سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / غوغای فساد اخلاقی در مرکز آموزش جوانان انگلیس

غوغای فساد اخلاقی در مرکز آموزش جوانان انگلیس

۹ مورد تجاوز جنسی و سه مورد آزار جنسیِ دیگر در یک سال گذشته در مؤسسه انگلیسی که نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله را برای ارتش آموزش می‌دهد، گزارش شده است تا نشان دهد مرکز آموزش جوانان ارتش انگلیس، غرق در فساد اخلاقی است.

بارها در رسانه‌های انگلیس و دیگر نقاط جهان این اخبار منتشره شده‌اند: «جزئیات وحشتناک از رسوایی جنسی و اخلاقی افسر پلیس انگلیس»؛ «رسوایی تجاوز جنسی در پاسگاه‌های پلیس انگلیس»؛ «اخراج دو افسر پلیس انگلیس در پی رسوایی اخلاقی»؛ «رسوایی افشای اطلاعات افسران پلیس انگلیس»؛ «پلیس انگلیس متهم به ارتکاب اقدامات مجرمانه‌ای همچون نژاد‌پرستی، دشمنی با افراد، ضدیت با زنان و سوءاستفاده‌های مختلف از موقعیت شغلی» و… خلاصه پلیس انگلیس کم رسوایی به بار نیاورده است، تازه رسوایی‌هایی که رسانه‌ای شده‌اند، آن جنایات و تخلفاتی که در پس پرده مانده‌اند که به جای خود. در جدیدترین گزارش‌ها در این مورد، هفته نامه «اشپیگل»، رسوایی‌های متعدد پلیس لندن را یک بحران جدی خواند و نوشت که بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده سال گذشته 100 افسر به دلیل تخلفات جدی از خدمت برکنار شدند و 200 افسر دیگر نیز تعلیق شدند.

البته رسوایی‌ها فقط برای نیروی پلیس نبوده است؛ چندی پیش پس از ‌آن که خبرهایی از آزار جنسی کارمندان پارلمان توسط نمایندگان انگلیسی فاش شد، یا خبرهایی که از پیدا شدن رد مواد مخدر در توالت‌های پارلمان این کشور منتشر شد، یا خبری که می‌گفت اسناد محرمانه‌ای در یکی از توالت‌های یکی از مشروب فروشی‌ها پیدا شده و…‌ رسید که سفیر سابق انگلیس چنان روابط گرمی! با معشوقه‌اش داشته که اطلاعات محرمانه کشورش را در اختیار او قرار داده است. حالا هم که خبر از فساد اخلاقی گسترده در مراکز آموزش ارتش منتشر شده است. به گفته پلیس محلی یورکشایر شمالی، ۹ مورد تجاوز جنسی و سه مورد آزار جنسی دیگر در یک سال گذشته در مؤسسه انگلیسیی که نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله را برای ارتش انگلیس آموزش می‌دهد، گزارش شده است. این گزارش‌ها در دوره ۱۳ ماهه بین ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ (10 تیر 1401) تا ۱۷ اوت ۲۰۲۳ (26 مرداد 1402) انجام شده است.

آن‌طور که ایسنا نوشته است، گزارش‌ها از آزار و اذیت‌های جنسی نوجوانان انگلیسی که آموزش‌های نظامی می‌دیدند، در حالی منتشر می‌شود که کالج «بنیاد ارتش» در هروگیت انگلستان، از اداره استاندارد آموزش «بریتانیا» (OFSTED) رتبه «ممتاز» را که بالاترین رتبه موجود در نظر گرفته می‌شود، گرفته است. به گفته سازمان آفستد، «این تنها مرکز آموزشی مرحله اول برای ورود جوانان در ارتش بریتانیاست و آموزش نظامی اولیه را ارائه و رهبران آینده را پرورش می‌دهد.» طبق اعلام دولت انگلیس، در سال ۲۰۲۱، ۲۲ قربانی تجاوز جنسی در کالج بنیاد ارتش وجود داشت.«دیوید گی»، مشاور «شبکه بین‌المللی حقوق کودک» گفت که دانشکده بنیاد ارتش در هروگیت نباید ایمن تلقی شود، آن هم با توجه به تعداد زیادی از گزارش‌های سوء رفتار جنسی در آنجا. او گفت: «سن جذب برای ارتش یکی از مشکلات است.» مشاور این سازمان بین‌المللی به سی‌بی‌اس نیوز مدعی شد: «این به طور خاص یک مشکل بریتانیایی نیست. عوامل خاصی وجود دارد که به این معنی است که عضویت در ۱۶ یا ۱۷ سالگی آسیب‌پذیری یک فرد جوان را نسبت به عضویت در سنین بالاتر در یک موسسه از این نوع تشدید می‌کند.» انگلیس چون آمریکا از معدود کشورهای جهان هستند که کودکان زیر ۱۸ سال را در نیروهای مسلح استخدام می‌کنند. در انگلیس، افراد استخدام‌ شده در سن ۱۸ سالگی به خط مقدم اعزام نمی‌شوند. مشاور «شبکه بین‌المللی حقوق کودک» گفت که نیروهای استخدام ‌شده زن در انگلیس بسیار آسیب‌پذیرتر از نیروهای مرد هستند. او گفت: «وقتی در نیروهای مسلح نسبت مرد به زن ۹ به یک باشد، آسیب‌پذیری دختران، وقتی آن برابری جنسیتی در آموزش نظامی را نداشته باشید، واقعا افزایش می‌یابد.»

گفتنی است، یک گزارش پارلمانی انگلیس در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که ارتش انگلیس در محافظت از نیروهای استخدام شده زن شکست خورده است و نشان می‌دهد که تقریبا دو سوم از آنها در طول دوران حرفه‌ای خود آزار و اذیت جنسی، قلدری و تبعیض را تجربه کرده‌اند. در این گزارش، موارد متعدد از تجاوز گروهی، قلدری به دلیل امتناع از تامین خواسته‌های جنسی و رقابت میان مردان برای همراه شدن با زنان در کشتی‌ها یا اردوگاه‌ها بیان شده است. به تازگی نتایج یک بررسی داخلی ارتش انگلیس در مورد مرگ خانم جیسلی بک، توپچی توپخانه سلطنتی در سال ۲۰۲۱ نشان داد که این نوجوان ۱۹ ساله پس از «یک دوره شدید از رفتارهای ناپسند» از سمت رئیس‌خودش، خودکشی کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد که رئیس ‌جیسلی بک که نامش فاش نشده، خواستار رابطه با او بوده و هزاران پیام کتبی و صوتی در ماه‌های منتهی به مرگ او برایش ارسال کرده بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 رسوایی بزرگ اخلاقی در پارلمان انگلیس شماری از نمایندگان اخراج شدند

حزب ‌محافظه‌کار پارلمان انگلیس ویژه تجاوز جنسی

ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید

فائزه کوشکباغی هستم متولد ۱۳۷۰ وهمسرم حمید اسکندری متولد۱۳۶۴

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.