سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / دوچرخه بازی اصلاح طلبان پیشرفت تهران را عقب انداخت/ همت ویژه زاکانی برای تکمیل متروی تهران

دوچرخه بازی اصلاح طلبان پیشرفت تهران را عقب انداخت/ همت ویژه زاکانی برای تکمیل متروی تهران

در سال ۱۴۰۰ مترو تهران ۱۴۲ ایستگاه به طول ۲۵۴ کیلومتر داشت اما بعد از گذشت ۳۰ ماه تعداد ایستگاه‌های مترو تهران به ۱۵۹ عدد و طول خطوط آن به ۳۰۳ کیلومتر رسیده‌ است.

روز گذشته و در آستانه عید نوروز چهار ایستگاه جدید به متروی تهران اضافه شد.

ایستگاه‌های بهار شیراز، آیت‌الله کاشانی و شهدای کن در خط 6 مترو تهران افتتاح و ایستگاه تبادلی تربیت مدرس که پیش از این فقط مترو در خط 7 توقف داشت در خط 6 به بهره‌برداری رسید.

از آغاز دوره جدید شهرداری تاکنون مترو تهران ۴۹ کیلومتر توسعه پیدا کرده و  ۱۷ ایستگاه جدید نیز افتتاح شده است.

در سال ۱۴۰۰ مترو تهران ۱۴۲ ایستگاه به طول ۲۵۴ کیلومتر داشت اما بعد از گذشت ۳۰ ماه تعداد ایستگاه‌های مترو تهران به ۱۵۹ عدد و طول خطوط آن به ۳۰۳ کیلومتر رسیده‌ است.

شهردار تهران همواره اعلام کرده است که تکمیل خطوط مترو اولویت شهرداری است. چند روز پیش از این هم کلنگ ساخت خط هشت متروی تهران به زمین خورد. طبق گفته زاکانی سال۱۴۱۰ نقطه پایانی کارهای بزرگ شهر از جمله ساخت و تکمیل یازده خط متروی پایتخت است.

در همین باره عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران گفت: غیر از دو ایستگاه شمالی از خط هفت تمام خطوط هفت‌گانه مترو در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مترو در اولویت حناچی نبود/ فقط دوچرخه!
توسعه متروی تهران روی دور تند در حالی صورت می گیرد که در چهار سال 1396 تا 1400 و حاکمیت اصلاح طلبان بر پایتخت، تنها زمان به ضرر مردم تهران سپری می شد.

از زمان آغاز انتصاب حناچی به عنوان شهردار تهران، وی تمام دغدغه خود را برای گسترش فرهنگ دوچرخه سواری گذاشت که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در صورت اجرای تمام سیاست ها و همراهی کامل مردم تنها دو درصد بار ترافیکی تهران بر عهده دوچرخه‌ها خواهد بود. این در حالی است که در برنامه تدوین شده برای پایتخت، خدمات‌دهی متروی تهران با جابجایی روزانه سه میلیون مسافر باید به حدود 10 میلیون برسد.

رفتار حناچی حتی صدای رئیس شورای شهر وقت هم در آورده بود و محسن هاشمی صریحا از عدم توجه به تذکرات درباره مترو سخن می گفت. هاشمی تاکید داشت که اهمیت کافی به متروی تهران داده نمی شود.

فرصت سوزی چهار ساله از تهران
از بین بردن فرصت پیشرفت پایتخت صرفا در بحث مترو نیست. از شهریورماه 1400 تهران راکد به یک تهران فعال شده است. بیشتر پروژه های عمرانی تهران در دوره اصلاح طلبان در حالت غیرفعال و نیمه فعال قرار داشت. اما با تغییر مدیریت شهری هم اکنون عموم پروژه های عمرانی شهر فعال شده است. شاخه غربی یادگار امام، بزرگراه شهید شوشتری، بزرگراه شهید بروجردی و … نمونه های خوبی از این موارد است.

در مثال دیگر گسترش و نوسازی و البته برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی از دستورکارهای زاکانی در این 30 ماه بوده است. چند روز پیش از اتوبوس، تاکسی و موتورهای برقی وارداتی از چین در تهران رونمایی شد.

این مهم وقتی محقق شد که همراهی و همدلی دولت سیزدهم و شهرداری جدید به نفع مردم شکل گرفت اما در دوره گذشته علی رغم همسویی حناچی با روحانی منفعتی به مردم تهران نرسید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اگه اونا پله برقی دارن، ما خودمون تله کابین داریم

طنز پاورقی

۴ ایستگاه جدید به متروی تهران اضافه شد

خدمت به مردم پایتخت در آستانه نوروز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.