سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / هشدار یک مؤسسه تحقیقاتی درباره افزایش فقر در فرانسه

هشدار یک مؤسسه تحقیقاتی درباره افزایش فقر در فرانسه

مؤسسه نظرسنجی «ایفوپ» با هشدار درباره افزایش فقر در فرانسه اعلام کرد: ۵۳ درصد فرانسوی‌ها نمی‌توانند پولی پس‌انداز کنند.

مؤسسه نظرسنجی «ایفوپ» و انجمن غیرانتفاعی فرانسوی «امداد مردمی» در هفدهمین ارزیابی عمومی خود درباره «فقر و بی‌ثباتی»، اثرات افزایش شدید قیمت‌ها را در فرانسه منعکس کرده و هشدار دادند که شدت فقر در این کشور بیش از پیش نگران‌کننده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما براساس این مطالعه، فرانسوی‌ها بیش از پیش برای پرداخت هزینه‌های جاری زندگی خود با مشکل مواجهند. ۵۳ درصد نمی‌توانند پولی پس‌انداز کنند و ۱۸ درصد نیز اعلام کردند که قادر به پرداخت هزینه‌های ماهیانه زندگی خود نیستند و حساب‌شان منفی است و ۳۲ درصد نیز نمی‌توانند روزانه سه وعده غذا بخورند.

این گزارش می‌افزاید: 58 درصد از فرانسوی‌ها می‌گویند که وضع بی‌ثبات (اقتصادی) یا ترس از فقر را تجربه کرده‌اند؛ یک رقم نگران‌کننده دیگر که در حال افزایش است. ۱۸ درصد از فرانسوی‌ها از عهده هزینه‌های جاری زندگی خود برنمی‌آیند و اعتبار حساب‌شان منفی است که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۲ میلادی 3 درصد افزایش یافته که شرایطی بی‌سابقه در کشور است.

«هنریِت استاینبرگ»، دبیرکل انجمن «امداد مردمی» در این‌‌باره گفت: «این وضع فقط شامل افرادی نمی‌شود که قبلاً دچار مشکل بودند. ما در شرایطی هستیم که مسئله گرسنگی دوباره وارد زندگی روزمره میلیون‌ها خانواده در سرزمین ما می‌شود.» براساس این ارزیابی داشتن یک رژیم غذایی سالم، بیش از پیش برای فرانسوی‌ها دشوار شده است.

. ۳۲ درصد از فرانسوی‌ها یعنی از هر سه نفر یک نفر می‌گوید که برای تامین سه وعده غذایی خود با مشکل مواجه است که این رقم در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۳ درصد بود.

این ناامنی و افزایش فقر در بین مردم در حالی است که انجمن‌های کمک غذایی زنگ هشدار را در مورد منابع خود به صدا درآورده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

زندان‌های فرانسه پر شد

مرگ بر فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.