سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اجتماع «حمایت از کودکان غزه» در تهران

اجتماع «حمایت از کودکان غزه» در تهران

مراسم «حمایت از کودکان غزه» در میدان انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

از صبح  هم در شهرها و روستاهای مختلف کشور، اجتماع‌های مردمی در حمایت از کودکان غزه برگزار شد.

این تجمع در کشورهای دیگر جهان هم اتفاق افتاده.

حاضران در این اجتماع شعارهای «الله اکبر» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. در دست مردم، نشان‌های «مرگ بر آمریکا»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «حریفت منم» و پرچم‌های ایران، فلسطین و حزب الله دیده می‌شد.

خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب هم جمعیت مردم را به خود می‌دید.

پیکرهایی کفن‌پوش که نمادی از کودکان جان‌باخته فلسطینی است، بر روی میدان گنبدی‌شکل انقلاب اسلامی تهران به چشم می‌‌خورد.

گوشه‌‌ای از میدان انقلاب، تصویری نمادین از «مظلومیت و اقتدار» و کودک شهید فلسطینی دیده می‌شد که این بیت شعر بالای آن حک شده بود: «عدو که خنجر خود می‌زند از پشت    نشد حریف پدر، کودکش را کشت».

از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۴۰ روز می‌گذرد. آخرین خبر‌ها از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به نقل از دفتر رسمی رسانه در غزه، حکایت از آمار ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفری شهدا دارد.
از میان این شهدا حدود ۵ هزار نفرشان کودکان هستند. همچنین از حدود ۳۰ هزار نفر زخمی، بیش از ۷۰ درصدشان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
تعداد گم‌شدگان هم ۳ هزار و ۶۴۰ نفر اعلام شده؛ هزار و ۷۷۰ نفر از این گم‌شدگان، کودکانی هستند که زیر آوار مانده‌اند.
تجمع‌کنندگان در همایش حمایت از کودکان غزه، فریاد «اسرائیل کودک‌کش و جلاد است» و «فلسطین عامل اتحاد است» سر دادند.
قطعنامه تجمع؛ دولت‌های اسلامی! کالاهای صهیونیستی را «تحریم» کنید
مهدی صیاد شیرازی، فرزند سپهبد شهید علی صیاد شیرازی قطعنامه این مراسم را خواند.
در این قطعنامه تأکید شده «با فوریت، از کشتار مردم غزه و حملات کور علیه غیرنظامیان به ویژه حمله به بیمارستان‌ها، مدارس، اردوگاه‌ها و مراکز امداد رسانی جلوگیری شود» و «مجامع جهانی و همه ابزار‌ها برای وادارسازی آمریکا و دشمن صهیونیستی به پذیرش آتش‌بس فوری و دائمی ماشین کشتار مردم، فعال شوند.»
قطعنامه مراسم امروز خواستار رفع هر چه سریعتر محاصره غزه و همچنین بازگشایی فوری گذرگاه رفح و گذرگاه‌های منتهی به غزه برای «امداد رسانی، ورود غذا و دارو و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و حیاتی برای نجات بیماران و مجروحان» شده است.
در قطعنامه از کشور‌های همسایه فلسطین اشغالی به ویژه مصر و اردن خواسته شده با بازکردن گذرگاه‌ها زمینه کمک به مردم فلسطین فراهم شود و اگر این کشورها توانایی حفاظت از گذرگاه‌ها را نداشتند، «پدافندِ آنها را به جبهه مقاومت بسپارند.»
خروج نیروهای نظامی و ماشین کشتار رژیم صهیونیستی از غزه و احترام به تمامیت ارضی فلسطینی‌ها از بندهای این قطعنامه بود.
این قطعنامه بر «مجازات سران جنایتکار صهیونیست، آمریکا و همه دست‌اندرکاران نسل‌کشی در فلسطین در دادگاه‌های بین‌المللی و پرداخت خسارت به مردم غزه» تأکید کرده است.
از حاکمان عرب و دولت‌های اسلامی هم خواسته شده مراوده‌های اقتصادیشان را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و با شناسایی نشان‌های اقتصادی و تجاری کالا‌های صهیونیستی، اجناس و کالا‌های این رژیم در سراسر جهان «تحریم» شوند.
قطعنامه امروز همچنین خواستار بسته شدن کریدور هوایی نقل و انتقال هواپیما‌های رژیم صهیونیستی شده تا «خطوط هوایی این رژیم زمین‌گیر شوند.»
فرمانده کل سپاه: آمریکا وقتی به داد صهیونیست‌ها می‌رسد که «دیر» است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران تجمع حمایت از کودکان غزه بود.
سردار سرلشگر حسین سلامی گفت: فلسطینی‌ها هرگز نپذیرفتند ذلیل و اسیر سیاست اسرائیل و آمریکا شوند. با وقوع انقلاب اسلامی نهضت فلسطین زنده شد و آنها که تا آن زمان با سنگ به جنگ صهیونیست‌ها می‌رفتند، به تدریج مسلح شدند.
او گفت که «فلسطینی‌ها حتی وقتی که در غزه و کرانه باختری کاملا در محاصره سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قرار داشتند، توانستند خود را مسلح کنند.»
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که عملیات طوفان الاقصی تمام امید و آرزو و احساس آرامش و اقتدار صهیونیست‌ها را در هم شکست. 
سرلشگر سلامی گفت این عملیات «باطل کننده سحر و جادویی بود که صهیونیست‌ها در جهان نشان داده بودند» و «شکست دهنده ظرفیت ارعاب و هراسی بود که برای مسلمانان و فلسطینی‌ها ساخته بودند.»
او این را هم گفت که عملیات طوفان الاقصی نشان داد دولت‌های خارجی همانند آمریکا نمی‌توانند اسرائیل را از خطر فروپاشی نجات دهند، چون «قبل از اینکه آمریکایی‌ها برسند، مسلمانان و فلسطینی‌ها می‌توانند طومار این رژیم را در هم بپیچند.»
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت «معمولا وقتی آمریکا به داد صهیونیست‌ها می‌رسد که دیر است؛ حتی این بار هم این ماجرا به همین شکل انجام شد.» 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراض‌های ضد صهیونیستی از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تا اقیانوسیه و آفریقا

اعتراض‌های دانشجویی علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه

2000 تاجر از 85 کشور در تهران رئیسی: غیرقابل تحریم شده‌ایم

رئیس‌جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.