سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / قرارداد «واردات واگن» را به مردم تهران تبریک می‌گویم/ مهمترین اتفاق در سفر شهردار به چین انتقال تکنولوژی به کشور بود

قرارداد «واردات واگن» را به مردم تهران تبریک می‌گویم/ مهمترین اتفاق در سفر شهردار به چین انتقال تکنولوژی به کشور بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: روز جمعه با حضور شهردار تهران و همراهان ساخت واگن ها رسماً در چین آغاز شد که باید به خودمان و مردم شهر تبریک گفت البته تبریک واقعی به مردم زمانی است که واگن ها وارد خطوط شوند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این روزها اتفاقی بزرگ برای پایتخت رقم خورد، اظهار کرد: گزارشات نهایی پس از بازگشت شهردار تهران به پایتخت ارائه خواهد شد.وی با بیان اینکه از سال ۹۶ تأمین واگن برای مترو پیگیری می شد، خاطرنشان کرد: قرار شد ۲ هزار دستگاه واگن بر اساس برنامه ششم توسعه خریداری شود که هزار و ۵۰ دستگاه به تهران اختصاص داشت.

چمران با بیان اینکه اولین تفاهم نامه ای که امضا شد مبنی بر خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای تهران بود، تصریح کرد: از سال ۹۶ این برنامه وجود داشت و رئیس جمهور چین نیز در سفر خود به ایران، قرارداد خرید واگن را یکی از اولویت ها عنوان می کرد اما به دلیل عدم پیش پرداخت، عملیاتی نشد و در دوره ششم که آمدیم عزم اعضای شورا و شهرداری جزم شد تا این قرارداد اجرایی شود.

وی با تأکید بر اینکه یک میلیارد دلار رقم بالایی بود که به سختی محقق شد، گفت: جلسات مختلف و تلفن های متعدد و تلاش های فراوان پس از مدت ها در دو ماه پیش به بار نشست و پیش پرداخت به بانک شهر انجام و قرارداد منعقد شد؛ در نهایت روز جمعه گذشته با حضور شهردار تهران و همراهان ساخت واگن ها رسماً آغاز شد که باید به خودمان و مردم شهر تبریک گفت البته تبریک واقعی به مردم زمانی است که واگن ها وارد خطوط شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه حمایت‌ها و همکاری‌هایی که در تمام مراحل دولت و رئیس جمهور از این موضوع داشت، قابل تقدیر است، گفت: رئیس جمهور به ما قول دادند تأمین واگن‌ها را پیگیری کنند که این پیگیری انجام و نهایتاً عملیاتی شد.

وی افزود: ما به اتوبوس ها نیز به ویژه اتوبوس های برقی نیاز داریم و باید ببینیم تعاملات به کجا خواهد انجامید.

چمران با بیان اینکه در تماس های تلفنی گفتیم که ۷۹۱ واگن به هزار و ۵۰ دستگاه برسد تا بخش عمده ای از نیاز حمل و نقل را برآورده کند، تصریح کرد: امیدواریم این نیازها جبران شود تا شرمنده مردم نباشیم. مردم در باران، آفتاب و گرما و با اتلاف وقت در ایستگاه های اتوبوس ایستاده اند و شرمنده ایم که ۱۰ سال است به تهران اتوبوس داده نشده است. در سال اول این کمبود احساس نمی شود و حالا که ۱۰ سال گذشته این کمبود را می‌بینیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه قراردادهای مختلف منعقد شده و امیدواریم اتوبوس ها به موقع تحویل داده شود، یادآور شد: امیدواریم جهادی عمل شود تا هرچه سریعتر اتوبوس‌ها تحویل شوند.

وی با بیان اینکه قرار بود تحویل واگن ها ۲۴ ماهه باشد که با رایزنی های صورت گرفته به یک سال کاهش یافت، تأکید کرد: موضوع دیگر خوشحال کننده برای ما این بود که تکنولوژی ساخت بوژی به ایران انتقال یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود از شورایاران دعوت کرد تا برای شرکت در انتخابات ناظرین شورا در محلات نام نویسی کنند و در هیئت امنای محلات عضو شوند.

چمران با تأکید بر اینکه شهر را نباید جناح های سیاسی اداره کنند، گفت: این شهر باید از سوی متخصصین اداره شود؛ تصمیمات و اقدامات به مرور زمان نتیجه می دهد و این نشان می دهد که برنامه ها باید بلندمدت و آینده نگر باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اگه اونا پله برقی دارن، ما خودمون تله کابین داریم

طنز پاورقی

دوچرخه بازی اصلاح طلبان پیشرفت تهران را عقب انداخت/ همت ویژه زاکانی برای تکمیل متروی تهران

در سال ۱۴۰۰ مترو تهران ۱۴۲ ایستگاه به طول ۲۵۴ کیلومتر داشت اما بعد از گذشت ۳۰ ماه تعداد ایستگاه‌های مترو تهران به ۱۵۹ عدد و طول خطوط آن به ۳۰۳ کیلومتر رسیده‌ است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.