواسته خاصی داشت، یا قرار بود کار مهمی انجام دهد، با او در میان می‌گذاشت. این نشانه اعتماد بسیار زیاد حاج قاسم سلیمانی به شهید سیدرضی موسوی بود. البته از آن طرف هم شهید سیدرضی موسوی بسیار عاشق حاج قاسم بود و به نوعی همواره آماده فرمانبرداری از حاج قاسم بود.

یادم می‌آید شب قبل از تشییع جنازه حاج قاسم در کرمان، به همراه تعدادی از شخصیت‌های سوریه تصمیم گرفته بودیم که یک روزه به ایران بیاییم تا در تشییع جنازه حاج قاسم حضور پیدا کنیم. همراه با بعضی از شخصیت‌ها، از جمله افرادی از وزارت اوقاف سوریه و شخصیت‌های علمی و حوزوی  این کشور در فرودگاه دمشق حاضر شدیم که در آنجا سیدرضی را زیارت کردم. اگرچه روزهای قبل هم او را دیده بودم، اما آنجا همدیگر را در آغوش کشیدیم و در فراق حاج قاسم سلیمانی و شهادتش گریه کردیم.

صدای این شهید همچنان در گوش من هست که وقتی در آغوش هم بودیم صدای هقهق گریه او بلند شد و همین‌طور می‌گفت که «حاجی رفت و ما در فراق او سوختیم، او ما را تنها گذاشت و رفت.» هنوز صدای این شهید در گوش من طنین‌انداز است که چقدر در فراق حاج قاسم سلیمانی سوخت و همواره به یاد او در مراسم و برنامه‌های مختلف سعی در ترویج مکتب حاجی داشت.

ارادت شهید سیدرضی به حضرت رقیه (س)

سیدرضی موسوی تا قبل از شهادت برای ایرانیان شخصیتی ناشناخته بود. از ویژگی‌های اخلاقی این شهید بزرگوار و فعالیت‌هایش در سوریه برایمان بگویید.

از ویژگی‌های شهید سیدرضی موسوی، اخلاص و شجاعت ویژه او بود. سیدرضی موسوی در اوج عظمت، در جبهه مقاومت تأثیرگذار بود. در میان نیروهای جبهه مقاومت در سوریه، در لبنان، در میان افراد دولتی، نمایندگان مجلس و شخصیت‌های دیگر فرد بسیار معروف و با نفوذی بود. حتی اسم سیدرضی کارها را پیش می‌برد، اما با آن عظمت شخصیتی، با اخلاص و بدون هیچ ظهور و بروز شخصیتی کار می‌کرد.


تشییع پیکر شهید سیدرضی موسوی در حرم حضرت زینب (س)

نکته دیگری که درباره شهید سید رضی موسوی می‌شود گفت این است که شهید سید رضی موسوی ارادت فراوان و ویژه‌ای به اهل بیت علیهماالسلام داشت. در طول مدت فتنه داعش در سوریه که بحث دفاع از حرم را به وجود آورد، یکی از افرادی که به سبب او، با مدیریت او، و با حمایت و همراهی او چراغ مجالس و برنامه‌های حرم حضرت رقیه سلام الله علیها روشن نگه داشت، سید رضی بود. با انواع حمایت‌ها و خدماتی که انجام می‌داد در جشن‌هایشان، در عزاهایشان، در اقامه جماعت‌شان، در همه برنامه‌ها، در مراسم‌های ماه رمضان، حتی یک شب هم چراغ حرم مطهر حضرت رقیه سلام‌الله علیها خاموش نشد. بدون تردید یکی از افراد مؤثر شهید سیدرضی موسوی بود. من خودم بارها با چشمان خود دیدم که صورت زیبای او با تمام پهنای صورت در حرم حضرت رقیه سلام الله علیها خیس اشک است.

ساعت کار سیدرضی موسوی در جبهه مقاومت، ۲۴ ساعته بود

یکی دیگر از نکاتی که در مورد این شهید بزرگوار می‌توان به آن اشاره کرد، تواضع در برابر خدای متعال است. برخلاف کار مدیریتی، انسانی مقتدر و دارای هیبت بود و کارها را پیش می‌برد، اما بسیار متواضع بود. ساعت کار سیدرضی موسوی در جبهه مقاومت، ۲۴ ساعته بود. صبح و ظهر و عصر و شب، ساعت ۱۲ شب، ۲ شب و … هر زمان که ما با پرواز می‌آمدیم، سیدرضی موسوی را می‌دیدیم. هر زمان که می‌خواستیم، برویم او را می‌دیدیم و هرگز احساس نمی‌کردیم که سید رضی موسوی یک ساعت کار معینی دارد. بلکه او هر زمانی که پروازی می‌نشست یا قرار بود بپرد، حضور داشت و برایش کار در زمان خاص معنایی نداشت.

تشرف به مشهد پس از ۱۷ سال

در سفر سال گذشته‌ام، وقتی به سوریه مشرف شدم، ایشان را در فرودگاه امام خمینی (ره) به هنگام سوارشدن به هواپیما دیدم. با ایشان احوالپرسی کردم. او گفت که «من بعد از ۱۷ سال توانستم برای زیارت به مشهد بیایم.» یعنی ۱۷ سال درگیری در مسأله مقاومت و مسؤولیت اجازه پیدا نکرد، حتی برای زیارت به مشهد بیاید. البته من نپرسیدم که در این مدت، آیا برای امور مأموریتی نیز برای زیارت به مشهد موفق بوده یا نبوده! این را من سؤال نکردم، اما تعبیر ایشان این بود که بعد از ۱۷ سال توانستم دو، سه روز به مشهد برای زیارت بیایم.

شهید سیدرضی از سردار سیدرضی برای دشمن خطرناک‌تر است

چرا رژیم صهونیستی دست به این جنایت زد و ترور شهید سیدرضی موسوی، چه اثراتی در منطقه و حتی توانمندی نیروهای مقاومت برای نابودی جبهه استکبار دارد؟

مطلب دیگر درباره شهید سید رضی موسوی نحوه شهادت ایشان به دست رژیم غاصب صهیونیستی است که چند نکته لازم است درباره آن گفته شود. اول اینکه وی به آرزوی خودش رسید. آرزوی او شهادت بود و به شهادت نیز رسید؛ این شهادت نیز به دست رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد که جنایات او بر عالم مبرهن و روشن است، و این بر عظمت شهادت سید رضی موسوی می‌افزاید و فضیلت شهادت او را بیشتر می‌کند.

دوم اینکه شهید سیدرضی موسوی از سردار سیدرضی موسوی برای دشمن خطرناک‌تر و ترس‌آفرین‌تر است. همان جمله‌ای که مقام معظم رهبری درباره حاج قاسم فرمودند که «شهید سلیمانی برای آمریکا خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است.» امروز، ابهت شهادت شهید سید رضی موسوی در دل دشمنان لرزه بیشتری ایجاد می‌کند.

ناقوس نابودی اسرائیل به صدا در آمده است

سوم اینکه در فرهنگ اسلام، کشتن همیشه عامل پیروزی و قدرت نیست، بلکه کشته شدن نشانه پیروزی و قدرت است. با شهادت سید رضی جوانان مقاومت جان دوباره می‌گیرند و برای نابودی اسرائیل غاصب مصمم‌تر می‌شوند. «انتصار الدم علی السیف؛ پیروزی خون بر شمشیر» معنایش همین است. به شهادت رساندن سیدرضی موسوی از سوی اسرائیلی‌ها و رژیم غاصب صهیونیستی، نشان از قوت آنها نیست، بلکه نشان از این است که ناقوس نابودی اسرائیل به صدا در آمده است. در شهادت این بزرگمردان جبهه مقاومت امتحانی است که نشانه در پیش بودن پیروزی‌های بزرگ است که امیدواریم همان طور که مقام معطم رهبری فرمودند، بزودی شاهد نابودی این رژیم غاصب باشیم.

چهارم اینکه به جهت اینکه رژیم صهیونیستی در میدان مبارزه، در میدان غزه، در میدان جوانمردان و مبارزان غزه نتوانست فرماندهان و بزرگانی همچون «محمد الضیف» و دیگر فرماندهان حماس را به شهادت برساند، خواست در بیرون از غزه شهدایی را از محور مقاومت بگیرد تا بلکه بتواند ایران را درگیر کند و برای خودش پیروزی‌های ادعایی رقم بزند؛ اما زهی خیال باطل که این‌ها پیروزی برای او نخواهد داشت.

پنجمین نکته درباره شهادت سید رضی موسوی که در آستانه شهادت حاج قاسم سلیمانی به وقوع پیوسته و به خواسته و آرزوی خودش که حاج قاسم دست او را بگیرد، رسید، این است که دشمن بداند انتقام خون شهیدان امری حتمی و مسلم است. انتقام خون شهیدان امری بدون تردید است و بدون شک انتقام گرفته خواهد شد؛ اما این را همه باید بدانند که محور مقاومت امروز در دست رهبران حکیم است. بر همین اساس، انتقام شهدا هم انتقامی بدون عجله و با حکمت خواهد بود و ان شاءالله هر چه سریع‌تر شاهد پیروزی جبهه مقاومت نابودی دشمنان باشیم که این برای همه مسلمانان پیروزی به شمار می‌رود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خیزش دانشجویی در کشورهای جهان برای حمایت از فلسطین

اعتراضات دانشجویان کشورهای مختلف در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

چیزی که رهبران عرب گذاشتند روی سرشون ، ایرانی‌ها انداختند زیر پاشون

طعنه تند و تیز بلاگر لبنانی به سران عرب، نابودی اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.