سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تیرباران یک راننده در آمریکا به جرم نبستن کمربند.

تیرباران یک راننده در آمریکا به جرم نبستن کمربند.

مأموران پلیس شیکاگو در آمریکا بعد از کشتن یک راننده سیاه‌پوست که به دلیل جرائم راهنمایی و رانندگی متوقف شده بود به مرخصی فرستاده شده‌اند.

گزارش‌های تحقیقی در آمریکا نشان می‌دهد که نیروهای پلیس آمریکا طی چند سال گذشته صدها تن از شهروندان این کشور را که نه سلاح گرم یا سرد در اختیار داشته‌اند و نه مظنون به انجام جرائم خشونت‌آمیز بوده‌اند هنگام ایست و بازرسی‌های راهنمایی و رانندگی کشته‌اند. در بسیاری از موارد توقف خودروها به دلیل تخلفات بسیار متداول مانند رد کردن چراغ قرمز صورت گرفته بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد

 که میزان این قتل‌ها «برای رانندگان سیاه‌پوست با توجه به جمعیت آنها در جامعه بیشتر بوده است. علاوه‌بر این، تخلفاتی که رانندگان سیاه‌پوست بابت آنها متوقف شده‌اند جزئی‌تر و کم‌اهمیت‌تر بوده است». مطالعات در آمریکا نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان آمریکایی همچنان بیش از هر گروه دیگری بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست می‌دهند و احتمال این که به دست پلیس کشته شوند، ۳.۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی است.

در جنایتی دیگر و این بار در شیکاگو ماموران پلیس یک راننده سیاه‌پوست دیگری را به دلیل نبستن کمربند متوقف و وی را به رگبار بستند. این حادثه روز ۲۱ مارس(2 فروردین) رخ داده ‌اما فیلم مربوط به آن به تازگی منتشر شده است.

پلیس می‌گوید در آن روز یک خودروی شاسی بلند به دلیل آنکه راننده‌اش «دکستر رید» ۲۶ ساله کمربند ایمنی‌اش را نبسته بود متوقف شد.

در فیلمی که از حادثه پخش شده مأموران پلیس با فریاد از راننده می‌خواهند درب خودرو را باز کند اما ظاهراً او بنا به دلایل نامعلوم از این دستور تبعیت نمی‌کند. پس از آن در فیلم صدای تیراندازی شنیده می‌شود.

 رسانه‌های آمریکا حاکی است نیروهای پلیس ظرف ۴۱ ثانیه ۹۶ گلوله شلیک کرده‌اند.

جوان ۲۶ ساله بر اثر این تیراندازی‌ها کشته و یک افسر پلیس نیز زخمی شد.

دفتر حسابرسی پلیس که مسئول تحقیق درباره این حادثه است مدعی شده که شواهد اولیه نشان می‌دهند که «دکستر رید» تیراندازی را آغاز کرده است. این نهاد نظارت بر پلیس، با وجود این، نگفته «دکستر رید» قبل از شروع به تیراندازی توسط مأموران چند تیر شلیک کرده است.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ۴ مأموران پلیس دخیل در این حادثه تا زمان تکمیل تحقیقات به مرخصی اداری فرستاده شده‌اند.! دفتر حسابرسی پلیس پیشنهاد کرده است آنها در زمان انجام تحقیقات تمامی اختیارات انتظامی از این افراد سلب شود.

 این گزارش می‌افزاید با آنکه تصاویر منتشر شده از «دکستر رید» نشان می‌دهد که او سیاه‌پوست بوده در رسانه‌های آمریکا بر خلاف حوادث مشابه اشاره کمی به رنگ پوست او شده است.

با وجود این، «برندن جانسون»، شهردار شیکاگو که خود او نیز سیاه‌پوست است به این موضوع اشاره کرده است. او با بیان اینکه با خانواده این جوان ۲۶ ساله دیدار کرده است گفت: «به عنوان شهردار و پدری که خانواده‌ای با دو پسر سیاه‌پوست را در شیکاگو اداره می‌کند من شخصاً از اینکه می‌بینم یک مرد سیاه‌پوست دیگر در جریان درگیری با پلیس جانش را از دست می‌دهد پریشانم.»

تیراندازی در فیلادلفیا

خبر دیگر از آمریکا این که رسانه‌های محلی به نقل از پلیس از حمله مسلحانه به تجمعی به مناسبت عید فطر در شهر فیلادلفیا در شمال شرق آمریکا خبر دادند و اعلام کردند که در جریان آن شماری از شرکت‌کنندگان هدف گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند.

 نقل از آناتولی این تیراندازی در غرب فیلادلفیا در پایان مراسمی به مناسبت عید فطر رخ داد. به گفته پلیس، چندین نفر دستگیر شده‌اند و چندین اسلحه در محل حادثه در فیلادلفیا که بزرگ‌ترین شهر در ایالت پنسیلوانیا است، کشف شده است. در این گزارش به جزئیات این حمله و شمار دقیق زخمی‌ها اشاره نشده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا برای سرکوب و بازداشت اتوبوسی دانشجویان

دولت بایدن با لشکرکشی به دانشگاه کلمبیا‌، مخالفت با رژیم صهیونیستی صدها نیروی پلیس و نیروی امنیتی عملاً اشغال و ده‌ها دانشجو را بازداشت کرد.

جنایات وحشیانه، نظامیان اشغالگر آمریکا در حق مردم افغانستان

ويدئو/ جنایات وحشیانه آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.