سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / برخی از خواص علی‌رغم انتظار در مقابل مسیر خلاف فتنه‌گران سکوت کردند

برخی از خواص علی‌رغم انتظار در مقابل مسیر خلاف فتنه‌گران سکوت کردند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در ایام فتنه برخی با کمک بیگانگان فضای جامعه را مسموم کردند، وقتی عده‌ای نتیجه انتخابات بر‌خلاف میل‌شان شد قصد تحمیل نظرشان را بر نظام داشتند و از کسانی هم که انتظار می‌رفت جهت‌گیری کنند، خواصی که از آنها توقع بود در جامعه انقلابی کسانی را که مسیر خلاف می‌روند را راهنمایی کنند، چنین عمل نکردند.

آیت‌الله صادق آملی ‌لاریجانی پیش از ظهر جمعه 8 دی ماه در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی که در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر نور برگزار شد، اظهار کرد: در کتب متعدد روایی نقل شده است اگر کسی عملی انجام دهد که براساس بصیرت نباشد از مسیر اصلی دورتر می‌شود، بصیرت انسان را در راه صحیح قرار می‌دهد و آن وقت مجاهدت اثرگذار است.

وی گفت: قبل از هرگونه تلاش و سرعت در عمل مهم شناخت مسیر حق است، اگر انسان عملش کم ولی براساس یقین و بصیرت باشد، خیر و تاثیرش از عدم یقین بسیار بیشتر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اتفاقات فتنه ۸۸ تصریح کرد: در ایام فتنه برخی با کمک بیگانگان فضای جامعه را مسموم کردند، وقتی عده‌ای نتیجه انتخابات بر‌خلاف میل‌شان شد قصد تحمیل نظرشان را بر نظام داشتند و از کسانی هم که انتظار می‌رفت جهت‌گیری کنند، خواصی که از آنها توقع بود در جامعه انقلابی کسانی را که مسیر خلاف می‌روند را راهنمایی کنند، چنین عمل نکردند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب پیش از حماسه مردمی ۹دی سال ۸۸ صحبت‌های افرادی را که ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کردند، گوش دادند و فرمودند باید براساس عقل و منطق عمل شود، افزود: ما از طرف شورای نگهبان در آن جلسه پیشنهاد دادیم که حاضریم که ۱۰ تا ۱۵ درصد صندوق‌ها بازشماری شود تا اگر ادعای شما درست بود کل صندوق‌ها را بازشماری می‌کنیم ولی اگر مشکلی نبود از این کارها دست بردارند که مقام معظم رهبری هم پذیرفتند اما افرادی که تقلب را مطرح کردند نپذیرفتند، چون می‌خواستند حقیقت را از مردم بپوشانند که در نهایت با بصیرت رهبری و مردم، فتنه خاموش شد.

آیت‌الله آملی ‌لاریجانی با اعلام اینکه در زمان پوشاندن حقیقت، بصیرت لازم است، انسان دارای بصیرت راه را اشتباه نمی‌رود، ادامه داد: همواره در معرض وسواس‌ها هستیم باید از خداوند، بصیرت در دین را بخواهیم، اگر کسی در دین تفقه نکند اشتباهاتش بیشتر است، تفقه در دین، یعنی فهم درست دین و اگر انسان در غفلت بماند با فتنه مواجه می‌شود ولی اگر خداوند بخواهد به او بصیرت دهد راه بر او روشن می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: قانون اساسی ما اعتقادی و براساس توحید است در اصل دوم قانون اساسی جمله «لا‌اله‌الا‌الله» و سپس بحث امامت، معاد و استمرار اجتهاد را تصریح می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در صحنه عمل و اجرا فتنه‌ها رخ می‌دهد چون شیطان دست بردار نیست، اطرافیانش را جمع و امور را مشتبه می‌کند.

آیت‌الله آملی ‌لاریجانی اظهار کرد: توجه کنیم بعد سیاسی نظام عین دیانت ماست، توحید رکن رکین اعتقاد ما و اساس قانونی اساسی ما شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کمبودها را قبول داریم، بحث معیشت، اقتصاد، مشکل کشاورزان به ویژه در مازندران با ورود برنج خارجی و دیگر کمبودها وجود دارد، من هم مثل شما آگاهم اما تقاضا می‌کنم فکر کنید نظام ما افق بسیار بسیار گسترده دارد و اهداف، آمال و آرزوهای نظام بسیار فراتر از اینهاست.

مقاومت مردم غزه و ایستادگی حوثی‌های یمن در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی

از خودباوری است که نظام جمهوری اسلامی به آنان آموخت

وی افزود: امروز در منطقه حرف اول را می‌زنیم، نظام جمهوری اسلامی محور مقاومت است، مقاومت مردم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی، ایستادگی حوثی‌های یمن در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی از خودباوری است که نظام جمهوری اسلامی به آنان آموخت.

آیت‌الله آملی ‌لاریجانی با بیان اینکه بیش از چهل سال در مقابل تحریم ایستادگی کردیم، اظهار کرد: هنوز هم کسانی همراه دشمنان می‌گویند جمهوری اسلامی چکار کرد؟ چهل سال ایستادگی و مقاومت در مقابل بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا کار کمی نیست، چطور کاری نشده است.

وی با تاکید به لزوم تلاش مسئولان برای گشایش اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم، گفت: این حق مردم است تا مسئولان هرچه در توان دارند به مردم خدمت کنند، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را رفع کنند، با این حال نظام اهداف بلندتری دارد، بنایی که امام راحل معماری کرد بدیل نداشته و ندارد و آن اساس خودباوری و بازگشت به خویشتن است.

آرمان‌های انقلاب نباید به دلیل بعضی مشکلات کمرنگ شود

آیت‌الله آملی لاریجانی همچنین در حاشیه مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در گلزار شهدای آهومحله در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه کشورهای دیگر الان مترصد هستند، ببینند ما چه جوری عمل می‌کنیم، گفت: حضور پرشور ما این پیام را می‌رساند که مردم در جمهوری اسلامی با همه مشکلاتی که دارند پای آرمان‌های انقلاب ایستادند و این از همه مهم‌تر است.

وی تاکید کرد: البته باید ترویج هم کنیم که به اشخاصی که اصلح هستند رای بدهند و این هم یک مسئله عاقلانه، معقول و منطقی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: با رفع مشکلات مردم در حد مقدور تلاش کنیم، منتها باید تبیین و روشنگری هم کرد که آرمان‌های بلند انقلاب خدایی ناکرده به دلیل بعضی از مشکلات کمرنگ نشود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

لحظه‌های تاریخ ساز؛ از فتنه ۸۸ تا انتخابات یازدهم اسفند/ «خواص» مراقب مردودی باشند

رهبری معظم بر خلاف انتخابات‌های پیشین از ابتدای سال پرونده انتخابات یازدهم اسفند را در افکار عمومی گشودند.

واکنش‌های جهانی به رأی دادگاه لاهه «برای اسرائیل و آمریکا گران تمام خواهد شد»

صدور حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، که شروع …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.