سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / درمان کبد چرب با محصول نانویی

درمان کبد چرب با محصول نانویی

کبد چرب یا استئاتوز کبدی، طیف وسیعی از بیماری‌ها را در بر می‌گیرد که ویژگی مشترک تمامی آنها تجمع چربی در سلول‌های کبدی بوده که همراه با ضایعات اکسیداتیو التهابی است.

شایع‌ترین نوع کبد چرب، در جامعه ما کبد چرب غیرالکلی است که می‌تواند دیابت نوع دو را افزایش دهد. بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) یکی از شایع‌ترین اختلالات مزمن کبدی در جهان است که بیشتر افراد چاق، بی تحرک و مبتلایان به دیابت نوع دو را درگیر می‌کند.

این بیماری از طریق سطوح افزایش یافته‌ی‌ تری گلیسرید، آنزیم‌های کبدی، برخی بیومارکرهای التهابی و میزان چربی تجمع یافته در کبد قابل تشخیص است.
گیاه زردچوبه از طریق دخالت در مسیر سنتز کلسترول و کاهش لیپیدها و بازگشت آنزیم‌های کبدی آلانین آمینوترانسفراز (ALT) و آسپارتات آمینوترانسفراز (AST) به سطح نرمال و کاهش مقاومت به انسولین در روند بهبود کبد چرب موثر است. مصرف داروی «سینا کورکومین» در کنار تغییر سبک زندگی، تغذیه مناسب و کاهش وزن، اثرات قابل توجهی در روند بهبود مبتلایان به کبد چرب غیرالکلی و بازگرداندن عملکرد طبیعی کبدی خواهد داشت.
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین نقش مهمی در سلامت کبد دارد. این ماده می‌توان سطوح لیپیدی سرم و استئاتوز کبدی را کاهش دهد. به علاوه اثرات آنتی‌اکسیدن و ضدالتهابی آن می‌تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.
کورکوین قادر است بیان ژن‌های لیپوژنیک در کبد و پاسخ التهابی بافت چربی را کاهش دهد و سیستم دفاع آنتی‌اکسیدانی را افزایش داد و اختلال عملکرد میتوکندریایی را بهبود دهد. همچنین کورکومین آپوپتوز سلول‌های کبدی را مهار می‌کند.
سینا کورکومین، حاوی کورکومین زردچوبه به صورت نانو میسل، موجب افزایش فراهمی زیستی و کارآیی کورکومین با استفاده از نانومیسل‌ها می‌شود. کپسول ژلاتینی سیناکورکومین با اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی برجسته به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک می‌کند و در درمان کبد چرب و پیشگیری از بیماری‌های پیشرونده کبدی موثر است.
یکی از مشکلات مصرف کورکومین، حلالیت کم آن در محیط آبی بدن است.

از این رو برای کاهش این معضل و افزایش کارآیی کورکومین، شکل نانویی آن تولید شده‌ است که از یک سو سبب افزایش فراهمی زیستی این ماده و از سوی دیگر سبب افزایش کارآیی آن شده‌ است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فقط با یک حوله و آب می توانید پیازچه پرورش دهید!

پیازچه

خواص توت سیاه

کلسترول خون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.