سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / 18 سال زندان برای دانش‌آموز دختر عربستانی به جرم انتشار چند پیام سیاسی در فضای مجازی

18 سال زندان برای دانش‌آموز دختر عربستانی به جرم انتشار چند پیام سیاسی در فضای مجازی

این بار یک دانش‌آموز دختر دوره متوسطه در عربستان به جرم انتشار پیام‌هایی در حمایت از زندانیان سیاسی در شبکه‌های اجتماعی، به ۱۸ سال حبس محکوم شد.ه است!

دادگاه جرائم ویژه رژیم سعودی یک دختر را که در زمان صدور حکم ۱۷ سال سن داشت، به ۱۸ سال زندان محکوم کرد.

عربستان با به ‌قدرت‌رسیدن «محمد ‌بن‌سلمان»، چندین حکم حبس سنگین برای فعالیت‌های سایبری و استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای انتقاد از دولت این کشور صادر کرده است؛ به ‌عنوان‌ مثال، «محمد الغامدی»، معلم بازنشسته 55 ساله‌ای که به دلیل انتقاد از دولت آن هم در حسابی در توئیتر (X) که تنها 9 دنبال‌کننده داشت اخیراً حکم اعدام دریافت کرد و «سلمی الشهاب»، دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه لیدز انگلیس به دلیل انتشار چند توئیت‌ در سال گذشته میلادی، به ۳۴ سال حبس محکوم شد.

محمد‌بن سلمان، ولی‌عهد سعودی در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس خبر اعدام غامدی را تأیید کرد، اما آن را به گردن «قوانین بد»‌ انداخت: «ما از این مسئله خوشحال نیستیم، بلکه خجالت‌زده هستیم. اما تحت دستگاه قضایی، باید از قوانین پیروی کرد و من نمی‌توانم به یک قاضی بگویم که قانون را نادیده بگیر، چرا که این خود نقض حاکمیت قانون است.» البته با این‌وجود، وکلا و کنشگران حقوق بشر عربستانی می‌گویند که ادعاهای بن‌سلمان حقیقت نداشته و سرکوب فعالیت در فضای مجازی از زمانی آغاز شده که او به قدرت رسیده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حافظ کل قرآن _کوثر عاصم آبادی

دختر ۱۱ ساله اهل قم

مجید نوری توسط پلیس سوئد بازداشت شد

عطیه نوری دختر حمیدنوری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.