سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / 3000 نظامی اسرائیلی دچار معلولیت دائمی شدند

3000 نظامی اسرائیلی دچار معلولیت دائمی شدند

در هفتادو هفتمین روز از جنگ غزه، مواضع و گزارش‌هایی که می‌گویند «اسرائیل حریف حماس نمی‌شود» و «اسرائیل تلفات و خسارات سنگینی در غزه متحمل شده است» آن‌قدر زیاد شده که پیش‌بینی فرجام این جنگ، دیگر کار زیاد سختی به نظر نمی‌رسد. دیروز منابع عبری زبان اعلام کردند، بیش از 3000 نظامی این رژیم دچار قطع عضو و معلولیت دائمی شده‌اند!

کمتر از 3 روز پیش بود که منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کردند، دست‌کم 500 نظامی اسرائیلی با درجات نظامی مختلف دچار بیماری‌های روحی و روانی شده و به روانشناس مراجعه داده شده‌اند. دیروز هم رسانه‌های این رژیم ضمن اعلام خبر کشته شدن تعداد دیگری از نیروهای این رژیم گفتند 3000 نظامی‌شان نیز دچار «معلولیت دائمی» شده‌اند. جنگی که 3000 قطع عضو و معلول دائمی دارد، قطعا تلفاتش بیش از 200 یا 300 نفری است که، آمارهای رسمی می‌گویند. خبرگزاری مهر در این باره به نقل از شبکه 12 رژیم صهیونیستی و همین‌طور شبکه «النشره» نوشته است، «رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که دست‌کم ۳ هزار نفر از نظامیان مجروح این رژیم از آغاز جنگ دچار معلولیت دائمی شده‌اند.» ارتش رژیم صهیونیستی هم پیش از این گفته بود که از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، ۵ هزار نظامی زخمی وارد بیمارستان‌های این رژیم شده و معلولیت ۲ هزار نفر از آن‌ها تأیید شده است. به گفته برخی دیگر از منابع خبری، از ابتدای جنگ (7 اکتبر-15 مهر) تاکنون، بیش از ۱۰ هزار نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند که ۱۳۱ نفر از آنها حین درمان هلاک شده و وضعیت ۴۷۱ نفر از آنها هم «بسیار وخیم» گزارش شده است. از آن سو روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز پیش‌بینی کرد: آمار واقعی زخمی‌های ارتش که از طریق بیمارستان‌ها منتشر می‌شود، «بسیار بیشتر از آمارهای منتشر شده توسط ارتش است.» صهیونیست‌ها درباره شمار تلفاتشان نیز آمارهای درستی اعلام نمی‌کنند و بر اساس یک قانون نانوشته! همواره تلفاتشان را بسیار کمتر از میزان واقعی اعلام می‌کنند. از آنجایی که آمارهای رسمی این رژیم درباره شمار تلفاتشان کمتر از 300 نظامی است، کارشناسان معتقدند، تعداد واقعی تلفات رژیم صهیونیستی در غزه بیش از 1000 نفر است.

هلاکت ژنرال صهیونیست

دیروز شبکه‌های مجازی به نقل از منابع محلی نوشتند، یک ژنرال صهیونیست آلمانی‌الاصل با همراهانش، در یک تونل ساختگی! گرفتار تله حماس شده و همگی کشته شده‌اند.

طبق این گزارش نام این ژنرال «جوزف‌هاور» است که به همراه 10 نفر از همراهانش سحرگاه روز پنج‌شنبه به هلاکت رسید.

اجساد این یازده نفر دیروز (یکشنبه) از داخل تونل بیرون کشیده شد.

گفتنی است، غالب آن 500 نظامی صهیونیستی که در غزه دچار مشکلات روحی و روانی شده‌اند، از ترس همین تله‌ها و تونل‌های ساختگی به این روز افتاده‌اند. دیروز کانال تلگرامی نجباء(مقاومت عراق) نیز طی خبری فوری و به نقل از گردان‌های قسام نوشت «درپی منفجر کردن حفره یک تونل در جحرالدیک، چندین نظامی صهیونیستی کشته و زخمی شدند.»

نقل از منابع خود از «نبردهای تن به تن در غزه» خبر داده و نوشته «جنگ رودررو جان 4 نظامی دیگر صهیونیست را گرفت… برخی رسانه‌های صهیونیستی دقایقی پیش نوشتند، هم اکنون جنگی رودررو در چند جای نوار غزه در جریان است… سپس قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد «مجاهدان ما موفق شدند دقایقی پیش ۴ نظامی صهیونیست را از مسافت صفر [اصطلاح مورد استفاده قسام] از پای در آورند. این نبرد در محله قصاصیب در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه رخ داد.» قسام این را هم گفت که دیروز 5‌تانک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و تمام سرنشینان آن را به هلاکت رسانده است.

تبدیل خیابان‌های غزه به قتلگاه نظامیان صهیونیست 

خبرگزاری انگلیسی رویترز اما گزارشی از تلفات سنگین نظامیان صهیونیست در خیابان‌های غزه منتشر کرده و نوشته «حماس خیابان‌های غزه را به هزارتوی مرگ برای سربازان اسرائیلی تبدیل می‌کند.»

در گزارش رویترز آمده است: «میزان تلفات ارتش اسرائیل در غزه در حال حاضر تقریباً دو برابر بیشتر از زمان حمله زمینی نظامیان اسرائیلی به این بخش از اراضی فلسطینی در سال ۲۰۱۴ است.

این موضوع نشان‌دهنده میزان پیشروی ارتش رژیم اسرائیل در منطقه محاصره شده غزه و استفاده مؤثر حماس از تاکتیک‌های جنگ چریکی و نیز بهره بردن شبه نظامیان اسلامگرا از زرادخانه‌ای گسترده‌تر است…

کارشناس نظامی اسرائیل، یک فرمانده اسرائیلی و یک منبع حماس توضیح داده‌اند که چگونه این گروه فلسطینی از انبار بزرگ تسلیحات، آگاهی میدانی و شبکه تونل‌های وسیع برای تبدیل خیابان‌های غزه به هزارتوی مرگ استفاده کرده است.»

به گزارش «اس ان ان تی وی» رویترز در ادامه این گزارش یادآور شده است که حماس سلاح‌های گسترده و متنوعی، از هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به نارنجک گرفته تا تسلیحات ضد‌تانک با چاشنی‌ انفجاری قدرتمند در اختیار دارد.» «العالم» نیز دیروز به نقل از «یدیعوت آحارونوت» نوشت که، در میان نظامیان کشته شده صهیونیست دست‌کم 7 سرتیپ دیده می‌شود و به طور کلی 17 درصد تلفات صهیونیست‌ها، افسر هستند.

عقب‌نشینی می‌کنیم!

همزمان با انتشار این اخبار شبکه تلویزیونی و عبری زبان «کان» از تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای عقب‌نشینی از برخی نقاط غزه پرده برداشت و نوشت ارتش به دنبال کاهش نیروهای خود در غزه است.

این شبکه خبری اعلام کرد که «ارتش به دنبال کاهش نیروهای خود در نوار غزه از طریق خارج کردن بخشی از نیروهای ذخیره و برخی نیروهای نظامی است… این در حالی است که ارتش هنوز نتوانسته شمال نوار غزه را تحت کنترل خود بگیرد و با سیطره بر مرکز و جنوب این باریکه هم بسیار فاصله دارد و این مناطق درگیری‌های بسیار شدیدی در جریان است.»

متحدان ایران بر سرمان ریخته‌اند

دیروز کانال تلگرامی «کاوش مدیا» نیز اقدام به انتشار صحبت‌های رئیس پیشین سازمان اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی درباره بلایی که مقاومت طی این هفتاد و چند روز بر سر صهیونیست‌ها آورده کرد.

«هایمن» که نمی‌توانست تاسف و ناراحتی خود را پنهان کند گفت: «یک شکست اطلاعاتی بزرگ اتفاق افتاده است.

شاید این بزرگ‌ترین شکست اطلاعاتی از زمان تاسیس اسرائیل باشد. این شکست اطلاعاتی به بحران بزرگی منجر شده است. بحرانی که در 7 اکتبر اتفاق افتاد با هیچ دستاور پیروزمندانه‌ای پاک نخواهد شد.

بیایید همه چیز را سر جای خودش ببینیم و از چیزهایی شروع کنیم که شاید خوب نباشد. آنچه خوب نیست مربوط به محور شیعه و ایران است. از ایران شروع کنیم.

ببینید تمام متحدان ایران در حال تکاپو هستند از [حوثی‌ها در] دریای سرخ گرفته تا حزب‌الله لبنان. ولی خودش در این جنگ هیچ آسیبی ندیده است. همه را فعال کرده‌ اما خود هیچ آسیبی ندیده است.

کاملا دست نخورده باقی مانده است… اگر الان در جنگ نبودیم می‌توانستیم بپرسیم از برنامه هسته‌ای ایران چه خبر؟… شاهرگ ما را در دریای سرخ خشکانده‌‌اند….»

توان شکست حماس را نداریم

«شلومو بن عمی» وزیر پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد، اسرائیل نمی‌تواند حریف متحدان ایران و حماس شود. آن طور که خبرگزاری ایرانا نوشته است او گفت: «از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون، کشورهای دارای ارتش‌های منظم، نتوانسته‌اند در جنگ‌های نامتقارن بر گروه‌های مسلح پیروز شوند…

با توجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی نوار غزه، هیچ ارتشی هر چند مجهز از نظر نظامی و فناوری، نمی‌تواند بر جنبش حماس پیروز شود همان‌طور که آمریکا در ویتنام و افغانستان و شوروی در افغانستان شکست خوردند… آمریکا و شوروی سابق توانستند جنگ را به مدتی طولانی ادامه دهند، ولی اسرائیل توان ورود به جنگ طولانی مدت را ندارد…

حماس از طریق این عملیات، دستاوردهای راهبردی کسب کرد که از جمله آن‌ها بازگرداندن مجدد موضوع فلسطین به راس اولویت‌های جامعه جهانی بود… جنبش حماس توانست با عملیات خود (طوفان الاقصی)، جایگاه اصلی را در میان جنبش‌های ملی برای آزادسازی فلسطین کسب کند.»

«پل راجرز»، استاد بازنشسته مطالعات صلح در دانشگاه «برادفورد» هم صحبت‌های «شلومو بن عمی» را عینا، منتهی به زبان انگلیسی تکرار کرد: «اسرائیل در حال شکست خوردن از حماس است؛ اما نتانیاهو و دولتش هرگز آن را نخواهند پذیرفت… روایت رسمی این است که حماس ضعیف شده است، اما در واقع دکترین نیروی عظیم ارتش اسرائیل در حال شکست خوردن است…»

یدیعوت آحارونوت: دستاوری نخواهیم داشت

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز این مفهوم را به شکلی دیگر تکرار و پیش‌بینی کرده است که این جنگ تمام خواهد شد بدون این که اسرائیل به اهدافش برسد. این روزنامه ضمن این که ادعا کرد، صهیونیست‌ها در این جنگ بی‌دستاورد هم نبوده‌اند نوشت: «با این حال احتمالا حمله زمینی به غزه بدون تحقق هیچیک از اهداف مشخص شده در این جنگ پایان‌پذیرد… تشکیلات نظامی حماس به طور جزئی فروپاشیده اما رهبران این جنبش همچنان زنده و در قید حیات هستند و تا این لحظه کارآمدی حمله زمینی برای بازگرداندن اسرا مشخص نشده و حتی عکس آن اتفاق افتاده است… مشکل اصلی در قدرت و شیوه عملکرد نیست، بلکه در ایجاد انتظارات است که این نخست از محافل سیاسی آغاز خواهد شد و زمانی که ارتش از غزه عقب‌نشینی کند که احتمالا بسیار سریع‌تر از آنچه برنامه‌ریزی شده بود، این کار انجام گیرد، آنوقت شکاف بین انتظاراتی که ایجاد شده و واقعیت موجود، شوک بزرگی به جامعه «اسرائیل» وارد خواهد کرد.»

اسکات ریتر تحلیلگر و نظامی سابق آمریکایی اما در تحلیل شرایط غزه و رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که «زمان پایان اسرائیل به عنوان یک نظام سیاسی صهیونیست فرا رسیده است.» او در عین حال مواضع و عملکرد کشورهای مرتجع عربی در مواجهه با مسئله غزه را «شرم‌آور» خواند و علیه این کشورها به شدت موضع گرفت.

مقام امنیتی فرانسه طرح ترور را لو داد اخراج شد!

صهیونیست‌ها معروفند به «تروریست بودن» و رهبران این رژیم جعلی نیز هیچ ابایی از اعلام علنی تروریست بودنشان در تریبون‌های رسمی ندارند! از زمان آغاز جنگ غزه نیز رسمی‌ترین مقامات این رژیم گفته‌اند به دنبال ترور رهبران فلسطینی هستند. حالا خبر رسیده، مقام امنیتی فرانسه پس از این که، طرح اسرائیل برای ترور برخی رهبران مقاومت فلسطین در لبنان را به اطلاع بیروت رسانده، از سوی ماکرون برکنار شده است!

به گزارش مشرق منابع فرانسوی خبر دادند که «برنارد امی»، رئیس اداره‌کل امنیت خارجی فرانسه (DGSE) پس‌از سفر به لبنان توسط ماکرون، رئیس‌جمهور این کشور برکنار شده است… روزنامه «الدیار» گزارش کرده که «امی» مقامات لبنانی را از تصمیم موساد برای ترور صالح العاروری، اسامه حمدان و زیاد نخاله، از رهبران مقاومت که در خاک لبنان حضور دارند آگاه کرده و گفته است: «خطرات زیادی علیه این رهبران فلسطینی وجود دارد که نیازمند اقدامات استثنائی است.» ماکرون نیز پس از اطلاع این موضوع، دستور برکناری «امی» را صادر کرده است.

سایر رویدادها

* تحلیل واشنگتن پست از تصاویر ماهواره‌ای و ارزیابی‌های بین‌الملل: اسرائیل جنگ خود در غزه را با سطحی از ویرانی اجرا کرد که در قرن اخیر بی‌همانند است.

* کاوش مدیا به نقل از کارشناس صهیونیست: اقدامات ایران در دریای سرخ، آرام آرام درحال اثرگذاری است و جهان برای آتش‌بس به اسرائیل فشار می‌آورد… ایرانی‌ها تهدید کرده‌اند اگر سراغ یمن بروید، وضعیت را با اتفاقاتی بزرگ‌تر، پیچیده‌تر می‌کنیم…

* فارس: اسماعيل الثوابته، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه گفت حدود یک میلیون آواره در این منطقه حضور دارند و کمبود کمک‎ها نیز باعث شده است که با فاجعه رو‌به‌رو باشیم… اسرائیل در شمال نوار غزه، در حال غارت منازل مردم فلسطین است و آوارگان را مجبور می‌کند تا دارایی‎های خود را به سربازانش تحویل دهند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نظامیان صهیونیست، پیکر ۳ شهید را آتش زدند

کانال تلگرام الرساله

رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد

رسانه عبری زبان، تل‌آویو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.