سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / پیام امید کودکان غزه در میانه جنگ؛ ویرانه ها را می‌سازیم/گزارش اختصاصی

پیام امید کودکان غزه در میانه جنگ؛ ویرانه ها را می‌سازیم/گزارش اختصاصی

همزمان با فرارسیدن روز جهانی کودک، صدها هزار کودک فلسطینی در اردوگاه های مختلف نوار غزه، آرزو دارند تا با پایان هر چه سریع تر جنگ، به خانه و کاشانه خود بازگردند و روح امید و زندگی را بار دیگر بر تن خسته این باریکه تزریق کنند.

علی رغم گذشت 7 هفته از آغاز نبرد طوفان الاقصی و ویرانی های گسترده در بخش های مختلف باریکه غزه، کودکان فلسطینی همچنان با امید به پایان جنگ و بازگشت به وضعیت عادی، روز و شب خود را سپری می کنند.

به رغم تقارن این ایام با روز جهانی کودک که از سال 1954 در تقویم سازمان ملل متحد جای گرفته است، صدها هزار کودک و نوجوان فلسطینی ساکن غزه در اردوگاه های آوارگان می کوشند تا ضمن فراموشی خاطرات تلخ جنگ به شرایط جدید زندگی خود در کنار ده ها هزار خانواده آواره دیگر عادت کنند
یک کودک فلسطینی در اردوگاه آوارگان شهر خان یونس  در نوار غزه گفت: ما امروز در اردوگاه پناهندگان شهر«خان یونس» هستیم، با وجود ویرانی، جنگ و بمباران، حال ما همچنان خوب است، با چندنفر از دوستانی که در اردوگاه آوارگان با هم آشنا شدیم، بازی می‌کنیم و وقت می‌گذرانیم واز صدای بمباران نمی‌ترسیم.

طوفان الاقصی , نوار غزه , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,
یک کودک دیگر فلسطینی اهل روستای «خزاعه»  گفت: از روز 7 اکتبر به اردوگاه آوارگان خان یونس پناه آورده ایم و با وجود جنگ و ترس و رنج، سعی می‌کنیم خودمان را سرگرم کنیم و هر چقدر هم که خانه هایمان را ویران کردند، ان‌شاءالله زنده خواهیم ماند و به جای خانه هایی که ویران کردند، ده ها خانه جدید می سازیم.

طوفان الاقصی , نوار غزه , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

در شرایط عادی انتظار می رود که مدارس به مکانی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان اختصاص پیدا کنند، اما حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی سبب شده تا دانش آموزان به همراه خانواده هایشان در این مدارس که به کانتون هایی شلوغ و پر تراکم تبدیل شده، پناه آورند.

طوفان الاقصی , نوار غزه , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,
یک پسر فلسطینی نیز در تشریح وضعیت خود در اردوگاه آوارگان خان یونس در کرانه باختری گفت: ما با وجود جنگ و سختی هایش،‌ از هیچ چیزی نمی ترسیم، ما در اردوگاه آوارگان، با بچه ها بازی می‌کنیم، از آب و برق بیمارستان ها استفاده می‌کنیم، آب و برق ما را قطع کرده اند، ما از جنگ نمی‌ترسیم، ما مردمی هستیم که دوستدار زندگی هستند.

طوفان الاقصی , نوار غزه , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

 

براساس آمارهای اولیه تا بدین لحظه بیش از 5 هزار کودک فلسطینی در نتیجه نبرد طوفان الاقصی، جنگی که مغولان عصر جدیدعلیه مردم غیرنظامى و بی دفاع غزه به راه انداختند، به شهادت رسیده اند.

طوفان الاقصی , نوار غزه , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,
در این بین کودکان بازمانده سعی دارند، پیامی را به دنیا مخابره کنند که ما زندگی را، مادامی که بتوانیم راهی برای زنده ماندن بیابیم، دوست داریم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

موشک‌های سپاه به پایگاه نواتیم اصابت کرده است

بی بی سی فارسی:

سرورهای ارتش رژیم صهیونیستی هک شد

گروه هکری انانیموس ۲۰۰هزار سند طبقه‌بندی‌شده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.