سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ۴ نکته از نطق مهم رئیسی در سازمان همکاری اسلامی

۴ نکته از نطق مهم رئیسی در سازمان همکاری اسلامی

نطق رئیس جمهور در این نشست جامع و تقدیرآمیز بود. به ویژه آنکه وقتی صحبت های رئیس جمهور را با اظهارات منفعلانه، بدون راهکار، راضی کننده دو طرف و حتی از سر ترس سایر سران کشورهای اسلامی مقایسه کرد.
۴ نکته از نطق مهم رئیسی در سازمان همکاری اسلامی
.
 روز گذشته رئیس جمهور ایران در سفری چند ساعته جهت حضور در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با موضوع غزه به ریاض پایتخت عربستان سفر کرد.نطق رئیس جمهور در این نشست جامع و تقدیرآمیز بود. به ویژه آنکه وقتی صحبت های رئیس جمهور را با اظهارات منفعلانه، بدون راهکار، راضی کننده دو طرف و حتی از سر ترس سایر سران کشورهای اسلامی مقایسه کرد.

اولین نکته آن است که آیت الله رئیسی برای مسئله غزه 10 راهکار فوری و کوتاه مدت عملی نظیر خروج فوری نظامی رژیم صهیونیستی از غزه، رفع کامل محاصره انسانی غزه و بازگشایی فوری و بدون قید و شرط گذرگاه رفح، تشکیل صندوق ویژه برای بازسازی فوری غزه، اعزام کاروان‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه و… را برشمرد.

نکته دوم؛ رئیس جمهور راهکار نهایی مسئله فلسطین را اینگونه اعلام کرد: «راه حل پایدار، آن است که امام خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی مطرح کردند و امروز در سازمان ملل ثبت شده است، تشکیل دولت واحد فلسطینی از بحر تا نهر بر مبنای اصل دموکراتیک «هر فلسطینی یک رأی اعم از مسلمان،‌ مسیحی و یهودی» است که جمهوری اسلامی قاطعانه از این نگاه حمایت خواهد کرد».

سومین نکته که در نطق رئیس جمهور افکار عمومی دنیا، رسانه ها و توجه سران کشورها را به خود جلب کرد اشاره به نقش آفرینی همه جانبه آمریکا در جنایات علیه غزه است. رئیس جمهور با تاکید بر نقش مخرب آمریکا گفت: «دولت آمریکا، آمر و شریک اصلی این جنایت است. اسرائیل فرزند نامشروع آمریکا است… آمریکا با تشکیل فوری کابینه امنیتی خود در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی را به عملیات جنایتکارانه علیه مردم بی‌پناه غزه تشویق کرد و آن را دفاع مشروع خواند… همزمان، ناوگان جنگی آمریکا به منطقه اعزام شد و بدین ترتیب، ایالات متحده عملاً وارد جنگ به نفع اسرائیل شد.

حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل و ممانعت از تصویب قطعنامه‌ای که جلوی نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه را بگیرد خدمت دیگر آمریکا به متجاوزان بود که دست آنها را برای جنایت جنگی بیش از هر زمان دیگر باز بگذارد. اقدام دیگر آمریکا، تسلیح و حمایت از رژیم صهیونیستی با انواع سلاح‌های کشنده و پرکردن ذخایر تسلیحاتی اسرائیل غاصب در کنار تامین میلیاردها دلار کمک به بودجه نظامی این رژیم است. هم ماشین جنگی رژیم صهیونیستی هم سوخت آن متعلق به آمریکایی‌ها است.

 ارسال محموله‌های سنگین سلاح به صورت روزانه در جریان است و دشمن صهیونیستی تاکنون معادل هفت بمب اتم در مقیاس جنایت هیروشیما، بر سر مردم غزه بمب ریخته است.

این جنایت به معنای مشارکت در جرم محسوب می‌شود و باید در مراجع بین‌المللی مورد پیگیری قاطع قرار گیرد».

نکته چهارم در نطق آیت الله رئیسی حمایت از طوفان الاقصی در مقابل 75 سال اشغالگری رژیم صهیونیستی بود.

رئیس جمهور با مقدس خواندن دفاع مشروع ملت فلسطین گفت: «راهکار اصلی در مقابله با اشغالگر، ‌مقاومت است. چند دهه مقاومت غیورانه در مقابل دشمن صهیونیستی بخصوص مقاومت 35 روز اخیر در مقابل جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها یک رکورد بی‌نظیر است.

تجربه نشان می‌دهد هیچ راه‌حلی جز مقاومت برای عقب راندن اشغالگر وجود ندارد. به همین دلیل ما دست و بازوی حماس قهرمان و همه گروه‌های شجاع مقاومت را که فخر جهان اسلام هستند،‌ می‌بوسیم، و بر اراده پولادین مردم مقاوم غزه درود می‌فرستیم».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

برش نفیس‌ترین فرش قرآنی جهان اسلام در تبریز

فرش تمام‌ابریشمی کل قرآن

آذرشب: «انّ مع الصبر نصراً» توشه‌ای است برای هر انسان‌

بازتاب گسترده انتشار خاطرات رهبر انقلاب در جهان عرب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.