سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / صوت / قرآن کریم / امام خمینی: مسئله قدس حادثه‏ ی مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده است

امام خمینی: مسئله قدس حادثه‏ ی مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده است

امام راحل در روز 25 فروردین 1361 در پیامی خطاب به ملت فلسطین و امت اسلام اهمیت قدس شریف و لزوم مبارزه با اشغالگران قدس‏ را یادآور شدند و فرمودند

 « مسئله قدس یک مسئله شخصی نیست، و یک مسئله مخصوص به یک کشور و یا یک مسئله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه ‏ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده، از روزی که مسجد الاقصی‏ پی ‏ریزی شد تا آن گاه که این سیاره در نظام هستی در گردش است.»

متن این پیام :                       

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

مسئله قدس یک مسئله شخصی نیست، و یک مسئله مخصوص به یک کشور و یا یک مسئله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه ‏ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده، از روزی که مسجد الاقصی‏ پی‏ ریزی شد تا آن گاه که این سیاره در نظام هستی در گردش است.

و چه دردناک است برای مسلمانان جهان در عصر حاضر که با داشتن آن همه امکانات مادی و معنوی، در مرئی‏ و منظر آنان به پیشگاه خداوند متعال و رسولان عالی قدرش این چنین جسارت واقع شود، آن هم از یک مشت اوباش جنایتکار.

و چه ننگ است برای دولتهای اسلامی که با در دست داشتن شریان حیاتی ابرقدرتهای جهان بنشینند و تماشاگر باشند که امریکا ابرجنایتکار تاریخ، یک عنصر فاسد بی‏ ارزش را در مقابل آنان علم کند و با عده‏ ای ناچیز عبادتگاه مقدس و قبله گاه اول آنان را از آنان غصب نموده و با کمال وقاحت در مقابل همه آنان قدرت‏ نمایی کند.

و چه شرم ‏آور است سکوت در مقابل این فاجعه بزرگ تاریخ. و چه زیبا بود که بلندگوهای مسجد اقصی از همان روز که اسرائیل این عنصر خبیث دست به کار این جنایت عظیم شده بود، به صدا در می‏ آمدند.

اکنون که مسلمانان انقلابی و شجاع فلسطین با همتی عالی و با آوای الهی از معراجگاه رسول ختمی- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- خروش بر آورده و مسلمانان را به قیام و وحدت دعوت نموده ‏اند و در مقابل کفر جهانی نهضت نموده ‏اند، با کدام عذر در مقابل خداوند قادر و وجدان بیدار انسانی می‏توان در این امر اسلامی بی‏ تفاوت بود؟

اکنون که خون جوانان عزیز فلسطین دیوارهای مسجد قدس را رنگین کرده است و در مقابل مطالبه حق مشروعشان از مشتی دغلباز، با مسلسل جواب شنیده ‏اند، برای مسلمانان غیرتمند عار نیست که به ندای مظلومانه آنان جواب ندهند و همدردی خود را با آنان اظهار نکنند؟

باشد که فریاد همدردی آنان دولتها را بیدار کند که از قدرت عظیم اسلامی استفاده کرده و دست امریکای جهانخوار، این جنایتکار تاریخ را که از آن طرف دریاها به پشتیبانی ستمگران، دست پلید اسرائیل را می‏ فشارد قطع کنند و خود و ملتهای مظلوم جهان را نجات دهند.

امید است خداوند منّان بر بشر منّت فرموده و وعده قرآنی خود را هر چه زودتر انجاز فرماید و مستضعفان جهان را بر مستکبران غلبه دهد.

درود بر قدس و بر مسجد اقصی. درود بر ملتهای بپاخاسته در مقابل اسرائیل جنایتکار؛ و درود بر مسلمانان و مستضعفان جهان.

روح اللَّه الموسوی الخمینی‏

صحیفه امام ره، ج‏16، ص: 190 و 191

انجاز=روا کردن حاجت

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ماجرای آغاز.. تحقیر آمریکا

امام خمینی کاری کرد ..، آمریکا له شود

امام ما را زنده کرد. ما گمراه بودیم؛ امام ما را هدایت کرد

رابطه انقلاب اسلامی با جمهوری اسلامی ایران

یک دیدگاه

  1. یهود فاسق زمان مرگتان فرا رسیده..
    .
    آیه ۵ سوره صف
    وَ إِذْ قالَ مُوسى لِقَوْمِهِ يا قَوْمِ لِمَ تُؤْذُونَني وَ قَدْ تَعْلَمُونَ أَنِّي رَسُولُ اللهِ إِلَيْكُمْ فَلَمَّا زاغُوا أَزاغَ اللهُ قُلُوبَهُمْ وَ اللهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقينَ

    هنگامى را كه موسى به قومش گفت: «اى قوم من! چرا مرا آزار مى‌دهيد با اينكه مى‌دانيد من فرستاده‌ی خدا به‌سوى شما هستم»؟! هنگامى‌كه آن‌ها [از حق] منحرف شدند، خداوند [به كيفر اين عمل] قلوبشان را منحرف ساخت؛ و خدا گروه فاسقان را هدايت نمى‌كند.

    .
    یهودی های فاسق از کمک های جنی بهره می گیرند
    و
    وکلای جنی وانسب هم به یهود فاسق بهشون حال می دهند..

    در آیه ۲ سوره اسراء معرفی می شوند:
    وَ آتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ وَ جَعَلْناهُ هُدىً لِبَنِي إِسْرائِيلَ أَلّا تَتَّخِذُوا مِنْ دُونِي وَكِيلاً
    صهیونیست ها غیر خدا را وکیل گرفتند…
    و قرن ها به فساد در ارض مشغول هستند…
    و در نسل کشی و کودک کشی حرفه ای هستند
    آیه ۴ سوره اسراء
    قَضَيْنا إِلى بَنِي إِسْرائِيلَ فِي الْكِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوّاً كَبِيراً

    ما به بنى‌اسرائيل در كتاب آسمانى اعلام‌ كرديم كه دوبار در زمين فساد خواهيد كرد و برترى‌جويى بزرگى خواهيد نمود.
    .
    زمان ما ،زمانه سرکوبی فساد اول یهود فاسق هست..
    ان شاءالله ..

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.