سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار /  رسوایی بزرگ اخلاقی در پارلمان انگلیس شماری از نمایندگان اخراج شدند

 رسوایی بزرگ اخلاقی در پارلمان انگلیس شماری از نمایندگان اخراج شدند

افزایش شمار نمایندگان حزب ‌محافظه‌کار پارلمان انگلیس که درگیر رسوایی‌های اخلاقی، به ویژه تجاوز جنسی بوده‌اند و برکنار شده‌اند،‌ بی‌اعتمادی رأی‌دهندگان به این نهاد را دوچندان کرده است.

ماجرای فساد اخلاقی در پارلمان انگلیس سر دراز دارد و طبق تحقیقاتی که حدود 6 سال پیش صورت گرفت «آزار جنسی در میان نمایندگان این کشور به لطف[!] سکوت مقام‌های ارشد این نهاد سیاسی به امری رایج بدل شده است.» این تحقیقات حاکی از آن بود که بر اثر رواج فرهنگِ سکوت و چاپلوسی در پارلمان آزار و اذیت جنسی همچنان ادامه دارد و به عنوان یک معضل پنهان باقی مانده است.

در این گزارش که بخش‌هایی از آن در مطبوعات انگلیس منعکس ‌شده، آمده بود که بیش از نیمی از کارکنان پارلمان یا مورد سوءاستفاده رفتارهای غیراخلاقی نمایندگان مجلس قرار گرفته‌اند یا شاهد آن بوده‌اند. همچنین در این گزارش آمده بود، یک‌پنجم زیردستان نمایندگان مجالس اعیان و عوام، قربانی آزار جنسی شده‌اند و این در حالی است که ۷۵درصد آنها، از ترس از دست‌ دادن شغل تاکنون سخنی به میان نیاورده‌اند.

«دیم لورا کاکس»، حقوقدان انگلیسی، در گزارش چندی پیش خود هشدار داده بود که مفاسد اخلاقی برخی از نمایندگان کل اعتبار و مشروعیت پارلمان را زیر سؤال برده است. وی رسیدگی و حل جدی این مسئله را خواستار شد، هرچند پیش‌بینی کرد که برون‌رفت از این معضل در چارچوب مدیریت فعلی دشوار خواهد بود.

رسوایی‌ها در میان نمایندگان پارلمان انگلیس به‌ویژه میان نمایندگان حزبِ حاکمِ محافظه‌کار هر روز در حال گسترش است. این نمایندگان به تجاوزهای جنسی و مشاهده فیلم‌های غیراخلاقی در ساختمان پارلمان متهم هستند و این امر باعث شده است که بی‌اعتمادی مردم نسبت به نمایندگان‌شان بیشتر شود.

البته فقط رسوایی‌ها، رسوایی‌های جنسی و یا به تنهائی در مورد مسائل جنسی نیست و مسائل مالی هم مطرح است؛ پنجشنبه گذشته بود که «مارک منزز»، نماینده پارلمان انگلیس، به اتهام سوءاستفاده از بودجه در طول مبارزات انتخاباتی تعلیق عضویت شد. منابع خبری گزارش دادند که مارک منزز نماینده ۵۲ساله پارلمان انگلیس اخیرا پس از آشنایی با یک مرد در وب‌سایت دوستیابی با او در یک آپارتمان ملاقات می‌کند و چند نفر نیمه‌شب او را در این آپارتمان حبس می‌کنند و او را مجبور به پرداخت هزاران پوند می‌کنند.

همچنین تعداد نمایندگان حزب محافظه‌کار که هدف شکایت قرار گرفته‌اند و یا به دلیل رفتارهای نامناسب کنار گذاشته شده‌اند، افزایش یافته است. در نتیجه این روند است که، به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حتی بدون برگزاری انتخابات حزب اپوزیسیونِ کارگران از حزب حاکم پیشی گرفته است و حزب حاکم ۱۴ سال است که با فشارهایی مواجه شده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، «تیم بایل»، استاد علوم سیاسی دانشگاه ملکه ماری، در اظهاراتی می‌گوید: «هر بار که یک رسوایی رخ می‌دهد گمان می‌کنیم که این دیگر آخرین رسوایی است، اما باز هم می‌بینیم رسوایی جدید ستون محافظه‌کاران را به لرزه درمی‌آورد. مردم معتقدند که این دولت خسته شده است و باید هرچه زودتر از رقابت کنار گذاشته شود.»

همچنین، آن‌‎طور که ایسنا از این روزنامه انگلیسی نقل کرده است، چند روز قبل بود که «ویلیام راگ»، نماینده پارلمان انگلیس، پس از دادن شماره تلفن نمایندگان به شخصی از یک اپلیکیشن دوستیابی همجنس‌گرایان، از گروه پارلمانی حزب محافظه‌کار کناره‌گیری کرد و گفت که می‌ترسد این شخص اطلاعات شرم‌آوری درباره او داشته باشد.

البته رسوایی‌های پارلمان انگلیس محدود به این دو نماینده نیست و ماه گذشته نیز «اسکات بنتون»، نماینده دیگری از حزب محافظه‌کار، به دلیل برخی فشارها کناره‌گیری کرد. این اتفاق مدتی کوتاه بعد از تعلیق عضویت همکارش «پیتر بون» رخ داد، شخصی که به خاطر ارعاب و رفتار جنسی نامناسب علیه یکی از دستیاران سابق پارلمان مجرم شناخته شد.

پیش از این نیز چندین نماینده محافظه‌کار پارلمان انگلیس به دلیل متهم شدن به تجاوزهای جنسی کناره‌گیری کردند. بر اساس این گزارش، کمتر از یک‌سوم مردم انگلیس معتقد هستند که رفتار پارلمانی‌ها مناسب و استاندارد است.

در خاطر ما هست که 2 سال پیش رسانه‌های انگلیسی گزارش داده بودند که نماینده محافظه‌کار پارلمان این کشور «در جریان نشست‌‎های کاری» در این پارلمان مشغول تماشای فیلم هرزه‌نگاری روی تلفن همراه خود بوده است. این رسوایی بعد از آن دامن او را گرفت که یک نماینده زن پارلمان انگلیس چند روز پیش گزارش داد زمانی که در کنار این نماینده محافظه‌کار در مجلس عوام نشسته بود متوجه شده که مشغول تماشای فیلم هرزه‌نگاری در تلفن همراهش است!

البته فساد اخلاقی به پارلمان انگلیس محدود نیست و گزارش‌های متعددی درباره رفتارهای غیراخلاقی در سایر بخش‌های حکومتی و… نیز منتشر شده است. چندی پیش گزارشی تکان‌دهنده درباره عمق فساد اخلاقی در کلیسای انگلیس منتشر و باعث شد تا اسقف اعظم انگلیس عذرخواهی و ابراز شرمندگی کند. همچنین چندی پیش بود که نتایج تکان‌دهنده تحقیقات صورت‌گرفته در انگلیس نشان داد که طی ۵ سال گذشته یک‌سوم زنان جراح در سازمان ملی درمان انگلیس (ان‌اچ‌اس) مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. این تحقیقات که در ژورنال جراحی بریتانیا (BJS) منتشر شده بود، نشان ‌داد که ۶۳درصد از زنان شاغل در ان‌اچ‌اس مورد آزار جنسی قرار گفته‌اند و از این آمار، به ۲۹.۹درصد تجاوز شده است. بر اساس مطالعات صورت‌گرفته، ۱۱درصد از آزارهای جنسی با فرصت‌های شغلی زنان مرتبط بوده است. زنان مشارکت‌کننده در نظرسنجی صورت‌گرفته، گفته‌اند که خارج از محیط کار، از جمله فضاهای آموزشی، کنفرانس‌ها و رویدادهای بعد از کار نیز از سوی همکاران‌شان مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. در این نظرسنجی یک‌هزار و ۷۰۴ نفر شرکت کرده‌اند که اغلب متخصص و یا کارکنان ارشد بوده‌اند. طبق تحقیقات به‌عمل آمده، بسیاری دیگر از زنان شاغل در سازمان درمان انگلیس، از ترس آبرو و یا اخراج از کار، در نظرسنجی شرکت نکردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ماجرای اخراج شهید مهدی زین الدین از مدرسه

كتاب از برف تا برف، راوی عبدالرزاق شیخ زین الدین پدر شهید

 مردم نیجر برای اخراج آمریکایی‌ها به خیابان‌ها آمدند

اخراج فوری نیروهای آمریکایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.