سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / شعار «فلسطین آزاد» در آمریکا جرم شد، شاهکاری دیگر از بزرگ‌ترین مدعی آزادی بیان

شعار «فلسطین آزاد» در آمریکا جرم شد، شاهکاری دیگر از بزرگ‌ترین مدعی آزادی بیان

مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۷۷ رأی موافق و ۴۴ رأی مخالف، استفاده از عبارت «از نحر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد» را در زمره مصداق‌های یهودستیزی قرار داد و جرم اعلام کرد.

ستون‌نویس «فایننشال تایمز» چندی پیش نوشت: «اسرائیل برای آمریکا یک وبال راهبردی است» و این در حالی است که باید «یک سرمایه راهبردی» می‌بود. چکیده گزارش این روزنامه مشهور آمریکایی این بود که، صهیونیست‌ها با حماقت‌ها و جنایاتی که با «حمایت بی‌قید و شرط» آمریکا در فلسطین مرتکب می‌شوند، برای این کشور، هزینه می‌تراشند. این موضوع که حامیان «اقتصاد آزاد» و «اومانیسم» و به طور کلی تفکری که «سود» را محور اندیشه‌های خود قرار داده و «ایدئولوژی» را منکوب می‌کنند، چرا به «اسرائیل» که می‌رسند، 180 درجه تغییر روش داده و خود ایدئولوژی محور می‌شوند، خود مبحثی مهم در حوزه «اندیشه سیاسی» است که بررسی آن به فرصت و مطلبی جداگانه نیاز دارد.

در همین زمینه، رویدادی تازه رخ داده و آمریکا که سال‌هاست لقب «کشور آزاد» از خود ساخته، قوانینی را به تصویب می‌رساند که با این لقب، فرسنگ‌ها فاصله دارد. جالب است این «انتحار» و «رسوایی» نیز به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد! دیروز خبر رسید مجلس نمایندگان آمریکا با 377 رأی موافق در مقابل فقط 44 رأی مخالف تصویب کردند، هرکس در این کشور از شعار «از نحر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد» استفاده کند، مجرم است چون «به یهود‌ستیزی دامن می‌زند.»(!)

کارکنان گوگل اعتراض کردند، سرکوب شدند!

حمایت از رژیم صهیونیستی-به ویژه پس از جنایات هولناک این رژیم در غزه- بسیار سخت و پُرهزینه است. در این بین، آمریکا از جمله کشورهای غربی است که بنا به دلایلی که بالا به گوشه‌ای از آنها اشاره شد، حاضر شده است به رغم این هزینه‌های سنگین، به این حمایت‌ها ادامه دهد. اما مسئله مردم متفاوت است. طبق نتایج تحقیقاتی که صهیونیست‌ها منتشر کرده‌اند، 90 درصد اعتراض‌هایی که بعد از حمله صهیونیست‌ها به غزه در جهان برگزار شده است، در حمایت از فلسطین و در محکومیت رژیم صهیونیستی بوده است. و در این 6 ماه و چند روزی که از این جنگ می‌گذرد، تقریباً هیچ روزی نبوده که در کشوری، علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی تظاهراتی برگزار نشود. یکی از این تظاهرات‌ها در نیویورک و از سوی کارکنان گوگل برگزار شد. آن‌طور که ایلنا به نقل از روزنامه «واشنگتن پست» نوشته است: «کارمندان گوگل عصر سه‌شنبه در دفاتر اصلی این شرکت در ایالات نیویورک و کالیفرنیا، پس از برپایی تحصن افشاگرانه در اعتراض به کار این غول فناوری اطلاعات با دولت و ارتش رژیم صهیونیستی، در جریان جنگ غزه دستگیر شدند. آنان می‌گفتند چرا باید شرکت‌های آمریکایی فناوری خود را در خدمت کمک به نسل‌کشی و جنگ افروزی به‌کار ببرند؟ این کارمندان از شرایط پلیسی و امنیتی شرکت به شدت انتقاد کرده بودند. به گفته جین چانگ، کارمند چینی‌الاصل گوگل و سخنگوی معترضان، ۹ کارمند در هر دو دفتر اصلی این شرکت دستگیر شدند. ویدئویی که توسط یکی از معترضان گرفته شده و با واشنگتن پست به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که افسران اداره پلیس نیویورک و پلیس فدرال وارد دفتر گوگل می‌شوند و با آسودگی خاطر «به معترضان به دستگیری‌ها» می‌گویند که اگر متفرق نشوند، آنان را نیز دستگیر می‌کنند. بیلی تامسون(سخنگوی گوگل) در توجیه این اقدام گفت: ممانعت فیزیکی در کار سایر کارمندان و جلوگیری از دسترسی آن‌ها به امکانات ما، نقض آشکار خط‌مشی‌های ما است و ما بررسی و اقدام خواهیم کرد. برخی از کارکنان و نیروهای خارجی گوگل از زمان امضای قرارداد ۱ و نیم میلیارد دلاری نیمباس با رژیم صهیونیستی و وزارت دفاع اسرائیل در سال ۲۰۲۲ به شرکت معترض شدند که این اعتراضات در سال ۲۰۲۴ با توسعه و تمدید این قرارداد افزایش یافت…گوگل و آمازون که هر دو در این پروژه با این رژیم همکاری می‌کنند، تاکنون چندین کارمند معترض خود به این قرارداد را اخراج کرده‌اند.»

انتقام

غالب قربانیان جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، زنان، نوزادان، کودکان و به طور کلی غیر نظامیان هستند. این را سازمان ملل و بسیاری از منابع-رسمی و غیر رسمی- غربی و شرقی می‌گویند. حتی آمریکایی که حامی بی‌قید و شرط صهیونیست‌هاست، بارها گفته تلفات غیرنظامیان در غزه بالاست و اسرائیل به ما قول داده! بیشتر مراقبت کند. سازمان ملل 70 درصد شهدای غزه را غیر نظامی اعلام کرده است و منابع دیگر این عدد را تا 90 درصد هم گفته‌اند. شمار شهدای غزه نیز چند صد نفر از 34 هزار نفر کمتر است! یکی از دلایل این حجم از جنایات عمدی این است که صهیونیست‌ها حریف حماس و جوانان مسلح فلسطینی نشده‌اند. طبق اعلام رسمی صهیونیست‌ها، چیزی نزدیک به 800 نظامی این رژیم در این مدت کشته شده‌اند و همه-حتی خود صهیونیست‌ها-می دانند، این اعداد و ارقام، حداقل یک دوم یا حتی یک سوم واقعیت است. در بین این تلف شدگان، از سرباز صفر تا درجه‌دار و سرهنگ و سردار دیده شده است. دیروز رسانه‌ها به نقل از منابع عبری نوشتند، جوانان مسلح فلسطینی و حزب‌الله لبنان کاری کرده‌اند که روزانه نزدیک به 60 نظامی صهیونیست دچار معلولیت می‌شوند. این خبر را سایت عبری زبان «والا» اعلام کرده است. صهیونیست‌ها شمار واقعی تلفات، مجروحین و معلولین خود را سانسور می‌کنند اما دیماه سال 1402 بود که برخی منابع عبری زبان اعلام کردند، چیزی نزدیک به 3000 نظامی‌شان دچار معلولیت شده‌اند. هزاران صهیونیست نیز دچار بیماری‌های روحی و روانی شده‌اند که کار صدها نفر به روانشناس کشیده شده است. معتقدیم، این اعداد اعلامی نیز بسیار کمتر از اعداد واقعی هستند.

کرانه باختری در آتش

حمله‌های بامدادی نظامیان صهیونیست علیه شهرهای مختلف کرانه باختری همزمان با تداوم تجاوز به نوار غزه ادامه دارد. مهر در این‌باره به نقل از شبکه فلسطین الیوم گزارش داده که نظامیان اشغالگر به شهر «طوباس» واقع در کرانه باختری یورش بردند… شهر طولکرم نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی ساعت‌های بامداد امروز بوده است. این متجاوزان اشغالگر در جریان حمله به منطقه بنی نعیم خانه‌های ۲ اسیر فلسطینی به نام‌های محمود علی زیدات و احمد محمد زیدات را منفجر کردند. آنها به منطقه حبله در جنوب شهر قلقیلیه و محله عصیره القبلیه در جنوب نابلس نیز یورش بردند. علاوه‌بر حمله‌های نظامیان صهیونیست به کرانه باختری شهرک‌نشینان مسلح نیز در منطقه عین ابوس واقع در نزدیکی منطقه حواره مستقر شدند. این شهرک‌نشینان با حمایت عناصر نظامی به سمت خودروهای فلسطینی‌ها در این منطقه حمله کردند.

نبرد خونین با صهیونیست‌ها

جوانان فلسطینی ساکن کرانه باختری نیز در جریان حمله نظامیان صهیونیست به این منطقه با اشغالگران درگیر شدند. به گزارش فلسطین الیوم، درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و عناصر متجاوز در منطقه بنی نعیم واقع در شرق شهر الخلیل به وقوع پیوسته است. این در حالی است که نیروهای گردان‌های قدس مستقر در شهر طوباس اعلام کردند موفق شدند تجهیزات جنگی نظامیان صهیونیست را هدف قرار دهند. این نیروها تصریح کردند که عناصر متجاوز را در دانشگاه قدس واقع در شهر طوباس هدف قرار دادند. این عملیات نیروهای گردان‌های قدس از طریق یک کمین گسترده در منطقه مذکور علیه نظامیان صهیونیست صورت گرفت.

از سوی دیگر گردان‌های قسام اعلام کردند که یک عملیات موفقیت‌آمیز علیه نظامیان صهیونیست در شمال نوار غزه انجام داده‌اند. این گردان‌ها تأکید کردند یک نظامی صهیونیست در بیت حانون در شمال نوار غزه هدف تک تیراندازهای فلسطینی قرار گرفت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمایت جهانیان از خیزش دانشگاهیان آمریکا، غرب را رسواتر کرد

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور

چند دلیل وحشت صهیونیست‌ها از خیزش دانشجویان آمریکا

انقلاب دانشجویی در آمریکا سیطره صهیونیسم بر رسانه جهانی را از بین برده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.