سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / نرخ بالای زن کشی در فرانسه

نرخ بالای زن کشی در فرانسه

نهاد‌های مدافع حقوق زنان اعلام کردند از آغاز سال ۲۰۲۳ تا کنون ۷۷ زن در فرانسه به دست همسران سابق یا شرکای سابق زندگی خود به قتل رسیده اند.

شبکه ۳ تلویزیون فرانسه (France ۳) از نرخ بالای زن کشی در فرانسه در سال ۲۰۲۳ و کاهش نیافتن اینگونه موارد قتل خبر داد.

خبرنگار: زنی به دست همسر سابقش در خیابان به قتل رسید. قتلی که روز گذشته در در سَوواَ (Savoie) در جنوب شرقی فرانسه به ثبت رسید، میزان تلفات زن کشی در فرانسه را سنگین‌تر کرد. نهاد‌های مدافع حقوق زنان اعلام کردند از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون ۷۷ زن در فرانسه به دست همسران سابق یا شرکای سابق زندگی خود به قتل رسیده اند. در سال ۲۰۲۲ نیز ۱۱۲ مورد زن کشی در فرانسه به ثبت رسید. سالهاست که هیچ نشانه‌ای از کاهش موارد زن کشی در فرانسه دیده نمی‌شود.

خبرنگار: در میزگرد‌هایی که دولت فرانسه در سال ۲۰۱۹ در مورد خشونت‌های خانگی انجام داد، اقدامات متعددی با هدف کاهش موارد زن کشی صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به نصب دکمه اختصاصی بر روی تلفن همراه اشاره کرد که زنان می‌توانند با برقراری تماس اضطراری در همه ساعات شبانه روز خدمات امدادرسانی از راه دور دریافت کنند. در کمیسیاریای پلیس و ژاندارمری‌ها نیز وضعیت مراقب از قربانیان بهبود پیدا کرد.

میگلین روسه وکیل متخصص در موضوع حقوق زنان: در حال حاضر به شکایات در این باره بیشتر رسیدگی می‌شود. از طرفی پلیس فرانسه نیز در این زمینه بهتر آموزش دیده است.

خبرنگار: مشکل این است که دستگاه قضایی فرانسه بسیاری از شکایات در زمینه زن کشی را مورد پیگرد قانونی قرار نمی‌دهد و به بسیاری از پرونده‌ها رسیدگی نمی‌کند. از نظر این متخصص در حوزه حقوق زنان، قضات دادگاه اغلب علائم هشدار دهنده در خصوص تلاش برای قتل را دست کم می‌گیرند.

مدیر کل فدراسیون ملی همبستگی زنان: ما باید همه خشونت‌هایی را که رخ می‌دهد، در نظر داشته باشیم. این خشونت‌ها می‌تواند فقط موارد آزار و اذیت آنلاین باشد. عاملان خشونت هنگامی که مسئله فرزندانشان مطرح است، بار‌ها با شریک سابق زندگی خود تماس می‌گیرند و تهدید می‌کنند. زمانی که زنان می‌آیند و در این باره شکایت می‌کنند، شکوایه آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. اما وقتی تحقیقات انجام و اسناد و مدارک در خصوص اعمال خشونت جمع آوری می‌شود، متوجه می‌شویم آن زن در وضعیت خطرناکی به سر می‌برده است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

زندان‌های فرانسه پر شد

مرگ بر فرانسه

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم غزه از دانشگاه‌های آمریکا به فرانسه

یک دیدگاه

  1. دولت نا باب فرانسه دستور داده که دختران و زنان باید بی حجاب باشند تا در مجامع علمی حضور داشته باشند!!

    حال علت ارتجاع در فرانسه واضح تر شد! ولی تعجب از ایرانیانی است که روسری خود را بر می دارند و…

    آیا میخواهند مانند فرانسه آن بلا سرشان بیاید و جامعه پاک ما هم ناپاک شود! این ننگ و حماقت نیست؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.