سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / از مظلوم نمایی تا لیست چینی؛ فریاد «خالص سازی» اصلاح طلبان چقدر واقعیت دارد؟

از مظلوم نمایی تا لیست چینی؛ فریاد «خالص سازی» اصلاح طلبان چقدر واقعیت دارد؟

جیغ بنفش اصلاحات در موضوع تایید صلاحیت‌ها در حالی است که گفته می‌شود قریب به دوهزار اصلاح طلب صلاحیتشان برای انتخابات آتی احراز شده است

از صبح روز شنبه که رای هیئت‌های اجرایی در مورد کاندیداهای انتخابات مجلس صادر شد، هر یک از روزنامه‌های اصلاح‌طلب، به طور متوسط روزانه دو مطلب با کلیدواژه «خالص سازی» منتشر کرده و با این برچسب دولت و جریان رقیب را انحصار طلب قلمداد می کند.

کافی‌ است در سایت‌های طیف‌ نزدیک به اصلاحات برچسب «خالصی سازی» را جستجو کنید تا با حجم صفحاتی روبرو شوید که حاوی مطالبی پر از «خالص سازی» هستند.
برچسب زنی یک تکنیک عملیات روانی است که اغلب روزنامه‌های اصلاح طلب به واسطه سبقه امنیتی‌شان به طور گسترده از آن استفاده میکنند.

کما اینکه این جریان در هر دوره‌ای از یک برچسب خاص برای متهم کردن جریان رقیب استفاده کرده است؛ «اقتدارگرا»، «کاسب تحریم»، «دلواپس»، و حالا هم «خالص ساز».

از آنجایی که این عبارت اولین بار توسط علی لاریجانی در رسانه ها بیان شد، وام گرفتن اصلاح طلبان از این ادبیات و تکرار پر حجم این کلیدواژه توسط رسانه‌های اصلاح طلب، نشان از آن دارد که احتمالا نوعی همگرایی راهبردی بین این اصولگرایان به اصطلاح میانه‌رو با اصلاح‌طلبان، در مقابل رقبایشان شکل گرفته است.

به نحوی که در این همکاری راهبردی، ظاهرا لاریجانی در راس هرم گفتمانی و ادبیات سازی ایستاده و رسانه‌های اصلاح طلب پیرو کلان سیاست‌های لاریجانی خواهند بود.

فارغ از تلاش اصلاح طلبان برای تکرار پر سر و صدای این برچسب و نوع تعامل آن‌ها با لاریجانی در ماه‌های آینده؛ اما جیغ بنفش اصلاحات در موضوع تایید صلاحیت‌ها در حالی است که گفته می‌شود قریب به دوهزار اصلاح طلب صلاحیتشان برای انتخابات آتی احراز شده است.

از طرف دیگر، این جریان بحران ساز، علی رغم اینکه در روزنامه‌ها و سایت‌ها از خالص سازی ناله می کند و دست خود را از قدرت کوتاه میخواند، اما در پشت پرده مشغول بستن لیست‌های انتخاباتی با محوریت روحانی و لاریجانی هستند. برخی از روزنامه‌هایشان هم چند ماهی می‌شود که وارد فاز انتخاباتی شدند.

البته این دستپاچگیِ از هول حلیم، ناشی از شکست انتخابات 98 و 1400 است که شاید تا حدی قابل درک باشد

.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چرا روحانی نتوانست هواپیما وارد کند؟

عدم موفقیت روحانی ،حسن کلید را به گردن دیگران انداخت

در انتخابات خبرگان هم حساب‌شده من را رد کردند

ردصلاحیت حسن کلید غربگدا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.