سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / حجت الاسلام قاسمیان: ویژگی اصلی حضرت زهرا (س) یار ولایت بودن است

حجت الاسلام قاسمیان: ویژگی اصلی حضرت زهرا (س) یار ولایت بودن است

اگر امروز کسانی با خودشان عهد کنند که طهرانی مقدم و سلیمانی باشند همین افراد کسانی خواهند بود که شیعیان حضرت زهرا(سلام الله علیها) خواهند بود.

 در اجتماع بزرگ فاطمیون در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در میدان شهید طهرانی مقدم، حجت الاسلام قاسمیان به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت:

فرزند مرحوم آیت الله مرعشی می‌گوید پدرم در نجف که می‌زیست بسیار مشتاق زیارت قبر حضرت زهرا (س) بود، ختم مجربی را به مدت ۴۰ شب عمل کرد تا شاید حضرت حجت حاجت او را بدهد.

شب چهلم به خواب رفت، حضرت باقر و حضرت صادق علیهماالسلام را در عالم رؤیا دید به او گفتند علیک بکریمة اهلِ البیتِ، خیال کردم منظور حضرت زهرا (س) است، گفتم من هم همین را می‌خواهم امام فرمود: منظورم قبر شریف حضرت معصومه (س) در قم است.

فردای همان روز از نجف به قم هجرت کرد و قبر حضرت معصومه (س) را زیارت کرد.

وی با استناد به روایتی از امام رضا عنوان کرد: حضرت رضا برای خواهرش حضرت معصومه زیارت نامه گفته است و ایشان خطاب به حضرت معصومه فرمود خواهرم در قیامت شفاعت کن تو در آخرت جایگاهی داری که کسی از آن مطلع نیست.

قاسمیان تصریح کرد: حضرت معصومه شخصیتی ناشناخته است. مرحوم آیت الله بهجت همیشه می‌آمد و در پیشخوان حرم حضرت معصومه خاک پای زائر را بر می‌داشتند و به صورت می‌زدند.

بنابراین انسان هر چه فیض و فضل می‌خواهد می‌تواند از حرم حضرت معصومه کسب کند.

این کارشناس مذهبی درباره حضرت زهرا بیان داشت: حضرت زهرا مادر و همسر خوبی بود اما ویژگی اصلی ایشان این بود که حضرت یار ولایت بودند؛ در روایت آمده کسی از خراسان نزد امام صادق می‌آید و به ایشان می‌گوید آقا چرا نشسته‌ای؟

صدها هزار یار در خراسان وجود دارد که می‌تواند شما را یاری کنند! حضرت به آن مرد می‌گوید تنور مقابل را روشن کن و داخل آن شو؛ مرد خراسانی تا این را می‌شنود از انجام این کار امتناع می‌کند.

وی افزود: در همین حین هارون مکی وارد می‌شود و امام صادق به ایشان می‌فرماید تا وارد تنور پر از آتش شود و ایشان نیز همان را انجام می‌دهد و درب تنور را هم می‌گذارد. امام صادق به آن مرد خراسانی می‌فرماید در خراسان چند نفر مانند ایشان وجود دارد؟

شیعه واقعی چنین است اما ما فقط محب اهل بیت هستیم.

قاسمیان بیان داشت: کار امام زمان (عج) در حلقه یک با چنین شیعیانی راه می‌افتد و اگر آن ۳۱۳ شیعه واقعی وجود داشته باشند حضرت ظهور می‌کنند. کار حضرت مهدی با افرادی چون حاج قاسم راه می‌افتد.

این تجمعات برای آن است که این باور در ذهن ما ایجاد شود تا به سوی شیعه واقعی شدن حرکت کنیم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اهل بیت برای کارهای بزرگ به یاران واقعی نیاز دارند.

وی گفت: اگر امروز کسانی با خودشان عهد کنند که طهرانی مقدم و سلیمانی باشند همین افراد کسانی خواهند بود که شیعیان حضرت زهرا خواهند بود.

در یکی از خطبه‌ها امام علی می‌فرمایند کسی نزدم آمد و گفت برادر من دوست داشت در جنگ جمل همراه با شما باشد حضرت فرمود واقعاً اگر چنین است ایشان در جنگ جمل با ما بوده است.

خاصیت افرادی که دین را این گونه یاری می‌کنند این است که دین با وجود آنان قوت می‌گیرد.

آیا حاج قاسم که تلاش کرد تا امروز غزه در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کنند از یاران واقعی امام حسین نیست؟

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در محضر مولانا امیرالمومنین علیه السلام

ويدئو/

جنود خدا کمک شیعیان هستند

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.