سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رکوردزنی قیمت بنزین در آمریکا در 10 سال اخیر

رکوردزنی قیمت بنزین در آمریکا در 10 سال اخیر

در حالی‌ که همیشه در این زمان از سال قیمت بنزین در آمریکا کاهش می‌یافت اما اکنون به بالاترین رقم در 10 سال اخیر رسیده است.

به گزارش  اویل پرایس، درحالی‌که قیمت بنزین در آمریکا کمی کاهش یافته اما در بالاترین رقم تابستانی در بیش از یک دهه گذشته قرار دارد و این درحالی است که سفرهای تابستانی رو به پایان است.

متوسط قیمت بنزین در این کشور در حال حاضر 3.803 دلار در هر گالن است که از 3.829 دلار ماه گذشته کمتر اما از 3.764 دلار تابستان سال گذشته بیشتر است.

تقاضای بالا و توقف فعالیت برخی پالایشگاه‌ها دلیل عمده این افزایش قیمت عنوان شده است؛ از طرفی کمی عرضه در بازار نفت خام نیز قیمت‌ها را بالا برده است.

پالایشگاه «دلتا» با ظرفیت تولید روزانه 185 هزار بشکه و پالایشگاه «ایروینگ» با ظرفیت تولید روزانه 320 هزار بشکه در تمام ماه سپتامبر و بخشی از ماه اکتبر تعطیل خواهند بود و این تعطیلی سبب می‌شود تا حدود 9 درصد از تولید در این مناطق تحت تاثیر قرار بگیرد.

پاتریک دهان، رئیس موسسه تحلیل محصولات نفتی  «گس بادی» به رویترز گفته است: «این افزایش قیمت در این زمان از سال کاملا غیرعادی است.» ما معمولا (در این زمان) شاهد کاهش قیمت بودیم.

افزایش قیمت بنزین یکی از چالش‌های پیش روی مصرف‌کنندگان آمریکایی است. گرمای بی‌سابقه هوا در تابستان به میزان چشمگیری مصرف برق را بالا برده و اکنون آنها با افزایش مبلغ قبوض برق خود مواجه هستند.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، یک خانوار به طور متوسط حدود 262 دلار در سال برای هزینه وسایل سرمایشی و تهویه مطبوع هزینه می‌کند که این رقم آن در مناطق گرم و مرطوب جنوب شرق آمریکا به 525 دلار می‌رسد.

پایان پیام/

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

 قتل یک سیاه‌پوست دیگر درآمریکا زیر زانوی پلیس

قتل وحشیانه «جرج فلوید» وقتل فرانک تایسون آمریکایی در آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.